Cytryna C4 II 1.2 PureTech 110KM (2016)

03 Wrz 2020, 09:33

Witam,
w lutym podczas wymieniania oleju w swojej cytrynie C4 II 1.2 PureTech (110KM, 2016r) przebieg 85k podpiąłem z ciekawości pod komputer u mechanika. Niestety miał wersje oprogramowania do C4 II 1.2 (130KM) pomimo to wykryto błąd o niepoprawnym położeniu wału korbowego. Mechanik stwierdził że nic się nie dzieje mówił by obserwować, niestety moja wiedza motoryzacyjna jest mizerna.
Co zauważyłem w swoim samochodzie:
- czasami piłując go na wyższych obrotach odcina go dosłownie na sekundę jakby traci moc na dosłownie moment, świece wymieniałem nie rozwiązało to problemu nie dzieje się to zawsze czy często ale czasami występuje coś takiego. Moje pytanie o czym może to świadczyć? Co powinienem sprawdzić / wymienić?
- co dalej bywa również też tak, że pojawia się nieprzyjemny zapach na chwilę nie dzieje się to często raczej sporadycznie wtedy występuje zapach coś takiego starego/przypalonego
- ubywa olej(od lutego dolewałem na koniec sierpnia po 6 miesiącach jakieś 0,5l, dolałem ten sam, który miałem wlany po wymianie), nie wiem czym jest to spowodowane nie widziałem żadnych wycieków pod autem na miejscu parkingowym ani pod maską nic nie dostrzegłem

Pytanie o poradę - wymiana rozrządu, wymiana pasków. Co ile i co należy wymieniać ?

Proszę o opinie i pomoc w rozwiązaniu sprawy pozdrawiam Mateusz :) !
dagget11
Obserwowany
 
Posty: 2

03 Wrz 2020, 10:51

dagget11 napisał(a):Pytanie o poradę - wymiana rozrządu, wymiana pasków. Co ile i co należy wymieniać ?
Silnik 1.2 PureTech ma pasek rozrządu który pracuje w oleju (tzw. kąpieli olejowej). Jego wymiana będzie na pewno droższa niż w przypadku zwykłego paska. Jednak teoretycznie powinna być wykonywana rzadziej czy jednak wymiana paska w kąpieli olejowej na dwie wymiany zwykłego paska rozrządu.

Na początku wymiana rozrządu była przewidziana w tych silnikach po przebiegu 160tkm ale później okazało się że paski potrafią się łuszczyć zatykając kanały olejowe i takie przeglądy z wymianą zostały zmniejszone do 100tkm (max 6 lat).

Jeżeli chodzi o pozostałe problemy to za to odcinanie może być odpowiedzialny czujnik położenia wału ale nie koniecznie więc dobrze by było usunąć błędy i sprawdzić jak szybko wrócą i czy będą to takie same kody jak wcześniej.

W przypadku brania oleju 0,5 litra na 6m-c to może być i mało i dużo :) Nie wiemy w jakim ruchu jeździsz i ile w tym czasie zrobiłeś kilometrów, a to ma kluczowe znaczenie w tym przypadku.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9785
Zdjęcia: 34

03 Wrz 2020, 10:57

Jeżdżę raczej dynamicznie głównie po mieście - Kraków więc częste korki, przez ten okres 6 miesięcy zrobiłem ok 5 tyś km.
dagget11
Obserwowany
 
Posty: 2