Citroen C5 III 1.8 2008r

Citroen C5 III 1.8 2008r

04 Kwi 2015, 09:45

Witam,

Niebawem będę chciał zainwestować w instalację LPG do auta.
C5 III 2008r, 1.8 wolnossący.

Pytanie, jaką?

Auto może nie nówka... ale też nie staroć dlatego bym chciał się rozejrzeć za czymś rozsądnym.
Myślałem o sekwencji bodaj 4 czy 5 generacji (nie wiem jak one tam idą, jest ich chyba 6 ale nie gwarantuję).

Generalnie nie chcę założyć taniochy by się psuła i męczyła auto ale też gdybam czy tzw wtrysk w fazie ciekłej się opyla do auta, które nawet turbiny nie ma. Chyba różnicy aż takiej nie ma w jakości gdy nie mamy tych 'bajerów' w aucie?

Jak to wygląda?
Jak radzicie?

Proszę poratować jakimiś konkretnymi wypowiedziami bym wiedział czego i jak szukać Smile

POZDRAWIAM!
wic1
Nowicjusz
 
Posty: 29
Rejestracja: 22 Sty 2014, 03:50
Auto: Fiat Siena

Re: Citroen C5 III 1.8 2008r

05 Kwi 2015, 12:04

To znaczy drogi Panie instalacje generacji 6, potrzebują odpowiedniego osprzętu silnika. To nie jest takie chop siup, że się tak wyrażę. Jest lista na której możesz sprawdzić czy twój samochód może przyjąć tą generację. Bardziej poleciał bym bezpośrednią, ale trzeba mieć tu odpowiednie wtryski.
Lepiej zastanów się nad brc 24, stagiem czy lovato. Będzie to nie tak dobre jak 6 generacja. Ale na pewno się przyjmie.
Marconi
Początkujący
 
Posty: 122
Rejestracja: 21 Lip 2014, 21:57
Prawo jazdy od: 16 09 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Kia Sportage
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

Re: Citroen C5 III 1.8 2008r

08 Kwi 2015, 16:02

Witam,
W mojej okolicy montują STAG'a oraz KME.
Gdybam tylko czemu stag kosztuje 2.5k a KME 3k :P

A jedno i drugie to 4 generacja, wyjście przy wlewie paliwa, reduktor na większą moc silnika i wtryskiwacze HANa (ponoć lepsze). Czym jeszcze się różnić może?
wic1
Nowicjusz
 
Posty: 29
Rejestracja: 22 Sty 2014, 03:50
Auto: Fiat Siena

Re: Citroen C5 III 1.8 2008r

09 Kwi 2015, 22:11

Z mojego doświadczenie , nie ma sensu pakować się w 5 lub 6 generacje instalacji bez sensu przepłacać a silnik w citroenie nie jest tak bardzo wymagający . proponował bym instalacje 4 generacji Lovato Smart , oczywiście proponuje dobry zakład który udzieli gwarancji na osprzęt żeby bez problemu się jeździło .
Zefir
Początkujący
 
Posty: 132
Rejestracja: 23 Lis 2014, 16:50
Prawo jazdy od: 09 06 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Skoda
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

Re: Citroen C5 III 1.8 2008r

11 Kwi 2015, 20:42

Obczaj instalacje od AGC. Oni jakoś na forach się rzadziej pojawiają, a mają produkt najwyższej klasy. BArdzo dobre sterowniki, świetny dobór reduktorów i wtrysków.
Karelex
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 11 Gru 2014, 23:00
Auto: Citroen Xara

Re: Citroen C5 III 1.8 2008r

13 Kwi 2015, 18:36

Witam,

Generalnie w mojej okolicy (co by nie serwisować go 100km od domu) mam:
KME: - cena 3000zł
sterownik - NEVO (mieszanka na podstawie odczytu OBD, odcięcie pompy paliwa)
wtryski - OMVL (tanie) lub HAN (lepsze)
reduktor - KME TUR (na 200 koni)
Gwarancja 2 lata, regulacja free (dożywotnio) przegląd 70 zł co 10tyś km.
Minusy: Czujnik poziomu benzyny w trakcie pracy na gazie może opadać przez większe spalanie w komputerze. Reset co odpalenie silnika.
Opinia: Pierwsze słyszę ale wszyscy w okolicy bardzo chwalą sobie instalatora i jego instalacje gazowe. Emulator restartu poziomu benzyny może działać w trakcie pracy silnika ale podobno niektórym się zacina i nie podaje stanu benzyny.

STAG: - cena 2500 zł
sterownik - STAG 300
reduktor - pod 150 koni mechanicznych
wtryski - HAN'y
Gwarancja 2 lata itd.


Jeden znajomy poleca 'bierz staga, u mnie działa pięknie' drugi 'bierz KME, stagi bardziej awaryjne, mniej reklamacji mają'....

I tak sprawa wygląda ;P
Co wy na to?
wic1
Nowicjusz
 
Posty: 29
Rejestracja: 22 Sty 2014, 03:50
Auto: Fiat Siena
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wartość rezydualna, czyli co zrobić, żeby jak najmniej stracić Wartość rezydualna, czyli co zrobić, żeby jak najmniej stracić
    Samochody tracą na wartości najbardziej w ciągu pierwszych trzech lat eksploatacji. Po tym okresie cena auta spada nawet do 40 proc. jego wartości początkowej. Jeśli jest to intensywnie eksploatowany samochód firmowy, który ...
    SEAT Ibiza CUPRA najbardziej dynamiczne auto w swojej klasie SEAT Ibiza CUPRA najbardziej dynamiczne auto w swojej klasie
    Nowa Ibiza CUPRA oddaje esencję marki SEAT w najczystszej formie – wspaniały design, niesamowita wydajność i nowoczesna technologia łączą się ze sobą w Nowej Ibizie CUPRA, aby stworzyć najbardziej dynamiczny projekt ...

  • Re: Citroen C5 III 1.8 2008r

    18 Kwi 2015, 09:29

    Każdy będzie polecał to co ma to normalna sprawa . . .
    Na kme dużo osób jeździ ale nie tak jak na staagu :)
    Jak dobierze mechanik odpowiednie komponenty to ani jedna ani druga nie będą lepsze. Więc nie ma czegoś takiego jak lepsza i gorsza. Zapytaj się znajomych z czemu musieli jechać do serwisu i ile płacili. Wtedy dowiesz się która jest lepsza.
    Marconi
    Początkujący
     
    Posty: 122
    Rejestracja: 21 Lip 2014, 21:57
    Prawo jazdy od: 16 09 2005
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Kia Sportage
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Citroen C5 III 1.8 2008r

    30 Kwi 2015, 09:25

    Obczaj instalacje od AGC. Oni jakoś na forach się rzadziej pojawiają, a mają produkt najwyższej klasy. BArdzo dobre sterowniki, świetny dobór reduktorów i wtrysków.


    A w szczególności w twoich :)
    Marconi
    Początkujący
     
    Posty: 122
    Rejestracja: 21 Lip 2014, 21:57
    Prawo jazdy od: 16 09 2005
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Kia Sportage
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Citroen C5 III 1.8 2008r

    14 Maj 2015, 06:56

    Witam,

    Tak więc zainstalowałem KME.

    3k, bak ok 56-8 litrów (wchodzi 52). Nie wystaje ani nie zapada bagażnika :)
    Tankowanie przez przejściówkę przy wlewie paliwa.

    Wstępnie na 2l zrobiłem (za pierwszym razem) 473 km (czyli gdzieś o 1/3 taniej niz przy benzynie).
    Generalnie gaz jeszcze przed pierwszą regulacją więc niebawem czeka mnie druga (miejmy nadzieję bardziej optymalna osiągowo i ekonomicznie).

    Na samym początkowo mi głupiała przy kończącym się gazie bo (jak twierdzi mechanik od LPG) zatankowali nieco sprężonego powietrza co by sprawdzić szczelność baku. Poza kontrolką 'złej mieszanki paliwa' i zgaśnięciu silnika nic się nie stało :) potem już było lepiej.

    Nie szarpie przy przeskokach pomiędzy gazem a benzyną.
    Mieszankę pobiera na bazie danych z OBD.

    Poza końcowym spalaniem (gdzie miałem nadzieję, że będzie jeszcze taniej) to na razie (tfu tfu!) jest dobrze.

    Pozdrawiam zainteresowanych :)

    PS: Koło zapasowe zajmuje połowę bagażnika 0_o muszę coś zrobić bo tak to prawie nic zmieścić tam nie mogę :)
    wic1
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Rejestracja: 22 Sty 2014, 03:50
    Auto: Fiat Siena

    Re: Citroen C5 III 1.8 2008r

    30 Maj 2015, 15:34

    Witam,
    Drugie tankowanie... 51.5 litra, przejechane 502km na gazie.
    Tankowanie 51.5 litra to ok 90 zł przy cenie 1.89 i 100zł przy cenie 2 zł za gaz.

    Obecnie jestem po pierwszej regulacji. Zmniejszone spalanie na otwartym ciągu więc zobaczymy jak wyjdzie to względem ekonomii.

    Na moc dotychczas nie narzekam. Pozdrawiam!
    wic1
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Rejestracja: 22 Sty 2014, 03:50
    Auto: Fiat Siena

    Re: Citroen C5 III 1.8 2008r

    01 Cze 2015, 09:42

    Sama moc nie jest tu problemem, najgorsza jest instalacja która została źle wyregulowana. Wtedy większość ludzi szuka winy po stronie samej instalacji, a nie mechanika. Co jest jedną z najgorszych rzeczy którą mogą zrobić.
    Marconi
    Początkujący
     
    Posty: 122
    Rejestracja: 21 Lip 2014, 21:57
    Prawo jazdy od: 16 09 2005
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Kia Sportage
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2008
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11
      Infiniti Q50