Brzęczenie C-MAX 1.6TDCI

13 Maj 2013, 10:52

Witam
mam problem, otóż odpaliłem Fordolota i zauważyłem że od +/-2,2tys obrotów zaczyna dziwnie brzęczeć, dźwięk dochodzi od strony rozrządu.
dzieje sie tak na każdym biegu jak i na luzie, nie wiecie co może być przyczyną?
Dodam że dzien wczesniej jeździłem i było wszystko ok.
Mogło się coś zepsuć przez zbyt "dynamiczną" jazdę? lubię sobie przykręcić do 4-4,3tys obrotów
Ostatnio edytowany przez DiKej, 13 Maj 2013, 16:26, edytowano w sumie 1 raz
DiKej
Nowicjusz
 
Posty: 6
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: C-Max

13 Maj 2013, 13:50

DiKej napisał(a):Witam
mam problem, otóż odpaliłem mojego Fordolota i zauważyłem że od +/-2,2tys obrotów zaczyna dziwnie brzęczeć, dźwięk dochodzi od strony rozrządu.
dzieje sie tak na każdym biegu jak i na luzie, nie wiecie co może być przyczyną?
Dodam że dzien wczesniej jeździłem i było wszystko ok.
Mogło się coś zepsuć przez zbyt "dynamiczną" jazdę? lubię sobie przykręcić do 4-4,3tys obrotów


Nie mogło, to nie jest "zbyt dynamiczna jazda" masz seryjną odcinkę to znaczy że nie wkręcasz go (diesla) na 9 tysięcy... Sprawdź rolki na pasku klinowym... Albo włącz silnik bez klinowego. Zobacz czy wtedy to słychać. A jak to nie to... Ściągaj szybko obudowę rozrządu i zobacz czy nic nie stanęło i pasek szura pod czymś... Bo jeśli tak to nie powinieneś już nigdzie jechać. Bardzo szybko może się taka podróż skończyć pęknięciem paska.

Aczkolwiek ja obstawiam turbo. Jeśli nie studzisz turbiny po mocniejszej jeździe to nic w tym dziwnego. Ale może to robisz... Nie kuleje na mocy silnika? A jak spalanko?

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

13 Maj 2013, 16:18

Właśnie czuje że jest troche mniej mocy niż było przed zimą <w zimie prawie wgl nie jeździłem bo nie miałem potrzeby, jeździł nim tylko mój tata gdyż to jego auto>
Turbine zawsze studze po jeździe, tzn zanim zgasze silnik to tak z 20sek sobie pochodzi na wolnych , czego mój ojczulek nie robi, tylko że jego jazda to max 2,5tys. Spalanie cały czas sie wacha 6,2-6,7 ale to chyba ze względu na 2ch kierowców
DiKej
Nowicjusz
 
Posty: 6
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: C-Max

13 Maj 2013, 16:34

DiKej napisał(a):Właśnie czuje że jest troche mniej mocy niż było przed zimą <w zimie prawie wgl nie jeździłem bo nie miałem potrzeby, jeździł nim tylko mój tata gdyż to jego auto>
Turbine zawsze studze po jeździe, tzn zanim zgasze silnik to tak z 20sek sobie pochodzi na wolnych , czego mój ojczulek nie robi, tylko że jego jazda to max 2,5tys. Spalanie cały czas sie wacha 6,2-6,7 ale to chyba ze względu na 2ch kierowców


Ciężko mi powiedzieć coś więcej przez internet ale tak na przyszłość Ci powiem - bardzo dobrze że studzisz turbo po ostrej jeździe ale 20 sekund to zdecydowanie za mało ;). Jak go mocno przyciśniesz to dobrze dać mu postać parę minut na jałowym. 30 sekund się powinno czekać po normalnej i spokojnej jeździe. A po ciśnięciu to za mało. Zwłaszcza że to diesel który generalnie pracuje na większych temperaturach :). Jeśli jesteś w stanie sprawdzić to co Ci napisałem to to zrób. A to się pojawiło tak NAGLE?

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

13 Maj 2013, 18:05

Ściągnąłem osłonke i pasek rozrządu wyglądał ok, nie tarł o nic. Reszty nie bardzo bo nie znam się na tym ;/
To brzęczenie? Tak, wieczorem w piątek jeździłem było ok. W sobote rano wyjeżdżam z garażu, wjeżdżam na ulice, przekroczyło 2tys obrotów i brzęczy coś.
Jutro raczej auto zostanie zacholowane do mechanika, jak już będę wiedział co było przyczyną to napisze.
Dzięki za pomoc :)
DiKej
Nowicjusz
 
Posty: 6
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: C-Max

14 Maj 2013, 00:18

DiKej napisał(a):Ściągnąłem osłonke i pasek rozrządu wyglądał ok, nie tarł o nic. Reszty nie bardzo bo nie znam się na tym ;/
To brzęczenie? Tak, wieczorem w piątek jeździłem było ok. W sobote rano wyjeżdżam z garażu, wjeżdżam na ulice, przekroczyło 2tys obrotów i brzęczy coś.
Jutro raczej auto zostanie zacholowane do mechanika, jak już będę wiedział co było przyczyną to napisze.
Dzięki za pomoc :)


Nie ma sprawy ;). Tylko napisz bo jestem ciekawy :D.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak Toyota nauczyła świat wydajnej produkcji
    Toyota stała się pierwszym producentem na świecie, którego roczna produkcja przekroczyła 10 milionów aut. Toyota Corolla – samochód, który zmotoryzował japońską klasę średnią – jest ...

14 Maj 2013, 10:06

Zdiagnozowano usterki ;)
Koło masowe do wymiany, turbina do regeneracji ;)
DiKej
Nowicjusz
 
Posty: 6
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: C-Max

14 Maj 2013, 13:44

DiKej napisał(a):Zdiagnozowano usterki ;)
Koło masowe do wymiany, turbina do regeneracji ;)


Czyli dobrze obstawiałem od pierwszego postu :D. Dzięki za info :).

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993