Co powinieneś wiedzieć o LPG podczas zakładania

21 Cze 2008, 22:56

Witam mam taki problem a mianowicie co taki laik jak ja powinien wiedzieć , czego sie domagać , jakie ma prawa i co powinien otrzymać podczas zakłądania LPG w warsztacie ?!
Może ci koledzy co sie na tym dobrze znają podpowiedzą na co zwrócić szczególna uwage podczas odwiedzin w warsztatach z LPG? Czy mechanik powinien wystawić jakies paragony na wszystkie czesci ?! Z kórych firm cześci unikać , której firmy czesci są lepsze ?! Dosłownie WSZYSTKO to co laik powinien wiedzieć podczas wizyty w warsztacie żeby go nie zrobili za przeproszeniem w HU&^%$.
Jak są jacyś fachowcy którzy by mogli pomóc i podwiesić taki temat bardzo by sie przydał mysle !! POzdrawiam wszystkich
sibi26
Początkujący
 
Posty: 69

23 Cze 2008, 16:25

Niema tu nikogo kto by cokolwiek wiedział ?! wygląda na to że tlyko ludzie powielają jedne i te same odpowiedzi nie mając o tym nawet pojecia ?
sibi26
Początkujący
 
Posty: 69

23 Cze 2008, 21:59

Nie denerwuj się , bo nie ma o co .Widocznie twój temat nie zainteresował nikogo i dlatego nie ma odpowiedzi . Zresztą na twoje pytania mało kto zna odpowiedż :wink: Ja też nie moge Ci jej udzielić w pełni , bo niewiem . Wiem tylko tyle , że za zainstalowanie gazu masz dostać fakture - nie paragon ! ( na jej podstawie i pozostałych dokumentów dokonasz wpisu do dowodu rejestracyjnego w urzędzie ) poza tym masz dostać jeszcze inne dokumenty - poświadczenie wykonania i badania zbiornika LPG ,Wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu istalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem i instrukcje obsługi .Warsztat zobowiązany jest udzielić Ci wyczerpującej ( mimo drukowanej wersji ) instrukcji co i jak .Na temat jakiej firmy urządzenia unikać - nie mam zielonego pojęcia .
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Cze 2008, 09:33

Ja jeszcze dorzucę,że na fakturze są wypisane wszystkie elementy,jakie są założone w instalacji wraz z numerami seryjnymi.Dostajesz dwa dokumenty - fakturę i homologację na butlę,o której pisał kolega.Dla pewności sprawdz numer butli wpisany na homologacji butli i na samej butli,czy się zgadza,bo ten numer jest bardzo ważny,a mechanicy mogą się pomylić i zamontować inną butlę.Po zsałożeniu gazu,jak pisał kolega,pracownicy muszą cię poinformować co i jak.Muszą ci też dać instrukcję obsługi.Z tymi dwoma dokumentami(fakturą i homolgacją butli) jedziesz zrobisz przegląd techniczny - bez względu na to,ile ci jeszcze czasu do niego zostało.Nawet,jeżeli byłeś w przeglądzie miesiąc temu,a teraz założysz gaz,to musisz jechać do przeglądu.Jak wszystko będzie ok(homologacja się zgadza,spaliny są w normie itd),diagnosta daje ci karteczkę i z nią jedziesz do WK wbić instalację do dowodu rejestracyjnego.
Jak będziesz załatwiał założenie instalacji,to poproś o taki sterownik gazu,w którym jest możliwość awaryjnego uruchomienia silnika na LPG,z pominięciem benzyny.Poproś też o wskaźnik poziomu gazu w butli elektroniczny - żeby stan gazu pokazywały diody przy sterowniku,a nie manometr w butli - manometry są mało dokładne i awaryjne.
Sprawdz też jaki masz kolektor ssący - jak jest plastikowy,to instalacja musi być bezwzględnie pełna sekwencja.Jak założą inną,to ci ten kolektor rozwali.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Cze 2008, 16:58

oooo własnie o to mi chodziło wielkie dzięki kompletnie nic z tego co pisaliście nie wiedziałem !!!! WIELKIE DZIEKI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jak ktoś jeszcze coś wie to niech daje mozę sie komuś przyda
sibi26
Początkujący
 
Posty: 69

24 Cze 2008, 21:13

Na przegląd zaraz po zainstalowaniu gazu to chyba nie trzeba jechać ! Kiedyś tak . Jak montowałem w swoim samochodzie , o ile pamiętam jakieś cztery lata wstecz - nie musiałem tego robić i myśle że na dzień dzisiejszy też nie trzeba . Jeszcze jedna taka uwaga - nie wiem czy dzisiaj to obowiązuje - urząd WK miał liste warsztatów które w majestacie prawa mogły założyć gaz i nie było problemów z uzyskaniem : pieczątki : . To było , i być może jest , aby nie było samowolki . Co do wskażnika ilości gazu , tego diodowego , to według mnie jest tak samo dokładny jak ten manometr - czyli kicha . Wystarczy wskażnik rezerwy i obserwacja dziennego licznika kilometrów . Pamiętać trzeba też iż na samym gazie , to nie pojeżdzimy - pb też należy tankować !
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...