Hyundai Galloper - obrotomierz

05 Cze 2011, 19:36

Witam

Przymierzam się do zakupu Hyundaia Gallopera z 1999r. Niestety samochód ma problemy z obrotomierzem który działa kiedy chce i jak chce - wskazuje poprawnie lub wskazówka faluje lub wskazówka leży na zerze.
Sprzedający twierdzi iż próbował naprawic usterkę poprzez wymianę alternatora, lecz nie udało się.
Czy ktoś na Forum wie, co może by przyczyną usterki i najważniejsze czy może to byc jakaś poważniejsza usterka czy tylko błąd wskazania bez wpływu na jakośc samochodu :idea:
Anceps remedium melius quam nullum
anceps
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Małopolska

07 Cze 2011, 17:38

sprawdz napędy, mosty, krzyżaki, obstukaj ramę, luzy na kolumnie kierowniczej itp.......
a obrotomierz to mniejsze piwo jakis elektryczny problem, jak reszta jest dobra to nie widze problemu,
no to w błotko.....
kris_&N
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Miejscowość: Iława

07 Cze 2011, 18:10

Możesz podzielic się swoją opinią o GALLOPERZE?

Znalazłem mało informacji o tym samochodzie a wydaje mi się iż jest OK :smile:
Oglądałem (wraz z pierwszą przejażdżką 2,5 TDi 100KM) - i jedyną poważną wadą jaką stwierdziłem to "zbieranie się" auta na szosie. Wyprzedzanie na czarnym - to dramat :mrgreen: (oczywiście ciężko wydawac jednoznaczną opinię po jednej przejażdżce - ale takie mam subiektywne odczucie - może się mylę). No może jeszcze inny problem to parkowanie w mieście wersji 5 drzwiowej (ilośc potrzebnego miejsca + widocznośc do tyłu) :mrgreen: .
Będę wdzięczy za opinie i informacje o tym samochodzie.

[ Dodano: 7 Czerwiec 2011, 19:10 ]
Możesz podzielic się swoją opinią o GALLOPERZE?

Znalazłem mało informacji o tym samochodzie a wydaje mi się iż jest OK :smile:
Oglądałem (wraz z pierwszą przejażdżką 2,5 TDi 100KM) - i jedyną poważną wadą jaką stwierdziłem to "zbieranie się" auta na szosie. Wyprzedzanie na czarnym - to dramat :mrgreen: (oczywiście ciężko wydawac jednoznaczną opinię po jednej przejażdżce - ale takie mam subiektywne odczucie - może się mylę). No może jeszcze inny problem to parkowanie w mieście wersji 5 drzwiowej (ilośc potrzebnego miejsca + widocznośc do tyłu) :mrgreen: .
Będę wdzięczy za opinie i informacje o tym samochodzie.
Anceps remedium melius quam nullum
anceps
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Małopolska

08 Cze 2011, 16:59

Miałem to ustrojstwo... Galloper 2002 czy Pajero 1992 zgnite będzie tak samo. Silnik 99KM, dynamikę można nazwać zadowalającą tak do 95km/h. Jakoś się zbiera, z wyprzedzaniem gorzej, prędkości powyżej 100km/h to lekko mówiąc stary Transit, silnik ma dość wysokie obroty przez co jest duży hałas w kabinie. Zaletą auta jest bez wątpienia dość dobre wyposażenia auta szczególnie z końca produkcji. Problemu z niepasującymi z Pajero częściami nie było. Zawieszenie pracuje bardzo miękko, wykrzyż jest realizowany głównie za pomocą tylnego zawieszenia na sprężyna, problem jest z elementami do tuningu nie pasującymi z Pajero (np. zderzaki itp.) trzeba rzeźbić od podstaw bo dedykowanych albo nie ma albo są drogie. Zaletą są felgi pasujące od większości japońców typu Terrano, Patrol, J7, Pajero, Trooper. Autko na seryjnym zawiasie przyjmuje spokojnie 31x10.5 a jeśli raczej tylko na asfalt to do serii wciśniesz 32x11.5 Terenową wadą są automatyczne sprzęgiełka piasty, które nie są dość trwałe i dość szybko ulegają awarii. Wsadzenie manuali rozwiązuje kłopot. Generalnie auto jak dla mnie ma ciekawszą linię niż Pajero, w środku jednak plastiki są marnej jakości, wszystko jest toporne na asfalt lecz za delikatne w ciężkie uwalenie błotem lub topienie.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

08 Cze 2011, 18:23

Dzięki Jogi4x4 za odpowiedź.

Egzemplarz, który oglądałem (1999r.) - nie było widac aby miał poważniejsze problemy z rdzą.
Nie byłem z nim w warsztacie i nie sprawdzałem ramy - ale wyglądała OK.
Anceps remedium melius quam nullum
anceps
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Małopolska

08 Cze 2011, 19:45

Jak Exceed to obstawiałbym pod dokładkami z plastiku, u mnie leciały nadkola z tyłu + tył ramy tak jak w Pajero, do tego rdzewiały zderzaki (miałem podstawową wersję wiec był czarne), po 5 rajdzie rozleciała się klawiatura.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

09 Cze 2011, 15:27

witam. mam 3.0 benzyne wiec przyspieszenie i dynamika nieporównywalne z dieslem...
w terenie radzi sobie super oczywiście mam na mysli klasę turystyczną:) nie taplanie po klamki :mrgreen: tego jeszcze nie przerabialem:) ale pomyślimy...
założyłem bfgoodrich mudterrain i są rewelacyjne jeśli chodzi o moje potrzeby a i na asfalcie nie są głośne a robie przeloty rzędu 100-150km po czarnym, planuje wyprawę nim do czarnogóry mam wersje long więc myśle że we dwójkę będzie wygodnie :wink:
no to w błotko.....
kris_&N
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Miejscowość: Iława

09 Cze 2011, 16:18

Większość oferowanych Galloperów do 2,5TD - "utrafienie" benzyny to "sztuka".

Jak wygląda spalanie benzyny :???: ewentualnie gazu?
Anceps remedium melius quam nullum
anceps
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Małopolska

09 Cze 2011, 17:15

na drodze do 16 litrów, przy normalnym ogumieniu i normalnym użytkowaniu
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Cze 2011, 17:28

ja mam w swoim gaz i spalanie to między 13l przy 90km/h jak ma zapiętą przyczepe 2tony to ok 16-18 gazu, miasto i korki to smoook pali jak z przyczepą albo lepiej ale przy obecnych cenach ropy to wole niech pali sr,15 gazu niz 12-14 ropy i do tego muł bez wigoru....
no to w błotko.....
kris_&N
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Miejscowość: Iława

09 Cze 2011, 18:56

Znalazłem coś takiego:

[link do oferty na Allegro wygasł]

jakie pierwsze wrażenie?
Anceps remedium melius quam nullum
anceps
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Małopolska

09 Cze 2011, 19:36

Ciężko powiedzieć jakie pierwsze wrażenie bo ramy nie pokazuje :wink: Ciekawe jak wygląda konserwacja.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

09 Cze 2011, 20:29

sorry, ale jak wszystko w najlepszym porządku , piękny i super,- to po co sprzedaje :?:
gaz i prima zabawa , to ja sie pytam gdzie tu interes :?:
bo chyba nie z powodu nagłego wyjazdu...
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

09 Cze 2011, 20:57

prawda jest bolesna.... jak nie wydasz na podróż i sie nie przekonasz to mozna tylko dumac co jast oki a co nie jest..... :evil:
no to w błotko.....
kris_&N
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Miejscowość: Iława

08 Wrz 2017, 21:04

Ja kupilem niedawno krótkiego z niemiec w wersji innovation (wersja szosowa 3.0 v6 benzyna automat, skóra, grzane fotele, Klima full opcja). Zbiera się bardzo dobrze. Żadnych problemów z wyprzedzeniem do tego piekne brzmienie silnika, które zwraca uwagę na ulicy ;). Zdrowy bez korozji a plastiki w środku nie trzeszcza i sa wykończone karbonem co bardzo efektownie wyglada. W ciężki teren się nie nadaje bo za dużo plastiku i twarde seryjne zawieszenie Ale na szose super jak lubisz tego typu auta. Spalanie okolo 12-15 litrów na setke wiec do przeżycia jak na prawie 2 tony zelastwa a jak chcesz się bawić w terenie to polecam coś z ruskiej stajni. Najlepiej uaza (niezniszczalny) albo nive (miałem i mogę polecic z czystym sumieniem). Nie jest taka toporna jak uaz (nadaje się też na asfaltową - dobre zawieszenie) a w terenie wyczyniac można cuda i to bez motania. Części tańsze niż do felici. Pozdro.
nem0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 02 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Hyundai Galloper
Silnik: 3.0 141 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000