Co to jest ?

22 Sie 2023, 17:44

Co to jest za cześć ? Bo wypadła mi spodniej uszczelka.
Pajejek
Początkujący
 
Posty: 69
Zdjęcia: 26
Prawo jazdy: 05 12 1991
Auto: Renault Clio
  • 22 Sie 2023, 19:19

    A coś tam robił że uszczelka wypadła ? Sama ? Nie wierzę . A i w temacie miło by było napisać choćby kolor auta . Resztę byśmy się domyślili . No niby widać na foto że to jakiś wieśwagen . . Idąc dalej domysłami to co zaznaczyłeś to zawór EVAP. Zawór osadzony w zbiorniku z węglem aktywnym .......
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4729
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    22 Sie 2023, 19:26

    volkswagen golf 4 1,6. 1998r.
    No podnoszę maskę i coś mi tam syczy, podnoszę to ustrojstwo do do góry a tam tylko połowa uszczelki ze starości się cała pokruszyła. Za co to jest odpowiedzialne ?
    Pajejek
    Początkujący
     
    Posty: 69
    Zdjęcia: 26
    Prawo jazdy: 05 12 1991
    Auto: Renault Clio

    22 Sie 2023, 19:45

    Więcej zdjęć , takich bardziej szczegółowych . Jeśli ogarniasz to uszczelkę wymień.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4729
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    23 Sie 2023, 09:29

    Pajejek napisał(a):Za co to jest odpowiedzialne ?
    WVAP to system pochłaniania oparów paliwa pochodzących e zbiornika paliwa. Rozwiązanie stosowane w samochodowych układach zasilania w celu redukcji emisji oparów paliwa ze zbiornika które mogły by się przedostawać do otoczenia. Podczas postoju pojazdu opary gromadzone są w specjalnie do tego przystosowanym pojemniku pochłaniacza par (z węglem aktywnym). To co masz na zdjęciu jak napisał [email widoczny po zalogowaniu]
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 9774
    Zdjęcia: 34

    23 Sie 2023, 14:39

    jeżeli nie ma tej uszczelki, odczuję jakąś różnice w jeździe ?
    Pajejek
    Początkujący
     
    Posty: 69
    Zdjęcia: 26
    Prawo jazdy: 05 12 1991
    Auto: Renault Clio

    23 Sie 2023, 15:45

    Tam układ ma być szczelny . Czyszczenie zbiornika z oparów odbywa się podczas pracy silnika . Steruje tym ecu silnika uruchamiając zawór . Po jego otwarciu opary są zasysane do kolektora ssącego i spalane w silniku. Przy nieszczelności może się zdarzyć sytuacja że sterownik zarejestruje błąd - niepoprawny/błędny przepływ układu odprowadzania par paliwa . W skrajnych przypadkach może pojawić się błąd - zbyt uboga mieszanka . Może się to przełożyć również na niestabilne wolne obroty. No ale to tylko gdybanie, choć słyszalne syczenie powietrza żle wróży.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4729
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    24 Sie 2023, 05:53

    Od tygodnia słyszę wystrzały w tłumiku, to może być tym spowodowane ?
    Pajejek
    Początkujący
     
    Posty: 69
    Zdjęcia: 26
    Prawo jazdy: 05 12 1991
    Auto: Renault Clio