Chevrolet dymi z rana

01 Maj 2016, 00:47

Witam wszystkich. Od niedawna borykam się z Kalosem mojej żony.
Opiszę problem:
Kalos 2006r B12S1 1.2 B+G przebieg 100tys km
Rano kilka sekund po odpaleniu pojawia się chmura niebieskiego dymu. Trwa to 10-15 sekund.
Chmura pojawia się najczęściej po nocy ale też nie zawsze, czasami nie dymi z rana wogóle... A czasami już po kilku godzinnym postoju puści niebieskiego bąka.
Podczas jazdy, hamowania silnikiem czy przyspieszania nie dymi.

Mechanik stwierdził uszczelniacze zaworów, zostały wymienione wraz z zalaniem oleju 15w40 nie wspominając o tym ze dodał moto doktora.... Oraz skasował mnie 650zl...

Po wymianie uszczelniaczy nie dymil 1 dzień... A teraz co ranek wita mnie niebieska chmura w garażu... Pytanie co to może być? Pierścienie? Czy zna ktoś może koszt remontu takiego silnika?
Prosze o jakieś porady. Ew kogoś ogarniętego z okolic Lublina.
seba4ball
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 01 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Chevrolet kalos
Silnik: 1.2 b12s1
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Maj 2016, 08:01

Zobacz do odmy i zmień filtr poiwetrza.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Maj 2016, 09:08

Takiego "mechanika" powinno sie zamknąć do czarciej zapadki i wystawić urzędowy dożywotni zakaz wykonywania zawodu mechanika ! Oleju 15w40 (koszt ok 50 zł/5 litrów) praktycznie się nie używa, zaś moto-doktor (koszt ok 20 zł/opakowanie) to największa głupota i oszustwo na świecie. Ten szpec z Bożej łaski powinien zrobić coś dokładnie odwrotnego, tj przepłukać silnik i zmienić olej na dobrej klasy syntetyk. Teraz pewnie masz zaklejony przez moto-doktora silnik, który w dodatku będzie ledwo zipał walcząc z olejem 15w40 gęstym jak kisiel.

Poza tym - skąd te koszta 650 zł ?
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

01 Maj 2016, 12:26

Tyle policzył za uszczelniacze, olej, uszczelke pokrywy zaworów no i robocizne
seba4ball
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 01 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Chevrolet kalos
Silnik: 1.2 b12s1
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Maj 2016, 12:27

To ładne cie w kloca zrobił ...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

01 Maj 2016, 13:09

No i wcale nie byłbym taki pewny, że wymienił te uszczelniacze( moto-doktorem mógł chcieć uszczelnić :lol: )
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

01 Maj 2016, 14:36

Nie mam pojęcia panowie jedyny dowód jaki mam to stare uszczelniacze w bagażniku... No dobra co polecacie Robić teraz? Może polecicie jakiegoś konkretnego mechanika który zrobi możliwie jak najlepiej i nie skanuje jak za 2 auto...
A co do filtra to wymieniony razem z całym kompletem filtrów i rozrządem 2tys km temu
seba4ball
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 01 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Chevrolet kalos
Silnik: 1.2 b12s1
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Maj 2016, 18:20

Przede wszystkim nie trzeba panikować z powodu 10 sekundowego niebieskiego dymu, który w sumie nie musi nic złego oznaczać. Samochód ma jeździć i nie trzeba popadać w psychozę gdy zacznie palić olej czy czasami kopcić. Ja bedąc tobą wypłukałbym tylko silnik z marnego oleju, zmienił filtr oleju i zastosował porządny olej syntetyczny z dodatkiem rewitalizującym (jest ich kilka na rynku - można sobie wybrać) i normalnie jeździł.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

01 Maj 2016, 21:56

To racja, moto-doktora trzeba koniecznie wypłukać.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

02 Maj 2016, 11:12

Tu nie chodzi o panikę tylko o to ze w garażu podziemnym w bloku nie bardzo mogę parkować bo cały garaż jest w tym dymie a niestety innego miejsca nie mam ;(
seba4ball
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 01 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Chevrolet kalos
Silnik: 1.2 b12s1
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

02 Maj 2016, 11:35

To, że dymi to nie problem - dziwi mnie, że administrator nie zwrócił ci uwagi że auta z LPG nie powinno się parkować w garażu podziemnym (na budynkach z takimi garażami często są znaki na ten temat przy wjeździe). Daj se spokój i ciesz się z jazdy, tylko pozbądź się oleju mineralnego z silnika.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

02 Maj 2016, 11:41

Nie znamy systemu wentylacji w tym garażu, więc nie można w ciemno zabraniać wjazdu samochodom z lpg.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

02 Maj 2016, 14:20

Zakazu wjazdu z LPG nie ma, a że nie ma znaczy że zabronione nie jest :P
seba4ball
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 01 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Chevrolet kalos
Silnik: 1.2 b12s1
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

06 Maj 2016, 09:21

Czy pomimo dymienia tylko z rana jest możliwe że to jednak pierścienie?
seba4ball
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 01 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Chevrolet kalos
Silnik: 1.2 b12s1
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

06 Maj 2016, 11:12

Sprawdź kompresję, wymień świece(jeśli dawno nie wymieniałeś).
Takie krótkie dymienie może być efektem niespalonej benzyny w którymś cylindrze.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna