Czy BMW Serii 7 E38 będzie drogie w utrzymaniu?

30 Cze 2015, 14:07

Witajcie,
Jako że od pewnego czasu interesuje się motoryzacją i zakupiłem swoje pierwsze bmw e46 318i (wcześniej miałem inny samochód) w bardzo fajnym stanie i ładnym kolorku przymierzam się pod koniec roku do zmiany na coś lepszego :) .
Nie wiedziałem,że tak szybko braknie mi pod butem mocy i ogólnej kultury pracy jak i miejsca bo głową dotykam sufitu a za nisko nie mogę siedzieć bo czuje się niekomfortowo podczas prowadzenia pojazdu.
Trzecia sprawa to plastiki które mimo że samochód jest ze świetnego rocznika po prostu chrupią... Spodziewałem się po tej klasie samochodu czegoś lepszego,a wygląda na to że astra f była dużo lepiej wykonana pod tym względem od tego bmw.
Myślałem nad zmianą nad e39 ale to bmw jest po prostu ohydne,nie podoba mi się mimo dobrych silników i dobrego prowadzenia.
Bardzo podoba mi się natomiast e34,ale jeszcze bardziej wpadła mi w oko e38 serii 7,czy jest to dużo droższe auto w eksploatacji od bmw e46? Wiem,że pomiędzy serią 3 a 7 jest duża rozbieżność klas itp... ale jednak wolę zapytać o koszcie ewentualnych napraw i czwarta sprawa to jaki silnik jest najlepszy w takim bmw oczywiście konieczna będzie instalacja lpg nie chciałbym przekraczać pojemności 3.0l.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Cze 2015, 15:29

mateo199214 napisał(a):Myślałem nad zmianą nad e39 ale to bmw jest po prostu ohydne,nie podoba mi się mimo dobrych silników i dobrego prowadzenia.


Hm, widać, że każdy ma inny gust, bo dla mnie E39 to najładniejsze BMW.

Po pierwsze niestety, ale E38 będzie dużo droższe w użytkowaniu niż E46 (o ile dokładnie to powiedzą Ci tutejsi znawcy BMW).
Po drugie E38 nie jest lekkim autem i takie silniki jak 2.8 są za słabe do tego auta (owszem jak przesiądziesz się z E46 z R4 to osiągi będą dużo lepsze, ale nie po to projektowano taką sportową limuzynę). Moim zdaniem tylko V8 w E38 (lub ewentualnie diesel 3.0, ale auta z tym silnikiem będą miały kosmiczne przebiegi).

Moim zdaniem jak obawiasz się wysokich kosztów użytkowania to pozostaje Ci poliftowe E46 z R6.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Cze 2015, 16:21

Jak mam kupować znowu e46 to zdecydowanie wole passata b4 z 2 litrowym silnikiem 115km którego kupie za około 4 tysiące bo będzie dużo lepiej wykonany... lub też audi 80 b4.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Cze 2015, 16:49

A tak w ogóle jakim budżetem będziesz dysponował?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Cze 2015, 17:07

Tyle co sprzedam swoje bmw może za 13-12 tys.? + Jakieś 2 tys. gdyby było coś naprawde fajnego.
A może jeśli zalezy mi na świetnym wykonaniu warto wziąść pod uwagę jakiegoś mercedesa? Od 190 w góre?
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Cze 2015, 19:34

mateo199214 napisał(a):A może jeśli zalezy mi na świetnym wykonaniu warto wziąść pod uwagę jakiegoś mercedesa? Od 190 w góre?

190 jest całkiem fajnym samochodem sam chciałbym mieć takowego. Ale jak zz jakością wykonania to ci nie powiem. Ogólnie to ile masz kasy na utrzymanie auta bo pytanie czy stać cię na takowe E38 bo na bank jest droższe od E46 i do tego dość wysokie ubezpieczenie bo to jednak żeby sensownie jechało pojemność 3,5 litra minimum.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Cze 2015, 19:39

Pojemność powyżej 3l. odpada,kasy mam tyle co napisałem wyżej i jeśli jest droższa w utrzymaniu tak jak mówicie od e46 to odpada.
190 na pewno jest dużo lepiej wykonana od e46 pytanie tylko czy warto się na nią przesiadać?
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Cze 2015, 20:22

Najważniejsze pytanie - czy chcesz auto, które służy do szybkiego pokonywania zakrętów takiej jak BMW czy komfortowe jak Mercedes? 190-tka zaoferuje niezły komfort, ale do poziomu W124 czy E-klasy będzie trochę brakować. Jakość wykonania kokpitu - nie powinno nic trzeszczeć, choć wnętrze nie zachwyca stylistyką. Samochody trwałe i z tanimi częściami, niestety większość aut w ogłoszeniach to zaniedbane złomy (zwłaszcza tanie W124 i W210).

Pamiętaj, że do 190-tki nie założysz LPG (chyba, że wtrysk gazu w fazie ciekłej koszt instalacji 6 tysięcy), rzadko ma klimatyzację i/lub poduszkę powietrzną, a najpopularniejszy silnik 1.8 nie grzeszy dynamiką. Poza tym auto ma same zalety. ;)

Polecam W124 po liftingu (E-klasa) z silnikiem 2.2 (oszczędny, w miarę dynamiczny, dobry pod LPG). Wyszukałem przykładowe ogłoszenia do 15 tyś.:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Cze 2015, 20:33

Zdecydowanie do gustu przypadły mi pierwsze dwa czyli w124,czym różni się w124 od 190?
Czy części są zarówno tanie?
Dlaczego lpg jest takie drogie do tych samochodów? Może jeśli nie da się założyć gazu lepiej będzie kupić taki w dieslu?
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Cze 2015, 20:36

Ossy a tak z ciekawości ile pali taki mercedes 190 z jakimś sensownym silnikiem benzynowym?, np. takim:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] tylko że z samą benzyną?
Może jeśli nie da się założyć gazu lepiej będzie kupić taki w dieslu?

Diesle w Mercedesach tych starych są bardzo trwałe ale słabo jeżdżą :wink: Chyba że z turbo, np.
[link do oferty na Allegro wygasł] te chyba jadą lepiej.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Cze 2015, 20:55

Do 1991 roku silniki benzynowe Mercedesa były wyposażone we wtrysk mechaniczny K-Jetronic, tutaj opis działania:
http://autokult.pl/6617,wtrysk-mechanic ... -to-dziala

Jeśli auto z tym wtryskiem nie miało LPG to może przejechać bezawaryjnie BARDZO długo, niestety nawet sekwencyjna instalacja gazowa nie pozwala na bezawaryjną jazdę. W powyższym tekście autor twierdzi, że 2.0 w zimowych korkach paliło 10l/100km (podejrzewam, że był to silnik w bardzo dobrym stanie).

Od 1992 roku we wszystkich silnikach Mercedesa w C i E-klasie pojawił się wtrysk wielopunktowy i silniki te bardzo dobrze współpracują z LPG (sekwencja). Polecam R4 2.2, R6 2.8, 3.2.

190-tka to poprzednik C-klasy, auto mniejsze niż W124 w środku. Diesle w 190, W124 są bardzo trwałe, ale auta te mają przebiegi zbliżające się do miliona kilometrów. Nie grzeszą dynamiką (poza 300TD).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Cze 2015, 21:05

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] Czyli taki mercedes będzie dobry pod jakąś dobrej klasy instalke lpg?
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Cze 2015, 22:05

Tak, w powyższym można założyć sekwencję i będzie działać bezproblemowo. Niestety nie widzę, aby ten egzemplarz miał klimę. :(

Jeśli chodzi o W124 to polecam coupe:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Cze 2015, 22:16

Ossy napisał(a):Niestety nie widzę, aby ten egzemplarz miał klimę.

Ale ten raczej ma i chyba nada się do gazu:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Lip 2015, 08:21

A co z W203 ew. W202??
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra