Cytryna gaśnie, walnięta uszczelka pod głowicą.

01 Cze 2009, 12:56

Witam, mam problem z moim zx'em. Już dłuższy czas ( od ok 2, może nawet 3 miesięcy) zdarza się, że samochód na niskich obrotach na jedynce, a najczęściej na luzie zaczyna 'rzucać' obrotami i ostatecznie gaśnie. Byłem z tym u kilku osób, wiadomo - większość twierdzi, że to silniczek krokowy, lecz sprawa jest za droga, by go wymienić w ciemno, a potem jak zdychała tak bedzie zdychać. Sprawa jest o tyle skomplikowana, że ostatnio np. cudował i w końcu zdechł w środę, od 5 dni jednak jeździłem i nic. Ma ktoś jakiś pomysł co to za badziew może być ? Co mechanik to inne pomysły.

Jest też problem z uszczelką pod głowicą - ewidentnie puszcza olej, który pojawia się już w wielu nieprzeznaczonych do tego miejscach (poci się, na alternatorze itd.), a przede wszystkim w chłodnicy. Z tego co się dowiedziałem olej w chłodnicy to już b. zły znak, ale póki co waham się oddać brykę do naprawy, bo przeraża mnie cena. Jeden gościu za wymianę uszczelki i planowanie głowicy zawołał nawet tysiąc :shock: .

Orientuje się ktoś w w/w kwestiach ? Czemu zdycha ? Czy walnięta uszczelka może być tego przyczyną, a bynajmniej czy ma jakiś związek bezpośredni ? Ile wg was powinna wynieść wymiana uszczelki wraz z planowaniem głowicy (co podobno jest niezbędne przy wymianie uszczelki) ? Pomóżcie panowie, bo w kropce jestem.

Pozdrawiam.
Z FARTEM
mcj
Początkujący
 
Posty: 51
Miejscowość: bydgoszcz
  • 01 Cze 2009, 13:16

    uszczelka - 100
    planowanie - 50-100
    olej - 50-80
    płyn chłodniczy - 20- 30
    robocizna - X
    do 500 PLN powinieneś się zmieścić a nawet mniej, nie masz znajomego mechanika to popytaj znajomych gdzie naprawiają swe auta popytaj wielu mechaników aż znajdziesz, każdy chce zarobić i woła niebotyczne sumy

    samochód zrób szybko bo jeżdżenie może się źle skończyć - zatarcie, sprawdź też czy olej masz czysty czy emulsję wodno-olejową
    Serce bije w tempie obrotów maszyny
    bodziokardasz
    Zaawansowany
     
    Posty: 623
    Miejscowość: Czarna Ziemia

    01 Cze 2009, 16:17

    Olej wymieniany był dosłownie 2 tygodnie temu, aż żal wymieniać, ale trudno.

    Ma ktoś pomysł na to gaśnięcie ?
    Z FARTEM
    mcj
    Początkujący
     
    Posty: 51
    Miejscowość: bydgoszcz

    01 Cze 2009, 20:06

    Nieprawda ze przy wymianie uszczelki trzeba planowac glowice. A gasnie tylko na jedynce i na luzie?
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    01 Cze 2009, 22:05

    Tak, na jedynce gdy na niskich obrotach, na luzie wiadomo.

    A czy warto wymienić ową uszczelkę bez planowania głowicy ? Słyszałem, że to igranie z losem, bo szybko może paść. Dodam, że każda złotówka się dla mnie liczy przy tej naprawie, więc rzeczy zbędnych tudzież kosmetycznych robić nie chcę.
    Z FARTEM
    mcj
    Początkujący
     
    Posty: 51
    Miejscowość: bydgoszcz
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
      Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
      Summer Cars Party 2013 za nami! / relacja
      W tym roku w drugi weekend września odbyła się VII ecycja największej motoryzacyjnej imprezy Summer Cars Party. Tym razem pierwszy raz w historii SCP mieliśmy dwa dni na odwiedzanie imprezy na lotnisku "Muchowiec" w Katowicach. ...