Chłodnica Audi A4 B6

29 Mar 2024, 02:17

Witam. Mam pewien problem z Audi A4 B6 2003R. 1,6 B+G. Problem polega na tym, że jak kupiłem audi wszystko było sprawne przez 3/4 dni. Przejechałem nią trochę kilometrów i pewnego razu, gdy pojechałem tym autem do pracy po przejechaniu około 15 km z prędkością około 80/90 km/h musiałem się zatrzymać, ponieważ wskaźnik temperatury chłodnicy wskoczył prawie na 120 stopni. Odczekałem chwile, aby ostygło i wróciłem do domu z prędkością 60 km wtedy się nie gotowała. Jak wróciłem zlałem płyn chłodniczy i okazało się, że były tam jakieś syfy. I teraz pytanie, gdy dam komuś, aby mi przeczyścił cały układ chłodniczy wlał nowe płyny zrobił płukankę itp., a problem dalej pozostanie. To co może być wtedy przyczyną takiej awarii. Jestem zielony w tym temacie, dlatego pytam. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
RedBull154
Obserwowany

29 Mar 2024, 08:39

Zalej wodę destylowaną lub najtańszy płyn chłodniczy z produktem do czyszczenia układu, przy okazji zrobiłbym test uszczelki pod głowicą.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Mar 2024, 09:13

Właśnie jutro będę sprawdzał szczelność uszczelki pod głowicą. Tylko pytanie jest drugie jak spuścić cały płyn z układu chłodzącego? Bo przy próbie otwarcia korka urwał się zaczep i nie mam teraz jak go wyjąć, jedyna opcja to jakoś go wyrywać i zastąpić innym. Zlałem starą wodę wyczyściłem jedynie jeszcze zbiornik no i zlałem resztki wody poprzez dmuchanie w wężyki. Czy mogę teraz po prostu tak jak mówisz kupic płukankę znowu zlać w ten sposób jak napisałem wyżej i wlać już nowy ? I wtedy sprawdzić czy dalej będzie się grzała. Czy muszę koniecznie tym dolnym korkiem spuścić resztki ?
RedBull154
Obserwowany

29 Mar 2024, 10:46

Dolną Rure od chlodnicy ściągnij, płukanie rób do skutku aż będzie dobrze, nie ma innego sposobu.