Co po Audi A3 1,8T

12 Cze 2019, 17:48

Duży90, tylko ja nie mam 270 a to różnica.
Poza tym ile chcesz zapłacić za nastoletnie Megane II 2,0T 160 koni? albo Astrę H 1,8 140 lub 2,0T 170? ile za golfa 2,0 150?

zadbane to kosztują ale limuzyny klasy średniej a nie kompakty proste.
Ja nie szukam 400 koni
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
0

12 Cze 2019, 17:53

Dopiero pisales ze nie chcesz turbo i rzucasz przykladem megane turbo, astry turbo i 2.0fsi o ktorym wszystko zostalo juz powiedziane...
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

12 Cze 2019, 18:53

Tak, bo wolę unikać staroci z turbo, a na nowsze mnie nie stac.
Chyba zostane przy 2,0 150 koni popytam gości z forum golfa V itp co gdzie jak z tym silnikiem, a np na stronie tuning 44 podają że można ugrac do 12-13 koni i 20 Nm, no to co? 165 konne auto i 220 niutów to kiepsko?
To tego koła 15tki, dobra guma i będzie jeździć.

Golf V / Leon II i tak są lepszymi autami od starego A3 czy golfa 4
inna wygoda, płyta, wygłuszenie, spasowanie wnętrza itd
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
0

12 Cze 2019, 19:14

165 km i 220 nm, no zobaczymy, wrzuc tu wykres to chetnie obejrzec. Poza tym uwzgledniajac roznice masy to tyle co seryjne 1.8t w a3/golfie 4. Wiec tak, kiepsko :lol:
Dla mnie to mozesz nawet sc 0.9 chipowac. A z tego co piszesz o swoich "mechanikach" to nawet jego serwisu nie ogarna, takze poszukaj innych bo bedziesz mial to samo lub gorzej z tym autem niz z a3.
Powodzenia :D
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

12 Cze 2019, 19:26

Różnica 40 kg to żadna bo do takiego 1,8T wejdzie pasażer i kicha, poza tym dolot gorący i mniej koni, więc pojedzie FSI tak samo albo ciutkę lepiej niż seria 1,8T w golfie a dużo lepiej niż w A4

A tak w ogóle bo tak piszesz ogólnikami co takiego tam jest skomplikowanego że będą problemy w serwisie? sprzęgło? czy skrzynia czy zawieszenie?

W FSI problemem może być nagar, może ale nie musi to jest do sprawdzenia np w postaci mocy, a tak to zwykła benzyna wolnossąca.
Serwis o niebo lepszy niż starego 1,8T o którym nikt nic nie wie poza forami, ale na odległość to ciężko cokolwiek zrobić.
A do tego będę mieć wygodne auto które dobrze się prowadzi.
Takie 2,0 spokojnie 200 poleci więc o czym mówimy? o ściganiu? heh zejdźmy na ziemie. Jak kiedyś się dorobie to kupię Cuprę Carbon i pozamiatane albo BMW M2 twinturbo

Poza tym w kółko strasznych kosztami a w podwieszonych tematach A3 8P 2,0 fsi jest 2 tys tańsze w ogólnym serwisie niż A4 B6 1,8T więc serio będzie drogo?
Nawet Ibiza 1,8T wychodzi drożej, niestety turbo ma swoje bolączki i koszta.
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
0

12 Cze 2019, 21:06

Pionek napisał(a):Gilik, sprawdź dolot kompresorem bo jak świszczy to pewnie nieszczelny a z resztą co ja tam się znam wg Szybkiego jestem Adamem Słodowym więc nie ma co, lepiej auto sprzedać bo naprawić się nie da a doradzać zabronione.

Nie no Pionuś nie widzisz różnicy w wizycie u mechanika i zlikwidowania przedmuchu a całej litani którą wpisałeś właścicielowi do samodzielnego sprawdzenia... jedno i to samo :D
Potem padnie pytanie co chcesz pod choinkę a autor powie klucze, podnośnik, rękawiczki i poradnik na jesienne wieczory przy 1,8t :ok:

Gilik podsumuje tą epopeje nie masz mechanika, nie znasz się na tuningu (ten pomysł cipo...wania n/a jest prosto z pewnej części ciała) ale dalej pchasz się w fsi... kup sobie jak już kochasz tą markę zwykłe 1,6 mpi nie będzie jechać ale mechanicy coś przy nim zrobią.... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
1

12 Cze 2019, 21:44

Szybki, trochę mnie dziwi bo podobno siedzisz w tuningu silników a dla Ciebie podstawy na poziomie 1 klasy samochodówki to odległa materia, takie rzeczy tuner ma 1 palcu i to jest podstawa turbo silnika.
A to co ostatnie podałem to już w ogóle masakra, serio sądzisz że aby napompowac koło w rowerze trzeba do serwisu jechać?

Skoro mechanicy nie potrafią autorowi pomóc to warto mu doradzić, ja nie wiem co jest z tym silnikiem ale od czegoś trzeba zaczać i wziąć sprawy w swoje ręce.
Warto pamiętać że jak wyladuję się akumulator to nie trzeba jechać do elektryka od razu.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

12 Cze 2019, 22:58

Jak sie nie ma mechanika to i z najprostszym autem mozna poplynac czego ja juz kiedys 2x doswiadczylem.

Prawda jest natomiast to ze jesli mechanik nie ogarnia 1.8T to nie ogarnie tez FSI czy TSI. Ale w ogolnym rozrachunku grupa VAG pod wzgledem diagnostyki i napraw i tak wypada lepiej niz konkurencja

ale z drugiej strony to idac tym tokiem rozumowania to lepiej od razu przesiasc sie do mpk albo na rower.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

12 Cze 2019, 23:31

Pionek napisał(a):Szybki, trochę mnie dziwi bo podobno siedzisz w tuningu silników a dla Ciebie podstawy na poziomie 1 klasy samochodówki to odległa materia, takie rzeczy tuner ma 1 palcu i to jest podstawa turbo silnika.

Nie zrozumiałem o co Ci chodzi ? Co ja neguje w tym całym zamieszaniu? Temat jest prosty gówniany mechanik, gówniany stroiciel i tyle w temacie.
A co do mechanika jak już nie ogarnia 1,8t to nie ogarnie nic co wykracza poza wymianę klocków h.

P.S.

Co do firm tuningowych to też bym na Twoim miejscu nie popadał w euforię bo różowo nie jest a zdjęcia i i filmiki na fb jeszcze nie robią wyników...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

12 Cze 2019, 23:59

No właśnie gówniany mechanik i co dalej? załamka i auto na złom, do spalenia czy do spuszczenia do rzeki?
Nie oszukujmy się ale to nie jest 2,7T sporo da radę sprawdzić samemu i o tym pisałem w tej litanii
Skoro nie da rady zawieść auta i odebrać w 100% sprawnego gotowego i zapłacić to trzeba wziąć sprawy w swoje ręcę.
Jeśli ktoś nazywa się mechanikiem i dostaje hasło że coś syczy, a silnik turbo to pomijając np usterkę turbiny (no ale nikt pochopnie turbiny nie będzie zamawiał) można sprawdzić stan węży, nabić ciśnienie itd tak jak np sprawdzanie szczelności układu chłodzącego itp.
Z resztą nie mój biznes, niech autor robi co chce.

A co do tunerów owszem ale jak ktoś robi konkretne programy a nie gotowce i ma hamownie normalną a nie na przyczepce zabawkę to taki silnik w godzinkę powinien z grubsza zdiagnozować, wystarczy pomiar na hamowni, próba drogowa itp
Z wykresu sporo można wyczytać.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

13 Cze 2019, 05:27

Po pierwsze, akurat z pomiaru na hamowni to za wiele nie wyczytasz. Wystarczy ze beda korekty w gr 020 siegajace 10-12, to po wykonaniu takiego radosnego pomiaru na hamowni tloki splyna do miski...
Po drugie fakt, ze ktos posiada hamownie stacjonarna i robi na niej piekne kolorowe wykresy nie oznacza ze cos potrafi i nie wgrywa gotowcow. U mnie w okolicy jest jeden tuner, ktory potrafi w pol godziny zdiagnozowac kazda usterke, w kazdym 1.8t, tsi, fsi i innych wynalazkach. Ponadto wiadomo ze robi wszystkie programy indywidualnie po logach, a posiada hamownie drogowa. Cala reszta jest g.... warta i wgrywa gatowce, mimo ze maja hamownie stacjonarne.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

13 Cze 2019, 07:44

Pionek napisał(a):Skoro nie da rady zawieść auta i odebrać w 100% sprawnego gotowego i zapłacić to trzeba wziąć sprawy w swoje ręcę.

Ale zrozum są ludzie którzy się do tego nie nadają i nie ma nic w tym złego bo płacą za usługi. Do tego zobacz o której wczoraj pisałem posta...o tej godzinie wszedłem do domu po robocie i jak myślisz chciałoby mi się jeszcze zaglądać pod maskę?
Pionek napisał(a): co do tunerów owszem ale jak ktoś robi konkretne programy a nie gotowce i ma hamownie normalną a nie na przyczepce zabawkę to taki silnik w godzinkę powinien z grubsza zdiagnozować, wystarczy pomiar na hamowni, próba drogowa itp
Z wykresu sporo można wyczytać.

No widzisz ...tak się układa bajere...czyli piękna hamka za 250k.zdjęcia na fb z lambami na podwórku, fajne dupy, fajne wykresy wszystko fajne.
Dobry stroiciel powinien być zaje dobrym stroicielem i bardzo dobrym mechanikiem po to żeby Ci stwierdzić jest lipa bo....to i to i to masz do naprawy/poprawy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

24 Cze 2019, 15:03

Panowie, sprawa trochę zmieniła kierunek i wybór padł na Seata Leona 1,9 tdi ARL + program na 194 konie
Moje 1,8T przy tym leonie to jak 1,6
Nie dziwie się teraz że tyle 1,9 tdi krąży po ulicach bo to super silniki się okazuje.
Zobaczę co sie z tego A3 da zrobić ale na te chwilę stoi i czeka na sprzedaż raczej, natomiast Leon to jest petarda, dynamika, spalanie nr 1, kultura pracy mogła by zostać lekko poprawiona no ale to stare 1,9tdi
na każdym biegu już z niskich obrotów ciągnie jak głupi, także miało nie być turbo a jest ale diesel, nawet ciesze się że z tym 1,8T daje sobie spokój bo ponoć bolączką 1,8T są pękające głowice sporo tego na forach.
Nie wiem dla mnie 1,8T nie jedzie wcale, żeby poczuć to co w Leonie która ma 400 Nm to bym musiał z 230 koni mieć w A3.
Dziwne to bo tdi są cięższe a jadą konkretnie i to fruwa dokumentnie.
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
0

24 Cze 2019, 15:13

No a jak ma jechac 194 KM tdi majace pewnie ponad 400 nm w porownaniu do 1.8t majacego jak pisales niecale 180 KM?
Przeciez to jasne ze bedzie przepasc, nawet nie trzeba sie na autach znac zeby to stwierdzic.
Jezdzilem arl-em 195 KM 400 nm, kumpel mial takiego czerwonego leona, bardzo fajne autko. Porownywanie do seryjnego bama to szlo.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

24 Cze 2019, 15:27

No tak tylko różnica taka że A3 ma 1200 kg w dowodzie a Leon ponad 1400 a koni raptem 15-16 więcej inna skrzynia itd.
Nie wiem jak jedzie seryjny BAM ale normalne 1,8T jest cienkie, silnik po prostu musi mieć czym jechać stare 1,9 tdi jest dobre, tsi jest ok natomiast 1,8T jest za słabe w podstawowych odmianach

W Audi wymuszałem na nim żeby jechał, Leon sam aż zasuwa i trzeba raczej pilnować się z gazem niż go przymuszać.
Wg mnie samo 1,9 tdi też by fajnie leciało bez programu, dużo lepiej niż takie 1,8T nawet po wirusie. Inna charakterystyka i auto chce jechać.
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
0