Audi 80 chłodnica oleju

21 Sty 2012, 06:09

Witam.Panowie czy jest jakaś możliwość by sprawdzić szczelność chłodnicy oleju która jest zamontowana przy podstawie filtra bez jej wyjmowania z samochodu?? Zauważyłem że u mnie chłodnica jest zaślepiona jednym wężem i nie jest wpięta do obiegu cieczy.Po zdjęciu tego węża nie widać śladów oleju w wężu ani w chłodnicy,jest całkowicie sucho a jeżdżę już tak od 6 lat.Ktoś miał w tym jakiś cel że tak zaślepił.Czy da się jakoś sprawdzić jej szczelność bez wykręcania gdyż dopiero co zalałem nowy olej.No i druga sprawa to czy po tylu latach jak by była nieszczelna nie było by w tym wężu oleju??
hudy8
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2000
Auto: Audi B4 1.9Tdi

21 Sty 2012, 15:56

Ja przyznam się szczerze,nigdy nie spotkałem się z chłodnicami oleju przy takich silnikach,owszem,ale przy bardzo wysilonych jednostkach,czy silnik jest oryginalny od nowości w tym aucie?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Sty 2012, 19:16

Tak w tych samochodach z silnikami TDI były oryginalnie montowane chłodnice oleju montowane u podstawy filtra i połączone z układem chłodzenia.Zastanawiam się jak ją sprawdzić gdyż nie chce jej wyjmować z samochodu bo niedawno zmieniałem olej.Myślałem nad podpięciem manometru i podaniem ciśnienia by sprawdzić czy nie ucieka.Zastanawiam się też czy przez ten czas jak by była nieszczelna to chłodnica była by chyba uwalona w oleju...Tak ona wygląda:
hudy8
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2000
Auto: Audi B4 1.9Tdi

21 Sty 2012, 20:22