Check i problemy

12 Sty 2020, 09:23

Już kiedyś o to pytałem ale zakładam nowy temat bo sprawa przybiera zupełnie inny kierunek niż wtedy. Otóż miałem problem że raz na jakiś czas zapala się check i po wyłączeniu silnika i jego włączeniu za pierwszym razem nie odpali, przy drugiej próbie odpala ciężko i po tym problemy znikają do ponownego zapalania się kontrolki . Zauważyłem że problem pojawia się gdy auto przejedzie niewielki odcinek (2-5km), postoi ok.1h i wtedy po chwili ponownej jazdy zapala się check. Bo auto bez problemu przejechało w weekend jednorazowo 300km x2 i zero jakichkolwiek problemów. W warsztacie wyskakiwał bład "czujnik temperatury silnika" , powtórzyło się to drugi raz więc mechanik wymienił mi ten czujnik oraz jeszcze jeden który odpowiada chyba za płyn chłodniczy o ile pamiętam. Koszt to 80 zł wymiana tego wszystkiego . Ale dziś problem powrócił. Po 2km jazdy i godzinnym postojju check znów sie zapala. Kiedy w warsztacie szukali problemu to mechanik powiedział właśnie o czujnikach oraz że najczarniejszym scenariuszem jest to że może być coś na wiązce. A ja ze swojej strony pytam was czy może to być problem z sondą lambda ? bo auto wyraźnie wiecej pali, dawniej bak starczał na 500km , teraz na max400 oraz czy moze to być przez zawilgocone kable? Co byście mi radzili? Jeśli naprawa będzie nieopłacalna to kupie nowe ale chciałbym chociaż do końca ubezpieczenia czyli do wakacji nim dojeździć. Co o tym myślicie?
ineedl
Zaawansowany
 
Posty: 971
Zdjęcia: 87
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Sty 2020, 09:56

Moze byc wiele ale skoro jest check to i jest błąd, parametry czujnika temperetury są odczytywane przez komputer i on steruje dawkowaniem paliwa, może być tak że chodzi tak jakby na ssaniu bo widzi na czujniku niską temperaturę.
Ps. opisuj o jakie auto Ci chodzi, ja wiem że to matiz ale inni mogą się nie domyślić
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Sty 2020, 10:22

Ale na przykład teraz auto postało godzinę i check się nie zapalił, będę dziś co jakiś czas jeżdził nim troche i zobaczymy co będzie. A co radziłbyś mi sprawdzić w warsztacie teraz?
ineedl
Zaawansowany
 
Posty: 971
Zdjęcia: 87
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Sty 2020, 10:24

Na rozgrzanym silniku sprawdzic przez kompa jaka tempereture podaje czujnik
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Sty 2020, 10:52

A czy może to być przez wilgoć w aucie? Bo zauważyłem że jak co drugi weekend auto robi co najmniej 200 km to problem na tydzień ustaje, a najczęściej problem z checkiem jest gdy są wahania temperatur np. wczoraj było na plusie plus deszcz w nocy mróz
ineedl
Zaawansowany
 
Posty: 971
Zdjęcia: 87
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Sty 2020, 17:37

Podstawowe pytanie - jaki błąd się pokazuje? Bo jak zaświeca się check, to znaczy że jest jakiś błąd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Sty 2020, 06:56

Dalej jest ten sam błąd, czujnik temperatury silnika mimo że był wymieniony
ineedl
Zaawansowany
 
Posty: 971
Zdjęcia: 87
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Sty 2020, 10:24

W żadnym samochodzie, które znam, nie ma czujnika temp. silnika.
Odpowiedź konkretnie na pytanie. Inaczej ci nie pomożemy.
Ale tak czy inaczej, jeżeli chodzi o jakiś czujnik, a interfejs pokazuje, że jest on uszkodzony, a po wymianie nadal to samo, to warto przyjrzeć się okablowaniu tego czujnika. Być może kabel jest gdzieś przerwany, uszkodzony, słaby styk na jakiejś kostce jest.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Sty 2020, 12:55

ineedl napisał(a):Dalej jest ten sam błąd, czujnik temperatury silnika mimo że był wymieniony
Raczej czujnik temperatury układu chłodzenia. Podaj kod błędu będzie od razu wiadomo o co chodzi.
Skoro go wymieniałeś to najprawdopodobniej problem leży gdzieś w instalacji od tego czujnika tak jak wspomniał [email widoczny po zalogowaniu]
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

16 Sty 2020, 18:41

Czyli zakładając że jest problem z okablowaniem to czy mogę jeździć z takim uszkodzeniem jeszcze przez jakiś czas? I co jeśli taki kabelek od czujnika lub cokolwiek z tym związane uległo przerwaniu, spaleniu itp. . Ale dziś nie odpalałem od razu auta po zapaleniu się kontrolki tylko zaczekałem na włączonym zapłonie aż check zgaśnie i auto zapaliło normalnie , czy takie coś byłoby poniekąd rozwiązaniem problemu?
ineedl
Zaawansowany
 
Posty: 971
Zdjęcia: 87
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001