Corolla Verso II 2.0 D4D - dmuchawa wentylatora ani klima nie działa

06 Gru 2022, 21:19

Witam : Posiadam corollę Verso II 2005 2.0 D4D z klimatronikiem jednostrefowym (pokrętło na środku).
Musiałem wymienić wiązkę instalacji pod kokpitem. Zakupiłem z allegro z toyoty rzekomo identycznej do mojej. Wymieniłem i wszystko pasowało idealnie. Nie działa jednak wentylator nadmuchu i klima. Po sprawdzaniu po kolei stwierdziłem że brak jest zasilania wentylatora i opornicy . Zauważyłem jednak, że we wtyczce która idzie z wiązki od strony silnika jest trzy przewody ( niebieski gruby, biało czarny i jasnoróżowy).12V tutaj dochodzi. Na gnieździe w nowo zakupionej wiązce tam gdzie ta wtyczka jest wpięta, jest cztery przewody, dodatkowo jest tam gruby zielony. Przewód biało czarny z wtyczki trafia na przewód o kolorze żółtym. Może w samochodzie z którego kupiłem wiązkę była klima dwustrefowa? Moje pytanie czy jeśli tak to czy jest sposób jak to ominąć lub naprawić aby nie wymieniać na nowo wiązki.
P.S. Sprawdzić nie mogę jak było dokładnie w starej wiązce, bo elektryk który mi to ogarniał gdzieś ją zaprzepaścił.
zygalupohans
Nowicjusz
 
Posty: 10

07 Gru 2022, 10:20

zygalupohans napisał(a):Zauważyłem jednak, że we wtyczce która idzie z wiązki od strony silnika jest trzy przewody ( niebieski gruby, biało czarny i jasnoróżowy).12V tutaj dochodzi. Na gnieździe w nowo zakupionej wiązce tam gdzie ta wtyczka jest wpięta, jest cztery przewody, dodatkowo jest tam gruby zielony.
To nie zostało to podpięte przy wymianie? Wtyczka 3pin z 4pin nie dadzą się spiąć razem.

Nie wymieniałeś tego sam więc to powinno leżeć po stronie elektryka aby nowa założona wiązka działała poprawnie. Problem jest taki że teraz będzie więcej zachodu żeby nawet naprawić wiązkę, a wystarczyło po wyjęciu starej porównać ją z nową i było by jasne czy wszystko gra a nawet jak nie to niewielkim problemem byłaby zmiana takiej kostki i przewodów tak aby pasowały idealnie jak w starej.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34

07 Gru 2022, 13:28

Rokiko napisał(a):Nie wymieniałeś tego sam więc to powinno leżeć po stronie elektryka aby nowa założona wiązka działała poprawnie.

Dokładnie. I teraz powinieneś oddać auto z powrotem do elektryka - mało tego nie powinien za to brać kasy - robota zrobiona źle, więc poprawia na swój koszt. Tobie proponuję nic w tym nie grzebać, bo potem powie, że grzebałeś i coś uszkodziłeś.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Gru 2022, 15:13

Elektryk jest teraz nie uchwytny, załapał zlecenie w Poznaniu (250km od mojego zamieszkania) i jak twierdzi w najbliższym czasie się tu nie pokaże. Poza tym starą wiązkę mi zaprzepaścił, i sam nie mam jak porównać, jak było wcześniej. Co do wtyczki to jest ta sama co była w samochodzie. Gniazdo jest w wiązce nowo zakupionej z czterema przewodami podłączonymi, ale gniazdo jest identyczne. po prostu jeden przewód (ten zielony gruby trafia w pustkę we wtyczce.
Wracając do elektryka to jest nieosiągalny, zimno coraz bardziej, a bez klimy bieda. Będę musiał szukać kolejnego elektryka. Myślałem że ktoś coś podpowie aby sprawniej poszło (elektryk elektrykowi nie równy).
zygalupohans
Nowicjusz
 
Posty: 10

07 Gru 2022, 15:22

Przydałby się schemat. Poczekaj może ktoś na forum ma dostęp do schematów, to ci pomoże.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Gru 2022, 17:15

Schemat podłączenia klimatronika jednostrefowego i do porównania dwustrefowego może ktoś ma, byłbym wdzięczny.
zygalupohans
Nowicjusz
 
Posty: 10
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy 10km/h wolniej robi rożnicę?
    Władze Francji zdecydowały o zmianie ograniczenia prędkości obowiązującego na drogach poza terenem zabudowanym. Kierowcy będą mogli poruszać się tam z prędkością 80 km/h zamiast 90km/h. Zmiana wywołała wiele kontrowersji, ...

20 Lut 2023, 00:54

Witam; odzyskałem starą instalację ( elektryka złapałem jak zawitał przejazdem do swojego starego warsztatu). Wypiął się na mnie w temacie naprawy, na stałe robi w Poznaniu. Nie miałem z nim zawartej żadnej umowy. Wracając do instalacji identyczna jest jak ta którą wymieniłem (też są cztery przewody ).
Dmuchawa wentylatora nie działa gdyż nie dochodzi plus, a to prawdopodobnie ma wpływ na klimę że nie działa.
Tak więc jeśli ktoś ma schemat podłączenia instalacji elektrycznej klimatyzacji do Toyoty Corolla Verso II to bardzo proszę o udostępnienie mi.
zygalupohans
Nowicjusz
 
Posty: 10

20 Lut 2023, 07:39

zygalupohans napisał(a):Dmuchawa wentylatora nie działa gdyż nie dochodzi plus, a to prawdopodobnie ma wpływ na klimę że nie działa.

To na pewno - żeby klima się włączyła musi się włączyć wentylator dmuchawy.
Nie mam niestety schematu, ale może jakoś postaram się pomóc.
zygalupohans napisał(a):odzyskałem starą instalację

No i elegancko. Więc teraz tak
zygalupohans napisał(a):identyczna jest jak ta którą wymieniłem (też są cztery przewody ).

A więc tak - teraz instalacje masz tak, jak była przed wymianą tej wiązki?
I nadal brakuje ci zasilania na opornicę na wentylator dmuchawy? Panel klimatyzacji ci działa? Bezpieczniki posprawdzałeś wszystkie dokładnie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lut 2023, 10:02

Tak sprawdziłem bezpieczniki są ok. Sprawdzałem kilka razy , wyjmowałem sprawdzałem styki, wszystko dobrze.
zygalupohans
Nowicjusz
 
Posty: 10

20 Lut 2023, 11:59

Nie wiem, czy to ci coś pomoże, ale znalazłem coś takiego https://www.toyota-tech.eu Wchodzisz w Naprawa i tam są schematy. Tyle tylko, że dostęp jest płatny. Zerknij na to.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lut 2023, 23:18

Zarejestrowałem się na toyota-tech.eu i chcąc sprawdzić przed dokonaniem opłaty czy schemat instalacji elektrycznej klimatyzacji do mojej toyoty jest wogóle dostępny wprowadziłem VIN i wyskoczyło że jest 0 wykrytych wyników. Po wybraniu innych elementów naprawy lub wymiany wyskakuje komunikat że dostępne po dokonaniu opłaty abonamentowej za okres od 1 godziny do 1 roku. Wynikało by z tego że nie ma takiego schematu? Czy ktoś korzystał już z tego portalu?
zygalupohans
Nowicjusz
 
Posty: 10

21 Lut 2023, 08:56

No to próbujemy dalej naprawiać. Jak się nie uda, to najwyżej poszukasz elektryka albo serwis odwiedzisz w najgorszym przypadku.
Wspominałeś, że na wtyczce ( czyli wiązce od strony silnika ) na jednym z przewodów masz 12V. To napięcie jest cały czas, bez względu na położenie stacyjki, czy pojawia się po załączeniu stacyjki? I gdzie dalej leci ten przewód w tej twojej wiązce?
Jeżeli wiesz, gdzie ma być zasilanie na opornicy, to możesz spróbować podać 12V z np. gniazda zapalniczki i sprawdzić, czy całość ci ruszy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Lut 2023, 00:05

MotoAlbercik napisał(a):Jeżeli wiesz, gdzie ma być zasilanie na opornicy, to możesz spróbować podać 12V z np. gniazda zapalniczki i sprawdzić, czy całość ci ruszy.

Zrobiłem jak zasugerowałeś, poprowadziłem plus z zapalniczki do opornicy.
Wentylator dmuchawy ruszył. Jednak sterując na panelu mocą, mimo wizualnego wzrostu mocy na wyświetlaczu panela wentylator dmuchawy działa cały czas na jednakowym poziomie. Po uruchomieniu silnika i włączeniu AC nic się nie zmienia a wentylator chłodnicy i klimatyzacji nie uruchamiają się, a przecież powinny.
zygalupohans
Nowicjusz
 
Posty: 10

22 Lut 2023, 10:07

Niekoniecznie powinny się uruchomić. Podałeś napięcie tylko na wentylator. Myślałem, że napięcie pójdzie też w drugą stronę, czyli albo do sterownika albo do panelu klimy. Wentylator zapewne ci działał na najwyższym biegu.
Sprawdź jeszcze, czy na przycisk AC przychodzi ci napięcie. Bo ten przycisk przepuszcza napięcie do sterownika, a sterownik podaje na panel klimy i uruchamia klimę. Nie mamy niestety schematu i nie wiemy co ma tam być na tym przycisku - czy plus czy masa. I czy powinno być tam napięcie takie jak na aku, czy jakieś inne. Ale dla pewności zawsze można sprawdzić, czy na tym przycisku coś tam wogóle jest,.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Lut 2023, 15:03

MotoAlbercik napisał(a):Sprawdź jeszcze, czy na przycisk AC przychodzi ci napięcie. Bo ten przycisk przepuszcza napięcie do sterownika, a sterownik podaje na panel klimy i uruchamia klimę. Nie mamy niestety schematu i nie wiemy co ma tam być na tym przycisku - czy plus czy masa. I czy powinno być tam napięcie takie jak na aku, czy jakieś inne. Ale dla pewności zawsze można sprawdzić, czy na tym przycisku coś tam wogóle jest,.

Rozebrałem panel klimy, dwie płytki z układami scalonymi, wszystko zabezpieczone lakierem aby nie śniedziało. Udało mi się dostać do lutu dwóch nóżek właśnie od przycisku AC. Jedna oznaczona R43 druga R44. Po uruchomieniu silnika na tej pierwszej (mierząc miernikiem minus od zapalniczki) pokazało nieco ponad 8V a na drugim nieco ponad 2V. Bez schematu chyba się nic nie dowiemy?
zygalupohans
Nowicjusz
 
Posty: 10