Hyundai Galloper 2.5TDI Long - Warto kupić?

01 Sie 2016, 15:58

Witam. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zakupem galloperka i nie wiem, czy to będzie dobry wybór... Ale od początku. Jestem ratownikiem wodnym i szukam samochodu 4x4. Głównie będzie to toczydło do wodowania łódki, wożenia sprzętu medycznego itp. Ważne jest, żeby do środka zmieściła się deska ortopedyczna. Na początku myślałem nad Jeepem XJ (ale to spalanie... :/ ) Tak więc drogą eliminacji padło na gallopera 2.5TDI Long. I tu się rodzi pytanie. Warto, czy nie warto kupić? Mój budżet będzie wynosił koło 12.000, rocznik od 2001 wzwyż. Może możecie polecić jakieś inne auto terenowe, które umknęło mojej uwadze? Nie znam się w ogóle na samochodach 4x4 dlatego proszę o pomoc :D
Pozdrawiam :)
losiskolifeg
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 09 12 2013
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Volvo
Silnik: 1.9 TDI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Sie 2016, 08:29

Galloper jest dobrym wyborem jeśli masz dużo cierpliwości do niego. Nie patrz na rok tylko na stan pojazdu. Generalnie Galloper gnije w nadkolach, rama progi, nadkola. Ale da się znaleźć zadbany egzemplarz, za 12.000 na podstawowy pakiet startowy starczy.
Ja swoim przez 2 lata zrobiłem 45.000km w tym byliśmy na Ukrainie i w Rumunii, auto generalnie bezusterkowo to przeszło, ale to nie znaczy że takowe jest. Z rzeczy eksploatacyjnych to wiadomo, gumy zawieszenia, sworznie, amorki, krzyżaki, płyny. Najpoważniejsze usterki to pęknięta głowica, pęknięty wałek dźwigienek zaworowych i wtryski do regeneracji a tak to tylko elementy eksploatacyjne. Galloper to fajne i pojemne auto.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

03 Sie 2016, 15:20

Dzięki za odpowiedź. Jeszcze tylko jedno pytanie. Czy studenta będzie stać na jego utrzymanie? Chodzi mi o częstotliwość napraw, ubezpieczenie no i oczywiście o spalanie (czy bardzo się różni od tego, co podaje producent ;) )
losiskolifeg
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 09 12 2013
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Volvo
Silnik: 1.9 TDI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Sie 2016, 10:02

Naprawy.... nas koszt głowicy z regeneracją wtrysków itp. 4,5kzł , co 4000-5000km wymieniam olej w silniku, filtr paliwa, filtr powietrza, oleje w mostach kontrola co wyjazd i wymiana w razie potrzeby (średnio co 1,5-2 miesiące) spalanie...no cóż z liftem 2" i na 31" MT 11,5l/100km, w marcu dostał bagażnik dachowy i wzrosło do 12,5-13l/100km, ubezpieczenie ja płacę 469zł na rok. Ja po kupnie swojego 2 lata temu od razu wrzuciłem lift 2", nowe opony 31" MT, wrzystkie sworznie, łączniczki, końcówki, tarcze, klocki, szczęki, polibusze zamiast gum i na razie mam spokój, jakieś pojedyncze pierdoły się zdarzają ale jak robisz na bieżąco to nie ma tragedii. Bardziej wkurza jak coś odwalisz typu lampa itp. ja załatwiłem obie tylne ze zderzaka i kierunek...to boli po kieszeni za kawałek plastiku. :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

26 Sie 2016, 08:31

Galloper ma delikatne podzespoły zawieszenia, duże koła go zabijają. Pajero, Discovery albo Terrano - wszystkie długie i mocne. Nic przerabiać nie trzeba tylko podkładki pod sprężyny i dobre opony 33cale - pojedzie gdzie mu każesz.
ziental
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 01 01 2001

29 Wrz 2016, 04:22

Kolego jakbyś nie wiedział Galloper to kopia Pajero, sprężyny, wahacze, drążki, mosty pochodzą z PI/II ja mam aktualnie 32" i od 2 lat nic się nie dzieje, układ napędowy jak jeździsz z głową jest wytrzymały, zawieszenie podobnie, a to że jakiś sworzeń się wybije czy inny łącznik, to pierdoły eksploatacyjne i norma w każdym ISF. Terrano ma słabszego ISFa moim zdaniem, nie wspominając o Disco które nie lubi szerokich kół. :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna