Citroen C3 Picasso 2009 - check engine

07 Cze 2021, 18:38

Witam wszystkich
Niedawno kupiłem Citroena C3 Picasso 1.4 vti, 2009, przebieg 98600 raczej prawdziwy, auto ma polska udokumentowana historie.
Po około tygodniu od zakupu pojawiły się problemy. Podczas ruszanie na zimnym silniku najpierw poczułem delikatne szarpnięcie po czym pojawił się check engine i komunikat antypollution fault. Podczas jazdy można było wyczuc delikatne szarpnięcia autem ale tylko przez chwilę. Silnik pracował normalnie, może ubyło mu trochę mocy. Nie kopcil, nie wyl, nie był głośny.
Umowilem się na wizytę w Aso Citroena. Przy odbiorze auta dowiedziałem się że zdiagnozowano i usunięto usterkę. Przeczyszczono elektrozawór walka rozrządu, wgrano soft, usunięto błąd.
Niestety na drugi dzień w podobnych okolicznościach pojawił się check engine i antypollution fault. Obyło się bez szarpania autem. 3 razy odpaliłem auto błąd zniknął.
Po tygodniu znowu to samo plus zauważyłem zwiększone zużycie paliwa około 15l/100km.
Pojechalem do innego mechanika. Podłączył komputer diagnostyczny, wyszły 2 błędy. Nie znam numerów. 1 blad: zbyt bogata mieszanka paliwa. 2 blad: coś o czujniku położenia wałka rozrządu. Mechanik popatrzał po komorze silnika trochę w komputer i powiedział że nie wie co może być przyczyną. Spróbuje coś znaleźć na zimnym silniku. Wykluczył usterkę sond lambda.
Oprócz wymienionych błędów nic innego autu nie dolega
Jako, że na autach się nie znam proszę o radę co może być przyczyną tej awarii? Od czego powinien zacząć mechanik?
Dziekuje i pozdrawiam.
gargameelek
Nowicjusz
 
Posty: 5

08 Cze 2021, 09:07

gargameelek napisał(a):Pojechalem do innego mechanika. Podłączył komputer diagnostyczny, wyszły 2 błędy. Nie znam numerów. 1 blad: zbyt bogata mieszanka paliwa. 2 blad: coś o czujniku położenia wałka rozrządu.
Trzeba sprawdzić czy te błędy po skasowaniu wrócą ponownie. Jeżeli tak to należy znaleźć przyczynę i usunąć. Po tym dalej sprawdzać jak zachowuje się silnik i czy wspomniany komunikat ponownie Ci wyskoczy.
gargameelek napisał(a):Wykluczył usterkę sond lambda.
Pracowały normalnie, sprawdzał podczas jazdy?

Kiedy miałeś wymieniane świece zapłonowe? Jak nie wiesz kiedy to warto by było zerknąć jak wyglądają.

Zobacz sobie jeszcze tematy na forum z tym komunikatem antypollution-fault-peugeot-206-cc-1-6-benzyna-2002-vt121794.htm i tu antypollution-fault-peudeot-307-vt14407.htm
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

08 Cze 2021, 10:34

Czesc
Dzięki za odpowiedź. Tematy z linków przeczytałem. Wydaje mi się że pomimo podobnych komunikatów u mnie jest trochę inaczej.
Sondy sprawdzał na zapalonym silniku dodając gazu w warsztacie.
Co do świec nie wiem kiedy były wymieniane.
Będę rozmawiał z mechanikiem o tym.
Pozdrawiam
gargameelek
Nowicjusz
 
Posty: 5

08 Cze 2021, 11:41

gargameelek napisał(a):Sondy sprawdzał na zapalonym silniku dodając gazu w warsztacie.
Najlepiej sprawdza się je podczas jednostajnej jazdy przy rozgrzanym silniku, wtedy widać jakie wygodzą wykresy.
gargameelek napisał(a):Co do świec nie wiem kiedy były wymieniane.
Warto do nich zajrzeć i pewnie wymienić jak nie wiesz jaki mają przebieg. Poza tym ich wygląd może też tu coś powiedzieć.
gargameelek napisał(a):zauważyłem zwiększone zużycie paliwa około 15l/100km
To jest prawie dwa razy tyle co ten silnik powinien palić.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

09 Cze 2021, 12:06

Czesc
Auto odebrałem od mechanika, testował je w warsztacie, w trasie, błędy się nie powtórzyły. Nie znalazł żadnych usterek, podobno wszystkie pozdespoly działają prawidłowo. Mam jeździć, jakby się cos działo najlepiej jakbym do Aso citroena podjechał.
Posłuchać mechanika czy uderzyć do innego warsztatu?
Martwi mnie to duże spalanie. Zamienię się z żoną na auta może winna jest moja jazda?
Pozdrawiam
gargameelek
Nowicjusz
 
Posty: 5

09 Cze 2021, 13:11

Tak się zastanawiam i mi to bardziej wychodzi na problemy jakieś z sondą tym bardziej ze błąd pojawiał się przy jednostajnej dłuższej jeździe. Spalanie wysokie nawet bardzo jak na taki silnik.

gargameelek napisał(a):Mam jeździć, jakby się cos działo najlepiej jakbym do Aso citroena podjechał.
A co Ci więcej w ASO pomogą? Oni tak samo muszą zdiagnozować problem. Mechanik tak powiedział bo pewnie nie ma pomysłu co może być przyczyną.

Na wysokie spalanie może mieć wpływ układ hamulcowy czyli lekkość toczenia się auta, niesprawne lejące wtryskiwacze, uszkodzona sonda lambda.

Ile wcześniej jak było wszystko ok paliło Ci to auto?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

09 Cze 2021, 14:28

Czesc
Ile wcześniej paliło to nie wiem. Auto kupilem miesiąc temu, usterki pojawiły się po 2 tygodniach.
Tak jaki pisałem mechanik powiedział że jeździł z podłączonym kompem i sprawdzał parametry. Nie ma punktu zaczepienia. Przynajmniej tak mi powiedział.
W Aso mogą mieć nowy soft co może rozwiązać problem wg niego.
Zasugerowałem ze to może być wina czujnika położenia wałka rozrządu jak wyszło na diagnostyce, wykluczył to. Zasugerowałem wymianę poszczególnych podzespołów które mogą być odpowiedzialne za usterkę. Powiedział że oryginalne części będą drogie a zamienniki mogą nie działać prawidłowo. Poczekam na pojawienie się check engine i podjadę do innego mechanika albo Aso citroena. Chyba że masz inny pomysł?
Pozdrawiam
gargameelek
Nowicjusz
 
Posty: 5

09 Cze 2021, 17:25

Ja powiem tak - jakiś dziwny ten mechanik...Skoro był błąd czujnika położenia wałka rozrządu, to jakaś przyczyna pojawienia się tego błędu musiała być. To samo z drugim błędem.
Co do czujnika, to zazwyczaj jest uszkodzony sam czujnik. Oprócz tego może być problem w słabych połączeniach czujnika z ECU ( np. słaby styk, zaśniedziały styk, mokry itd ). Może być też uszkodzony pierścień. Tak czy inaczej, skoro ten błąd się wyświetla, to trzeba sprawdzić obwód tego czujnika jak i sam czujnik.
Błąd mieszanki paliwa, może być spowodowany tym błędem czujnika wałka. I tom też może być przyczyną zwiększonego spalania paliwa jak i delikatnych drgań, zazwyczaj odczuwalnych na wolnych obrotach.
Co do komunikatu antypolluton fault, to jest to informacja o problemie w układzie oczyszczania spalin, co też może być spowodowane tym błędem czujnika oraz zwiększonym spalaniem. Nie mogły wtedy prawidłowo pracować sondy. Ich wykres na pewno był inny niż prawidłowy. Nie wiem, dlaczego mechanik tego nie widział....
Jeżeli teraz auto jeździ i nie ma żadnego błędu, to jeździj. Jak pojawi się błąd to zapisz sobie numer błędu. Jak cię to niepokoi to możesz pojechać podłączyć się pod kompa i można sprawdzić jakie błędy były. Do Citroena najlepszym programem jest DiagBox lub PP2000 i Lexia. Żadne inne, uniwersalne interfejsy i oprogramowania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Cze 2021, 17:33

Cześć.
Mechanik skasował te błędy licząc że pojawią się jak auto będzie w warsztacie. Nie pojawiły się. Wychodzi na to że mam autem jeździć dopuki nie pojawi się check i antypollution a auto będzie spalało więcej paliwa. Dziwne to.
Pozdrawiam
gargameelek
Nowicjusz
 
Posty: 5

09 Cze 2021, 18:32

Nie szkodzi, że mechanik wykasował błędy. One są nadal zapisane w pamięci i można sprawdzić, jakie to były.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000