Ogrzewanie postojowe - 5 rzeczy które powinieneś o nim wiedzieć

07 Gru 2017, 11:15

Samochód nie musi być fabrycznie wyposażony w ogrzewanie postojowe. System ten można zamontować praktycznie na każdym etapie użytkowania danego pojazdu. Lista zalet tych systemów jest długa, a korzystanie z uprzednio ogrzanego pojazdu zapewnia większy komfort. Oto 5 rzeczy, których mogłeś nie wiedzieć o ogrzewaniu postojowym.

Zasada działania jest niezwykle prosta
Systemy ogrzewania postojowego działają - w przeciwieństwie do klasycznego ogrzewania samochodowego - niezależnie od pracy silnika. Całość zasilana jest paliwem pochodzącym ze zbiornika auta, a sercem układu jest nieduży i wydajny agregat. Schemat działania urządzeń Webasto jest bardzo prosty - agregat podgrzewa i uruchamia obieg płynu chłodniczego silnika samochodu, który przez układ wentylacji pojazdu nagrzewa wnętrze kabiny.
Ogrzewanie postojowe - 5 rzeczy które powinieneś o nim wiedzieć
Czy trzeba "ręcznie" uruchamiać ogrzewanie postojowe?
W żadnym wypadku! Sterowanie ogrzewaniem postojowym Webasto może odbywać się poprzez pilota o zasięgu około 1000 metrów! Urządzenie pozwala nie tylko uruchomić system, ale również go zaprogramować. Co więcej, telefon również może stać się centrum zarządzania. Aplikacja Webasto pozwala praktycznie z każdego miejsca włączyć i wyłączyć cały system oraz wybrać pomiędzy wszystkimi trybami pracy. Dodatkowo za pomocą smartfona można ustawić powiadomienia przypominające o uruchomieniu ogrzewania postojowego, a także spersonalizować harmonogram działania ogrzewania postojowego Webasto.

Jak długo trwa nagrzanie samochodu?
Nawet przy niskich temperaturach nagrzanie wnętrza samochodu trwa około 20 minut. Dzięki temu podczas uruchamiania silnika szyby są już odmrożone, a motor ogrzany do temperatury roboczej. Podróż rozpoczyna się znacznie bezpieczniej i szybciej przy niskich temperaturach. A co najważniejsze bez niepotrzebnego zanieczyszczania środowiska! Co więcej, rozwiązanie Webasto Individual Quick skraca czas grzania o nawet 50 proc. poprzez przekazywanie całego ciepła do wnętrza pojazdu oszczędzając akumulator i paliwo - nawet gdy temperatura na zewnątrz sięga minus 10 stopni Celsjusza w ciągu 15 minut przednia szyba zostanie prawie całkowicie rozmrożona, a wnętrze będzie nagrzane.

Praktyczna ochrona środowiska
Ogrzewanie postojowe to nie tylko wygoda. W czasach walki o lepszą jakość powietrza systemy te mogą - szczególnie w okresie zimowym - stać się cichym sprzymierzeńcem. Dane Webasto pokazują, że ogrzewanie postojowe chroni nie tylko silnik samochodu. Dzięki wstępnemu ogrzaniu jednostki napędowej emisja szkodliwych spalin przez silnik pojazdu zostaje zmniejszona o nawet 50 proc.! Dla silników benzynowych korzyści płynące z "ciepłego startu" to: emisja węglowodorów i tlenków azotu zmniejszona o ok. 21 proc., a emisja tlenków węgla zmniejszona o ok. 44 proc. W przypadku samochodu z silnikiem Diesla emisja węglowodorów i tlenków azotu zmniejszona jest o ok. 5 proc., a emisja tlenków węgla zmniejszona o ok. 30 proc.

POLECAMY Ogrzewanie kabiny podczas postoju i komfortowe warunki pracy

Niemal zerowe zużycie paliwa
Układ ogrzewania postojowego zasilany jest dzięki paliwu zgromadzonemu w zbiorniku danego pojazdu. Nie oznacza to, że zużycie paliwa samochodu dramatycznie wzrośnie, ponieważ paliwo zaoszczędzone na skutek uruchamiania wstępnie rozgrzanego silnika kompensuje prawie całkowicie większe zużycie w fazie ogrzewania. Według szacunków firmy Webasto ogrzewanie postojowe przy silniku benzynowym i 20 minutowym okresie ogrzewania to koszt na poziomie około 80 - 90 groszy, a w przypadku silnika Diesla koszt ten oszacowany jest na około 50 - 60 groszy.

Jakie macie doświadczenia z ogrzewaniem postojowym? Używacie tego systemu lub używaliście? Czy coś byście zmienili w tym systemie?

źródło: Redakcja, complexPR, Webasto
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3811
Zdjęcia: 13116
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

26 Paź 2018, 13:54

Ja używam ogrzewania postojowego suchego. Coś w tym stylu ogrzewania nadmuchowego. Według mnie sprawdza się o wiele lepiej niż Webasto, bo z tym też kiedyś miałem styczność.
TomekSaracen
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 08 1987
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Fiat Panda
Silnik: 1.1 54KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

17 Gru 2018, 08:36

Warto w tym temacie udać się do fachowców. Najlepiej do firmy które sprzedają, montują, serwisują, a także naprawiają ogrzewania postojowe przeznaczone do różnych typów pojazdów. Oni wtedy znają się na rzeczy.
Franek74
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 08 01 2008
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: nie mam

21 Gru 2018, 12:33

To prawda, trzeba też pamiętać o cyklicznym serwisowaniu takiego ogrzewania żeby nam długo i bezawaryjnie służyło. Wiele osób o tym zapomina i często można kupić samochody kilkuletnie z niesprawnym takim dodatkowym ogrzewaniem lub dogrzewaniem a nabywca często o tym nie wie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

25 Gru 2018, 12:32

Redakcja napisał(a):Nawet przy niskich temperaturach nagrzanie wnętrza samochodu trwa około 20 minut.

I jest to bez znaczenia,. jak wielki jest układ chłodzenia oraz jaki silnik - Diesla czy benzyna? Ciekawe... A wydawało mi się, że silnik Diesla jest nazywany "zimnym" silnikiem i to nie bez powodu...
Redakcja napisał(a):Według szacunków firmy Webasto ogrzewanie postojowe przy silniku benzynowym i 20 minutowym okresie ogrzewania to koszt na poziomie około 80 - 90 groszy, a w przypadku silnika Diesla koszt ten oszacowany jest na około 50 - 60 groszy.

Hmmm, jak to możliwe, skoro cena ON jest taka sama jak Pb, a ostatnimi czasy nawet większa...Mam też na myśli również różne pojemności silników. A już nie wspominam o silnikach z LPG.
Pisze się tu tylko o zużyciu paliwa. A gdzie serwisowanie i ewentualne części? Które wcale nie są tanie...
Jak dla mnie ten raport to dane wyssane z palca, które u nas, w naszym klimacie nie mają z prawdą raczej nic wspólnego. To wszystko brzmi jak reklama....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Gru 2018, 11:09

MotoAlbercik napisał(a):Mam też na myśli również różne pojemności silników
Tu powinny być porównywane takie same silniki jeżeli chodzi o pojemność wtedy miało by to sens, oczywiście webasto musiało by być również takiej samej mocy.
Moim zdaniem ciężko to ta ogólnie porównać. Wracając do naszego klimatu to przy temperaturach w okolicach 0 stopni nie bardzo będzie się sprawdzało, a do tego dochodzi dodatkowy serwis (koszty).
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!