Co lepsze w terenie diesel czy benzyna??

20 Kwi 2011, 17:50

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc zapytam w już istniejącym :mrgreen:

1.) Ma ktoś jakieś informacje na temat współpracy silnika TB42 od parcha z gazem ?
Chodzi to razem w parze, czy raczej TB42 nie toleruje gazu.

2.) Czy w przypadku przekładki do budy w której wcześniej był RD28T, będzie to tylko wymiana silnika i skrzyni biegów czy jeszcze innych elementów?
Ściślej co może zostać od RD28T a co trzeba wymienić :grin:

Liczę, że kolega Pocieszny jako obeznany w temacie podzieli się wiedzą :grin:
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

21 Kwi 2011, 09:38

toleruje spokojnie ;) bez zastrzeżeń wielkich, pytanie który TB42 na gaźniku czy na szprycy?
jeśli na wtrysku to zostaje jeszcze wiązka el, komp i pare czujników przy silniku,
skrzynia od RD28T nie pasi niestety, ale reduktor już tak ;)
czasem trzeba zmieniać wały i delikatnie puknąć w tunel, inna jest też belka pod skrzynie ale można spróbować tą od Y61 ;)
ogólnie jedna łąpa z tego co pamiętam pasi 2 trzeba zmieniać, od razu kup kołą 37 cali jak zostawiasz mosty z 2,8 bo przełożenie w TB42 jest 3,99 albo 4,11 :mrgreen:
ogólnie silnik fajny ale pali jak smok :wink: 25 litrów LPG to nie jest wielki wyczyn dla tego silnika, ale możliwość palenia gumy na 3 biegu też :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Kwi 2011, 10:27

Tak pytam bo widziałem na sprzedaż TB42 za 2,5k zł, a za TD42 sobie krzyczą co najmniej zwykle koło 8k zł. Przy przekładce TD42 było by mniej grzebania? Moc w kuniach ta sama ale przełożenia pewnie ma inne.
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

22 Kwi 2011, 09:00

moment obrotowy inny i dostępny znacznie niżej,
jeśli mówimy o TD42 to moc od 116 do 125 kucy w zależności od wersji, inna skrzynia (taka jak TB42) inne przełożenia w mostach tak że kołą też co najmniej 35 cali :mrgreen:
z przeróbek tak samo jak w TB42, bo te silniki są zamienne w zasadzie z różnicą 1 łapy mocowania silnika
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Kwi 2011, 10:59

Czyli robota ta sama, ale TB42 będzie tańszy w zakupie niż TD42 :mrgreen:
W przypadku benzyny wypadałoby zainwestować jeszcze w jakiś dodatkowy zbiornik paliwa, albo butle od gazu sporej pojemności :razz:
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

22 Kwi 2011, 11:30

zależy co zamierzasz robić tym autem, jeśli to ma być obrzyn do błota to lepiej benzyna choć spalanie będzie niepoliczalne :mrgreen:
diesel słabszy, oszczędniejszy, wodoodporny ale też dużo cięższy
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Kwi 2011, 13:08

Na razie zamierzam zbierać wiedzę, a potem zadecyduję w co utopić pieniądze, żeby była z tego większa satysfakcja :mrgreen:
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

20 Lis 2016, 14:02

Witam.
Aktualnie nie posiadam auta(małe perturbacje ;) ).

W każdym razie chce zakupić pierwszą w życiu terenówkę. I tu pytanie co na początek mogłoby mi nie sprawić za dużo problemu, chodzi mi o to, żebym mógł się pobawić zarówno na piasku, łąkach i wjechać spokojnie w las ewentualnie.

Edit: na samochód chciałbym wydać do 17tyś. maksymalnie
Przeglądałem różne fora, opisy, recenzje. Obecnie skłaniam się najbardziej ku Suzuki, Vitara lub Samuraj. Chociaż nie ukrywam od zawsze podobały mi się bardzo Patrole.

Aby nie zboczyć za bardzo z tematu chcę też zapytać co na początek lepiej benzyna czy diesel. I czy jak benzyna to można połączyć z gazem czy będzie to katorga dla silnika?


Pozdrawiam.
Mikiel
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Nie mam

08 Gru 2016, 08:51

po łąkach i po lesie jeździć nie wolno :P
co do tego czy bena czy diesel bardziej zależy od tego czy auto chcesz topić po dach czy nie, desel jest bardziej odporny na wode, benzyna zawsze mocniejsza ale trzeba się pomęczyć, LPG nie jest problemem dla silników bez bezpośredniego wtrysku paliwa,
rozrzut między samuraiem a patrolem jest hmm dość ogromny :mrgreen:
jedź gdzieś do komisu wsiądź do auta i popatrz czy będzie Ci pasowało jak znajdziesz mnniej więcej co chcesz wtedy martw się o silnik
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)