Brak wyrejestrowania auta z Niemiec a rejestracja w Polsce - procedura

04 Sie 2018, 18:29

Zamierzam zakupić auto dostawcze sprowadzone po 2016 (rozumiem, że odpada akcyza i opłata recyklingowa?). Auto jest na oryginalnych niemieckich rejestracjach (wiem, że można teraz kombinować i kupić na allegro aby przyjechać do PL ale skoro nie ma pieczątki o wyrejestrowaniu więc chyba są to oryginalne tablice), ma być kupione od firmy zajmującej się handlem aut. Sprzedawca nie wyrejestrował auta, w dowodzie niemieckim nie ma pieczątki niemieckiego urzędu. Powiedział, że zmieniły się przepisy (nie potrafił podać podstawy prawnej), że teraz idę z papierami i dowodem niemieckim oraz tablicami do WK (wydział komunikacji) i oni zgłaszają niemieckiemu urzędowi rejestrację auta w Polsce. Szukałem w necie i jedyne co znalazłem to informacja, że auto można wyrejestrować za 70 euro w konsulacie niemieckim.

Czy będę miał trudności w rejestracji auta? Jeżeli WK odmówi mi rejestracji to musi podać na piśmie powód skoro złożę wniosek o rejestrację? Czy lepiej nie ścierać się z WK i udać się do konsulatu niemieckiego i dopiero później do WK? (no i jeżeli to będzie auto zakupione od firmy to czy trzeba tłumaczyć niemiecką umowę sprzedaży auta do Polski?).
mumiok
Obserwowany
 
Posty: 1

05 Sie 2018, 08:09

mumiok napisał(a):no i jeżeli to będzie auto zakupione od firmy to czy trzeba tłumaczyć niemiecką umowę sprzedaży auta do Polski?).
no oczywiście że tak. Musisz mnieć przetłumaczone wszystko co istotne czyli dowód i umowę.

Co do rejestracji to wydaje mi się że normalnie zarejestrujesz u nas bez pieczątki o wyrejestrowaniu w niemczech i oni to zgłoszą ale nie jestem pewny, najlepiej podejdz do WK wtedy będziesz wiedział na czym stoisz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Avensis silnik 2.0 D-4D Powerboost
    Avensis 2.0 D-4D Powerboost rozwija moc 150 KM (o 26 KM więcej niż w przypadku wersji seryjnej) oraz moment obrotowy 350 Nm (w zakresie 1600-2800 obr./min., o 40 Nm wiecej niż w przypadku wersji seryjnej). Dzięki temu przyśpieszenie ...