Corsa D 1.3 - układ zapowietrzony?

28 Lut 2018, 20:51

Problemik jest...
Corsa D 1.3 po wymianie węża łączącego zbiorniczek z chłodnicą z nagrzewnicy nie leci ciepłe powietrze.

Próbowałem już odpowietrzać układ:
- silnik pracuje na otwartym korku zbiorniczka
- ściągnąłem powrót do zbiorniczna, otworzyłem zbiornik i płyn przelewał się z węża do zbiorniczka. Z powrotu leci płyn od razu po włączeniu silnika.

Ktoś cos może doradzić?
jochans
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: corsa d
Silnik: 1.3

28 Lut 2018, 23:23

Termostat puszcza?
gber44
 

01 Mar 2018, 05:29

Też tak myślę właśnie. Ale po wymianie węża nagle puszcza?
jochans
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: corsa d
Silnik: 1.3

01 Mar 2018, 14:07

jochans napisał(a):wymianie węża łączącego zbiorniczek z chłodnicą z nagrzewnicy nie leci ciepłe powietrze
Nagrzewnica jest gorąca? Sprawdzałeś? Ten wężyk nie powinien mieć wpływu na taki problem z nagrzewnicą.
Dużo płynu ci wyleciało podczas wymiany?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

01 Mar 2018, 15:35

Płynu wyleciało dość dużo. Wąż do nagrzewnicy jest letniawy nawet po długiej jezdzie
jochans
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: corsa d
Silnik: 1.3

01 Mar 2018, 21:48

jochans napisał(a):Wąż do nagrzewnicy jest letniawy nawet po długiej jezdzie
A górny wąż od chłodnicy? Jeżeli on też nie będzie bardzo gorący to znaczy że prawdopodobnie problem z niedostatecznym odpowietrzeniem układu lub termostatem. Skoro wcześniej było ok to stawiam na odpowietrzenie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Różnorodne wersje Golfa na przestrzeni lat
    Debiut Volkswagena Golfa pierwszej generacji w 1974 roku okazał się początkiem imponujących historii pełnej sukcesów. Od tego czasu wyprodukowano ponad 33 miliony egzemplarzy tego modelu. Na szczególne podkreślenie ...
    Jak producenci zarabiają na częściach
    Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...

01 Mar 2018, 22:54

Wymontuj termostat i wrzuć go do wody i sprawdź czy otwiera sie.
gber44
 

01 Mar 2018, 23:06

gruber99 napisał(a):wrzuć go do wody i sprawdź czy otwiera sie
i zamyka do końca bo skoro to by była jego wina to musiał by być cały czas niedomknięty :) Wtedy silnik nie mógłby się dogrzać i złapać odpowiedniej temperatury przy obecnych minusowych na dworzu.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

03 Mar 2018, 20:47

Układ może być zapowietrzony. Odpowietrznik jest w lewym górnym rogu chłodnicy ( stojąc przodem do samochodu przed maską ).
Inna opcja, to próbować silnik nagrzać na postoju, albo zasłonić kartonem chłodnice i przejechać się. Jak silnik się nagrzeje bez problemu, to termostat cały czas uchylony. A jak wskazówka temp. nadal nie będzie się ruszać, to trzeba pilnować, żeby płyn w silniku się nie zagotował ( jakby układ był zapowietrzony ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000