Hyundai Galloper 3.0 V6 brak 4 biegu w automacie

Hyundai Galloper 3.0 V6 brak 4 biegu w automacie

06 Wrz 2017, 10:53

Witam,
Jestem świeżym posiadaczem Hyundai Galloper 3.0 V6 z czterobiegowym automatem. Problem dotyczy braku 4-go biegu. Skrzynia starej generacji, w której czwórka to nadbieg stosowany w jeździe pozamiejskiej, czyli nic innego jak overdrive. Nadbieg można wyłączyć lub włączyć przyciskiem znajdującym się na lewarku skrzyni. Przy wyłączonym overdrive na desce rozdzielczej zapala się kontrolka O/D Off i wtedy są tylko 3 biegi. Naciskam przycisk jeszcze raz, kontrolka gaśnie i skrzynia powinna wejść w tryb 4 biegowy ale ja nadal mam tylko 3 biegi i skrzynia zachowuje się dalej tak jakby była w trybie O/D Off. Niby działa poprawnie, biegi zmienia płynnie i nie szarpie. Niedawno zmieniałem olej, nie pomogło. W warsztacie, w którym robiłem przegląd powiedziano mi, że problem jest gdzieś w elektryce ale niestety oni nie są w stanie stwierdzić gdzie, bo „powierzchownie” wszystko działa. Zasugerowali mi, żebym wstawił auto do elektryka i tak zamierzam zrobić. Mam jednak dylemat, bo dzwoniłem w międzyczasie w kilka innych miejsc i spotkałem się z opinią, że to wina skrzyni. I tu pytanie do Was koledzy, czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem w jakimś aucie i może mi nieco rozjaśnić sytuację, czy mam się nastawiać na remont skrzyni czy zacząć od sprawdzenia elektroniki?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
nem0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 06 Wrz 2017, 10:20
Prawo jazdy od: 01 02 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Hyundai Galloper
Silnik: 3.0 141 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Hyundai Galloper 3.0 V6 brak 4 biegu w automacie

06 Wrz 2017, 16:18

Skrzynia to V4AW3
nem0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 06 Wrz 2017, 10:20
Prawo jazdy od: 01 02 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Hyundai Galloper
Silnik: 3.0 141 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Hyundai Galloper 3.0 V6 brak 4 biegu w automacie

08 Wrz 2017, 19:45

Wina elektryki, zdjąć tunel powypinać wszystko i wyczyścić co zaśniedziałe i odchodzi od miejsca w któe podlaczona jest dioda
RIDE or DIE
fate
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 470
Rejestracja: 18 Maj 2011, 20:49
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy od: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: BMW E90
Silnik: 3.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

Re: Hyundai Galloper 3.0 V6 brak 4 biegu w automacie

08 Wrz 2017, 20:46

Dzięki za sugestię. Wczoraj byłem na diagnostyce komputerowej i nie ma żadnych błędów więc skrzynia sprawna i zapewe jest tak jak mówisz. Gdzieś na wiazce ginie sygnał. W poniedziałek wstawiam auto do skrzyniarza i będzie sprawdzał całą elektryke skrzyni.
nem0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 06 Wrz 2017, 10:20
Prawo jazdy od: 01 02 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Hyundai Galloper
Silnik: 3.0 141 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Hyundai Galloper 3.0 V6 brak 4 biegu w automacie

11 Wrz 2017, 12:20

Sprawdzałeś np. przy prędkości 100km/h jakie masz obroty przy wciśniętym przycisku O/D i przy wyłączonym? Z tego co pamiętam różnica w tym przypadku powinna wynosić około 500 obr./min.

Reduktor miałeś zapięty na 2H czy 4H?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5940
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Hyundai Galloper 3.0 V6 brak 4 biegu w automacie

11 Wrz 2017, 12:31

Sprawdzałem. Różnicy nie ma niezależnie czy o/D jest on czy off auto ma 4000 obrotów przy 100 km/h i cały czas na 3 biegu. Powyżej tej prędkości także brak redukcji. Reduktor mialem zawsze na 2h bo jeżdżę głównie po asfalcie.
nem0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 06 Wrz 2017, 10:20
Prawo jazdy od: 01 02 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Hyundai Galloper
Silnik: 3.0 141 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ile można zapakować do samochodu? Ile można zapakować do samochodu?
    Każdy samochód opisany jest dziesiątkami parametrów. Dotyczą pojemności silnika, ilości miejsc siedzących czy masy własnej. Wśród parametrów jest jeszcze jeden, często przez użytkowników ...
    Mitsubishi Lancer najbardziej niezawodnym modelem Mitsubishi Lancer najbardziej niezawodnym modelem
    Mitsubishi Lancer zostało uznane przez specjalistów z firmy Warranty Direct za najbardziej niezawodny model ostatnich 15 lat. Obchodząca 15 urodziny firma poddała analizie ponad 200 tyś. aktualnych i wygasłych polis ...

  • Re: Hyundai Galloper 3.0 V6 brak 4 biegu w automacie

    12 Wrz 2017, 15:07

    Problem rozwiązany. Przyczyną braku 4 byla jedna z diod sterujących pracą skrzyni oraz nieszczelne oringi elektrozaworu overdrive'a. Usterka zdiagnozowana i usunięta w www.autotransmisja.pl. Czas operacyjny 1,5 dnia. Polecam ten warsztat wszystkim użytkownikom automatów.
    Ostatnio edytowany przez nem0, 13 Wrz 2017, 11:40, edytowano w sumie 1 raz
    nem0
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 06 Wrz 2017, 10:20
    Prawo jazdy od: 01 02 2005
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Hyundai Galloper
    Silnik: 3.0 141 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Hyundai Galloper 3.0 V6 brak 4 biegu w automacie

    12 Wrz 2017, 22:28

    a ile Ci zaśpiewali?
    neo1977
     

    Re: Hyundai Galloper 3.0 V6 brak 4 biegu w automacie

    13 Wrz 2017, 03:32

    Zapłaciłem 600 zl co było dla mnie pozytywnym zaskoczeniem. Wcześniej dzwoniłem w parę innych miejsc m.in. do samco w Wawie gdzie od razu przez telefon, jeszcze bez diagnozy, zostałem "poinformowany" o konieczności rozbiórki całej skrzyni bo napewno jest rozsypana i napewno koszt naprawy przekracza wartość auta :P:P Tak wiec różnica w podejściu do klienta oraz modelu biznesowym kolosalna.
    nem0
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 06 Wrz 2017, 10:20
    Prawo jazdy od: 01 02 2005
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Hyundai Galloper
    Silnik: 3.0 141 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Hyundai Galloper 3.0 V6 brak 4 biegu w automacie

    13 Wrz 2017, 11:21

    nem0 napisał(a):Przyczyną braku 4 byla jedna z diod sterujących pracą skrzyni oraz nieszczelne oringi elektrozaworu overdrive'a.
    Fajnie teraz będziesz miał 4 i mniejsze spalanie :) powyżej 60km/h.
    nem0 napisał(a):Zapłaciłem 600 zl co było dla mnie pozytywnym zaskoczeniem. Wcześniej dzwoniłem w parę innych miejsc m.in. do samco w Wawie gdzie od razu przez telefon, jeszcze bez diagnozy, zostałem "poinformowany" o konieczności rozbiórki całej skrzyni bo napewno jest rozsypana i napewno koszt naprawy przekracza wartość auta
    Typowe dla warsztatów które mają małe pojęcie o naprawach automatów.

    Wymieniałeś olej w skrzyni? Warto o niego dbać żeby długo cieszyć się bezproblemową jazdą.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5940
    Zdjęcia: 3343
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Hyundai Galloper 3.0 V6 brak 4 biegu w automacie

    13 Wrz 2017, 11:39

    Auto było od nowości przez 14 lat serwisowanie w Mitsubishi Motors w Niemczech. Jednak ostatnie 3 lata głównie stało i serwisu nie miało więc zacząłem od wymiany wszystkich olejów łącznie z tym w skrzyni, mimo tego że na bagnecie wyglądał klarownie i nie smierdzial. A różnica w jezdzie jest istotna. Teraz przy 120 mam 2500 rpm a wcześniej miałem 4000 :mrgreen:
    nem0
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 06 Wrz 2017, 10:20
    Prawo jazdy od: 01 02 2005
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Hyundai Galloper
    Silnik: 3.0 141 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Hyundai Galloper 3.0 V6 brak 4 biegu w automacie

    13 Wrz 2017, 11:58

    Zastanawiam się jeszcze nad wymianą całego rozrzadu razem z pompą wody w tym roku ale nie wiem czy to ma sens ponieważ pasek był wymieniony w tym roku a reszta zostawiona bo podobno wszystko tam ok. Czytałem że wymianę rozrzadu w wielu silnikach "paskowych" przeprowadza się w ten sposób ze co drugą wymienia się sam pasek i tu tak zrobiono. Żadne niepokojące dźwięki z tamtad nie dochodzą więc rolki i pompa sa w porządku. I mam dylemat czy jeździć czy wymieniać. BTW ile może kosztować w tym aucie wymiana całego rozrzadu z pompą?
    nem0
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 06 Wrz 2017, 10:20
    Prawo jazdy od: 01 02 2005
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Hyundai Galloper
    Silnik: 3.0 141 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Hyundai Galloper 3.0 V6 brak 4 biegu w automacie

    13 Wrz 2017, 13:09

    nem0 napisał(a): A różnica w jezdzie jest istotna. Teraz przy 120 mam 2500 rpm a wcześniej miałem 4000
    Czyli dwa / trzy litry na setkę w trasie jesteś do przodu :)
    nem0 napisał(a):od wymiany wszystkich olejów łącznie z tym w skrzyni, mimo tego że na bagnecie wyglądał klarownie i nie smierdzial
    No tak ale olej też się starzeje. Przynajmniej wiesz na czym jeździsz. Tak się powinno robić.
    nem0 napisał(a):Czytałem że wymianę rozrzadu w wielu silnikach "paskowych" przeprowadza się w ten sposób ze co drugą wymienia się sam pasek i tu tak zrobiono
    Tak można robić (nawet gdzieś w manualach czytałem o takich zalecaniach) jak paski wymieniane są co 50-60tyś. km niektórzy wymieniają co 90tyś. km czego nie polecam. Tu wszystko też zależy od trybu jazdy i ile czasu mija zanim zrobi się taki przebieg. Ja jestem zdania że powinno się wymieniać komplet.

    nem0 napisał(a):BTW ile może kosztować w tym aucie wymiana całego rozrzadu z pompą?
    Pasek miałeś wymieniany więc wiesz jaki to koszt do tego trzeba doliczyć koszt pompy wody a wymiana jest po zdjęciu paska nie powinna przysporzyć problemów więc robocizna będzie z niewielką różnicą.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5940
    Zdjęcia: 3343
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      GTP Light