Cześć, od paru dni mam problem ze swoim Volvo v40 d2, rocznik 2014 1.6 diesel. Wyskoczył mi komunikat o zbyt niskim poziomie płynu chłodniczego i rzeczywiście, po dłuższej jeździe poziom jest leciutko poniżej minimum. Jednak gdy chcę uzupełnić brakujący płyn(zimny silnik) i odkręcam korek zbiornik wypełnia się praktycznie maksymalnie, co uniemożliwia dolanie płynu. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?Z gory dziękuję za pomoc.
Na zimnym silniku płyn jest na odpowiednim poziomie czy dopiero do niego wraca jak odkręcisz korek od zbiorniczka?
Lekkie podciśnienie może panować w zimnym układzie i wtedy po odkręceniu korka będzie słychać syknięcie i płyn może się minimalnie podnieść ale nie tak jak napisałeś z poniżej min do max.
W pierwszej kolejności podejrzany jest korek ciśnieniowy który może być niesprawny.
Dzięki za odp więc korek jest nowy wymieniona jest tez chlodnica termostat lecz problem pozostaje.Brak co2 w płynie czy podejzanej mazi w oleju Nie moge rozkminic gdzie moze byc problem?
Zrób jeszcze tak jak wspomniał @Motolbercik niech się silnik rozgrzeje na odkręconym korku i przyjrzyj się czy nie będzie widać jakiś bąbelków powietrza.
Michu75 napisał(a):korek jest nowy wymieniona jest tez chlodnica termostat lecz problem pozostaje
Być może układ chłodzenia nie jest w 100% dobrze odpowietrzony.
Volkswagen Crafter 4MOTION z napędem firmy Achleitner Volkswagen Samochody Użytkowe wyposażył w tym roku swój największy model "Crafter 4MOTION" w napęd na wszystkie koła. Duża masa Craftera z ładunkiem wymagała zastosowania specjalnej konstrukcji napędu. Skorzystano ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.