Co po Audi A3 1,8T

Re: Co po Audi A3 1,8T

12 Cze 2019, 18:48

Duży90, tylko ja nie mam 270 a to różnica.
Poza tym ile chcesz zapłacić za nastoletnie Megane II 2,0T 160 koni? albo Astrę H 1,8 140 lub 2,0T 170? ile za golfa 2,0 150?

zadbane to kosztują ale limuzyny klasy średniej a nie kompakty proste.
Ja nie szukam 400 koni
Gilik
Nowicjusz
 
Posty: 35
Rejestracja: 27 Mar 2017, 18:24
Prawo jazdy od: 14 10 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A3
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Co po Audi A3 1,8T

12 Cze 2019, 18:53

Dopiero pisales ze nie chcesz turbo i rzucasz przykladem megane turbo, astry turbo i 2.0fsi o ktorym wszystko zostalo juz powiedziane...
duzy90
Aktywny
 
Posty: 375
Rejestracja: 14 Sty 2019, 13:45
Prawo jazdy od: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

Re: Co po Audi A3 1,8T

12 Cze 2019, 19:53

Tak, bo wolę unikać staroci z turbo, a na nowsze mnie nie stac.
Chyba zostane przy 2,0 150 koni popytam gości z forum golfa V itp co gdzie jak z tym silnikiem, a np na stronie tuning 44 podają że można ugrac do 12-13 koni i 20 Nm, no to co? 165 konne auto i 220 niutów to kiepsko?
To tego koła 15tki, dobra guma i będzie jeździć.

Golf V / Leon II i tak są lepszymi autami od starego A3 czy golfa 4
inna wygoda, płyta, wygłuszenie, spasowanie wnętrza itd
Gilik
Nowicjusz
 
Posty: 35
Rejestracja: 27 Mar 2017, 18:24
Prawo jazdy od: 14 10 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A3
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Co po Audi A3 1,8T

12 Cze 2019, 20:14

165 km i 220 nm, no zobaczymy, wrzuc tu wykres to chetnie obejrzec. Poza tym uwzgledniajac roznice masy to tyle co seryjne 1.8t w a3/golfie 4. Wiec tak, kiepsko :lol:
Dla mnie to mozesz nawet sc 0.9 chipowac. A z tego co piszesz o swoich "mechanikach" to nawet jego serwisu nie ogarna, takze poszukaj innych bo bedziesz mial to samo lub gorzej z tym autem niz z a3.
Powodzenia :D
duzy90
Aktywny
 
Posty: 375
Rejestracja: 14 Sty 2019, 13:45
Prawo jazdy od: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

Re: Co po Audi A3 1,8T

12 Cze 2019, 20:26

Różnica 40 kg to żadna bo do takiego 1,8T wejdzie pasażer i kicha, poza tym dolot gorący i mniej koni, więc pojedzie FSI tak samo albo ciutkę lepiej niż seria 1,8T w golfie a dużo lepiej niż w A4

A tak w ogóle bo tak piszesz ogólnikami co takiego tam jest skomplikowanego że będą problemy w serwisie? sprzęgło? czy skrzynia czy zawieszenie?

W FSI problemem może być nagar, może ale nie musi to jest do sprawdzenia np w postaci mocy, a tak to zwykła benzyna wolnossąca.
Serwis o niebo lepszy niż starego 1,8T o którym nikt nic nie wie poza forami, ale na odległość to ciężko cokolwiek zrobić.
A do tego będę mieć wygodne auto które dobrze się prowadzi.
Takie 2,0 spokojnie 200 poleci więc o czym mówimy? o ściganiu? heh zejdźmy na ziemie. Jak kiedyś się dorobie to kupię Cuprę Carbon i pozamiatane albo BMW M2 twinturbo

Poza tym w kółko strasznych kosztami a w podwieszonych tematach A3 8P 2,0 fsi jest 2 tys tańsze w ogólnym serwisie niż A4 B6 1,8T więc serio będzie drogo?
Nawet Ibiza 1,8T wychodzi drożej, niestety turbo ma swoje bolączki i koszta.
Gilik
Nowicjusz
 
Posty: 35
Rejestracja: 27 Mar 2017, 18:24
Prawo jazdy od: 14 10 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A3
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Co po Audi A3 1,8T

12 Cze 2019, 22:06

Pionek napisał(a):Gilik, sprawdź dolot kompresorem bo jak świszczy to pewnie nieszczelny a z resztą co ja tam się znam wg Szybkiego jestem Adamem Słodowym więc nie ma co, lepiej auto sprzedać bo naprawić się nie da a doradzać zabronione.

Nie no Pionuś nie widzisz różnicy w wizycie u mechanika i zlikwidowania przedmuchu a całej litani którą wpisałeś właścicielowi do samodzielnego sprawdzenia... jedno i to samo :D
Potem padnie pytanie co chcesz pod choinkę a autor powie klucze, podnośnik, rękawiczki i poradnik na jesienne wieczory przy 1,8t :ok:

Gilik podsumuje tą epopeje nie masz mechanika, nie znasz się na tuningu (ten pomysł cipo...wania n/a jest prosto z pewnej części ciała) ale dalej pchasz się w fsi... kup sobie jak już kochasz tą markę zwykłe 1,6 mpi nie będzie jechać ale mechanicy coś przy nim zrobią.... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 5787
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ferrari F40 - trzy centralnie umieszczone końcówki wydechu Ferrari F40 - trzy centralnie umieszczone końcówki wydechu
    Jak przystało na prawdziwą legendę motoryzacji, Ferrari F40 również imponuje wyjątkowym wydechem. W tylnej części samochodu znajdziemy jego trzy końcówki. I co ciekawe, nie wszystkie odpowiadają wyłącznie za ...
    Akcja znicz 2017 i systemy bezpieczeństwa na drogach Akcja znicz 2017 i systemy bezpieczeństwa na drogach
    Na przełomie października i listopada, z powodu uroczystości Wszystkich Świętych, tradycyjnie już zwiększy się ilość samochodów na naszych drogach. Niestety, pomimo systematycznej poprawy bezpieczeństwa, Polska nadal ...

  • Re: Co po Audi A3 1,8T

    12 Cze 2019, 22:44

    Szybki, trochę mnie dziwi bo podobno siedzisz w tuningu silników a dla Ciebie podstawy na poziomie 1 klasy samochodówki to odległa materia, takie rzeczy tuner ma 1 palcu i to jest podstawa turbo silnika.
    A to co ostatnie podałem to już w ogóle masakra, serio sądzisz że aby napompowac koło w rowerze trzeba do serwisu jechać?

    Skoro mechanicy nie potrafią autorowi pomóc to warto mu doradzić, ja nie wiem co jest z tym silnikiem ale od czegoś trzeba zaczać i wziąć sprawy w swoje ręce.
    Warto pamiętać że jak wyladuję się akumulator to nie trzeba jechać do elektryka od razu.
    Pionek
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1335
    Rejestracja: 14 Gru 2016, 17:30
    Auto: Honda Accord
    Paliwo: Benzyna

    Re: Co po Audi A3 1,8T

    12 Cze 2019, 23:58

    Jak sie nie ma mechanika to i z najprostszym autem mozna poplynac czego ja juz kiedys 2x doswiadczylem.

    Prawda jest natomiast to ze jesli mechanik nie ogarnia 1.8T to nie ogarnie tez FSI czy TSI. Ale w ogolnym rozrachunku grupa VAG pod wzgledem diagnostyki i napraw i tak wypada lepiej niz konkurencja

    ale z drugiej strony to idac tym tokiem rozumowania to lepiej od razu przesiasc sie do mpk albo na rower.
    Raziel11
    Zaawansowany
     
    Posty: 767
    Zdjęcia: 6
    Rejestracja: 24 Sie 2018, 23:05
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy od: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Co po Audi A3 1,8T

    13 Cze 2019, 00:31

    Pionek napisał(a):Szybki, trochę mnie dziwi bo podobno siedzisz w tuningu silników a dla Ciebie podstawy na poziomie 1 klasy samochodówki to odległa materia, takie rzeczy tuner ma 1 palcu i to jest podstawa turbo silnika.

    Nie zrozumiałem o co Ci chodzi ? Co ja neguje w tym całym zamieszaniu? Temat jest prosty gówniany mechanik, gówniany stroiciel i tyle w temacie.
    A co do mechanika jak już nie ogarnia 1,8t to nie ogarnie nic co wykracza poza wymianę klocków h.

    P.S.

    Co do firm tuningowych to też bym na Twoim miejscu nie popadał w euforię bo różowo nie jest a zdjęcia i i filmiki na fb jeszcze nie robią wyników...
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 5787
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Co po Audi A3 1,8T

    13 Cze 2019, 00:59

    No właśnie gówniany mechanik i co dalej? załamka i auto na złom, do spalenia czy do spuszczenia do rzeki?
    Nie oszukujmy się ale to nie jest 2,7T sporo da radę sprawdzić samemu i o tym pisałem w tej litanii
    Skoro nie da rady zawieść auta i odebrać w 100% sprawnego gotowego i zapłacić to trzeba wziąć sprawy w swoje ręcę.
    Jeśli ktoś nazywa się mechanikiem i dostaje hasło że coś syczy, a silnik turbo to pomijając np usterkę turbiny (no ale nikt pochopnie turbiny nie będzie zamawiał) można sprawdzić stan węży, nabić ciśnienie itd tak jak np sprawdzanie szczelności układu chłodzącego itp.
    Z resztą nie mój biznes, niech autor robi co chce.

    A co do tunerów owszem ale jak ktoś robi konkretne programy a nie gotowce i ma hamownie normalną a nie na przyczepce zabawkę to taki silnik w godzinkę powinien z grubsza zdiagnozować, wystarczy pomiar na hamowni, próba drogowa itp
    Z wykresu sporo można wyczytać.
    Pionek
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1335
    Rejestracja: 14 Gru 2016, 17:30
    Auto: Honda Accord
    Paliwo: Benzyna

    Re: Co po Audi A3 1,8T

    13 Cze 2019, 06:27

    Po pierwsze, akurat z pomiaru na hamowni to za wiele nie wyczytasz. Wystarczy ze beda korekty w gr 020 siegajace 10-12, to po wykonaniu takiego radosnego pomiaru na hamowni tloki splyna do miski...
    Po drugie fakt, ze ktos posiada hamownie stacjonarna i robi na niej piekne kolorowe wykresy nie oznacza ze cos potrafi i nie wgrywa gotowcow. U mnie w okolicy jest jeden tuner, ktory potrafi w pol godziny zdiagnozowac kazda usterke, w kazdym 1.8t, tsi, fsi i innych wynalazkach. Ponadto wiadomo ze robi wszystkie programy indywidualnie po logach, a posiada hamownie drogowa. Cala reszta jest g.... warta i wgrywa gatowce, mimo ze maja hamownie stacjonarne.
    duzy90
    Aktywny
     
    Posty: 375
    Rejestracja: 14 Sty 2019, 13:45
    Prawo jazdy od: 03 01 2000
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Audi S4 B8
    Silnik: 3.0TFSI 450km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    Re: Co po Audi A3 1,8T

    13 Cze 2019, 08:44

    Pionek napisał(a):Skoro nie da rady zawieść auta i odebrać w 100% sprawnego gotowego i zapłacić to trzeba wziąć sprawy w swoje ręcę.

    Ale zrozum są ludzie którzy się do tego nie nadają i nie ma nic w tym złego bo płacą za usługi. Do tego zobacz o której wczoraj pisałem posta...o tej godzinie wszedłem do domu po robocie i jak myślisz chciałoby mi się jeszcze zaglądać pod maskę?
    Pionek napisał(a): co do tunerów owszem ale jak ktoś robi konkretne programy a nie gotowce i ma hamownie normalną a nie na przyczepce zabawkę to taki silnik w godzinkę powinien z grubsza zdiagnozować, wystarczy pomiar na hamowni, próba drogowa itp
    Z wykresu sporo można wyczytać.

    No widzisz ...tak się układa bajere...czyli piękna hamka za 250k.zdjęcia na fb z lambami na podwórku, fajne dupy, fajne wykresy wszystko fajne.
    Dobry stroiciel powinien być zaje dobrym stroicielem i bardzo dobrym mechanikiem po to żeby Ci stwierdzić jest lipa bo....to i to i to masz do naprawy/poprawy.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 5787
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe