Czy Citroen C4 to dobry wybór?

05 Mar 2016, 22:17

stark mocno teoretyzujesz a ja Ci piszę na podstawie mojego 500l 1,4 16V którego posiadam w firmie od nowości oraz ludzi którzy pracują dla fiata...

Jest to silnik który dostaje ołtarzyk tylko za to że się nie psuje ale np: to że w grande punto 1,4 spali więcej o 1,5l-2l pb od yarisa 1,3 to szczegół no bo silnik fire który pamięta lata 80te jest gitarowy... a po zrobieniu 50tyś.km okazuje się że to taniej wychodzi drożej chociażby w paliwie...

Ogólnie Fiaty są trochę psujakami ale przynajmniej przy 1,4t dają przyjemność z jazdy przy małym relatywnie spalaniu a Twój typ spali 1l mniej i jest toczydłem sprawdzającym się na styk w punto a nie w klasę cięższym bravo...

No i jeszcze jedna sprawa przy wersji 1,4 16v 95km nie patrz na tabelki z osiągami bo nie mają nic wspólnego z prawdą jest totalna fikcja... pewnie zapytasz skąd to wiem ? A wiem bo sprawdzałem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11177
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Mar 2016, 22:53

Tak naprawdę przyspieszenie 0-100km/h jest wartością bardzo mało przydatną. Na ulicy tak nie jeździsz. Przydatne informacje to elastyczność (przyspieszenie 60-100 i 80-120km/h), przełożenie skrzyni biegów oraz moment obrotowy. Nie zapominaj też o masie auta.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Mar 2016, 22:55

Ossy napisał(a):Tak naprawdę przyspieszenie 0-100km/h jest wartością bardzo mało przydatną

Przydatna lub nie przydatna jest fikcją przy 1,4 16v i to jest najważniejsze .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11177
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Mar 2016, 23:44

Ossy napisał(a):Tak naprawdę przyspieszenie 0-100km/h jest wartością bardzo mało przydatną. Na ulicy tak nie jeździsz. Przydatne informacje to elastyczność (przyspieszenie 60-100 i 80-120km/h),
tak czy siak w tych kategoriach 1.4 n/a leży przy T
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14212
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Mar 2016, 23:52

mike1735 napisał(a):tak czy siak w tych kategoriach 1.4 n/a leży przy T


Jeździłem różnymi samochodami z małymi silnikami ale takie coś nigdy przedtem mi się nie trafiło... Może podam przykład elastyczności który już tu opisywałem... jak Fiatem 500l w cztery osoby jechałem za autobusem rejsowym, zaczynała się dwupasmówka i... z automatu zacząłem autobus wyprzedzać ustawiając się na lewym pasie, dojechałem do połowy autobusu który zaczął przyśpieszać aż w końcu grzecznie wróciłem na swój pas (prawy) bo autobus był szybszy... i chyba nie muszę mówić co się działo za mną jak inni brali się do wyprzedzania... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11177
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Mar 2016, 00:10

Bo autobus miał turbo :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14212
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dobry wzrok to podstawa naszego bezpieczeństwa na drodze!
    Dobry wzrok ma bardzo duże znaczenie dla bezpieczeństwa kierowcy. Ważne jest nie tylko to, gdzie patrzymy, ale także jak widzimy. Stąd niesłychanie istotne jest dbanie o nasze oczy. Parametry układu wzrokowego, istotne dla ...

06 Mar 2016, 13:06

A może to był elektryk - te to mają odejście :D
W Lublinie pełno trolejbusów (jedno z 3ch miast w PL) i na światłach cisną nieźle. :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Mar 2016, 13:15

Raz wyprzedzałem taki wycieczkowy, a że akurat to było po wyjeździe ze skrzyżowania to też przyspieszał. Skończyłem go brać na końcu pasa a tam... fotoradar :D Na szczęście szary i nie błysnął :)

Dobra, bo miałem akurat napisać.
Doczytałem o Bravo że w 1.4 16v też się pewne rzeczy psują no i tak z 2/3 osób narzeka na dynamikę tak jak piszecie.
Więc pytanie - do czego można przyrównać dynamikę tego Bravo? Kolega ma Golfa IV 1.6, zapytam go czy mi się da przejechać żeby mieć punkt odniesienia a Wy mi powiedzcie czy tam będzie gorzej czy nie. Albo jakieś inne auto - znajdę u znajomego i się przejadę. Mam też sąsiada z C4 1.4 więc to by było blisko bo ta sama moc, w dodatku C4 jest moim targetem (btw jakoś przy C4 nie odradzacie tak mocno 1.4?)

Jak jest z tą skrzynią? Czy te łożyska trzeba wymieniać regularnie (co 60kkm) bo tyle wytrzymują czy po naprawach jakie miały auta używane już się ten okres wydłużył przez zastosowanie lepszych łożysk? Proszę o odpowiedź bo wydaje mi się to ważne w kontekście zakupu 1.4T
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Kwi 2016, 10:45

Witajcie ponownie.
Trzy ogłoszenia do oceny tym razem, bardzo bym prosił o jakieś opinie bo dla mnie wszystkie są ok a na pewno tak nie jest

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]

Czerwone Bravo jest wystawione drugi raz, ogłoszenie ładne ale nie zeszło do tej pory... Leon ma dużo wyświetleń więc też coś nie halo. A srebrny pojawił się wczoraj i fajnie że polski salon ale coś lewe nadkole mi nie gra.
To są najlepsze oferty na Podkarpaciu... :( Reszta wszystko przyjechało z Niemiec i sprzedają handlarze więc nawet ich nie sprawdzam
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

30 Wrz 2016, 15:18

Posłuchałem głosu serca i kupiłem C4 :D
Silnik 1.6, od razu w gazie.
Na początek musiałem ogarnąć wiązkę tylnej klapy (internety nie kłamały) i typowe rzeczy eksploatacyjne.
Autko mi się podoba, jest wygodne, fanie się nim jeździ więc jestem zadowolony.
Teraz wypatrujcie mnie w dziale Citroena :mrgreen:
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005