Czy Citroen C4 to dobry wybór?

21 Sty 2016, 07:23

Witajcie.
Dzisiaj chciałem się poradzić w sprawie kupna samochodu bo pomału muszę zacząć się rozglądać.
Pytam o C4 bo to właśnie auto sobie upatrzyłem - bardzo mi się podoba zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz oraz ma kilka ważnych zalet, ale o tym dalej.

Zacznę od preferencji.
- chciałbym wydać ok 20 tysięcy, włącznie z wszelkimi opłatami i naprawami nie więcej niż 25
- celuję w rocznik 2006+, im młodszy tym lepiej, wiadomo
- hatchback, silnik o mocy ok 100 koni
- benzyna, i tu ważna rzecz - pod LPG
- też wiadomo - mało awaryjny i tani w utrzymaniu
- dobrze zabezpieczony na korozję

A więc tak, jako że niewiele jest aut które spełniają te kryteria to wybór ogranicza się do:
-C4 - 1.4/1.6, tutaj na forum bardziej polecacie 1.6 ale jest ich mało na rynku
-Golf V, Leon II, ew. Audi A3 ale po co przepłacać - 1.6 102KM
- Megane III (tak mi polecił znajomy, proszę o opinie)
- ten sam znajomy poleca też Focusa mk3 co zmusza mnie do powątpiewania bo to wyjątkowo nietolerancyjne auta jeśli chodzi o LPG - czy coś się zmieniło?
- może być też Grande Punto - ponoć udane autko ale mniejsze
- i tu się kończą moje pomysły. Różne inne auta albo odpadają ze względu na LPG (np Toyota) albo korozję (np. Mazda) albo nie mam na ich temat żadnych danych.
Dlatego proszę o jakieś info jakie jeszcze auta można spokojnie zagazować a które spełniają z grubsza moje kryteria.
Dobra, dlaczego C4? Bo ma dobrego benzyniaka który z tego co wiem nieźle znosi LPG, bo ma dobre blachy i nie będzie gnić, jest stosunkowo tani w naprawie i łatwo kupić młody, niezajechany egzemplarz za nieduże pieniądze. Z Golfem jest dużo gorzej ale to jego stawiam jako drugi typ.
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

21 Sty 2016, 08:41

W sumie c4 to dobry wybór,auto znakomicie zabezpieczone przed korozją,co do awaryjności elektroniki to bywa różnie- w starszych modelach jest ona częstsza,w nowszych ponoć zdecydowanie lepiej,silniki nadają się do instalacji lpg,a za 25k spokojnie kupisz młodszy i bardzo zadbany rocznik. W tym budżecie zamiast Grande Punto zerknij na Fiata Bravo.
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

21 Sty 2016, 16:11

Bravo ponoć mniej udany od GP dlatego nic nie pisałem.
Co masz na myśli z tym C4, młodsze roczniki z tej samej generacji mają mniej awaryjną elektrykę? Myślę że w zasięgu są auta z 2008, może 2009 roku (ciężko znaleźć młodsze)

A, mam pytanko odnośnie tego działu tutaj na forum. Sprawdzanie aut przed zakupem. Warto z tego skorzystać? Mieszkam na Podkarpaciu i akurat C4 były 3 sztuki w całym województwie z czego 0 wartych uwagi a dalej nie ma sensu jeździć. Jak to działa taka pomoc z forum?
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

21 Sty 2016, 16:13

stark napisał(a):Bravo ponoć mniej udany od GP dlatego nic nie pisałem.

Obydwa są udane
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Sty 2016, 18:52

stark napisał(a):ten sam znajomy poleca też Focusa mk3 co zmusza mnie do powątpiewania bo to wyjątkowo nietolerancyjne auta jeśli chodzi o LPG - czy coś się zmieniło?
Nie zmieniło się a za 20k to jedynie anglik/złom.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

23 Sty 2016, 11:26

Focus jest całkiem miłym autem wizualnie, zdecydowanie lepiej wygląda niż poprzednia generacja, ale za te pieniądze nawet nie masz co liczyć na Focusa Mk3.

Nie wiem jak z Megane III, ale one chyba też mogą być ciężkie do znalezienia w założonym budżecie 20 tysięcy.
Los_Dawidos
Aktywny
 
Posty: 351
Prawo jazdy: 05 08 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Opel Astra
Paliwo: Diesel
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak radzić sobie z podstawową obsługą samochodu?
    Mogłoby się wydawać, że włączenie świateł przeciwmgłowych, wymiana koła na zapasowe czy znajomość sygnalizacji świateł ostrzegawczych na desce rozdzielczej to podstawowe umiejętności, jakie powinien posiadać kierowca. Tymczasem ...

23 Sty 2016, 13:24

Wiem, tu kolega chyba trochę pofantazjował. I tak Focus odpada ze względu na gaz a Megane to nie wiem, Renault nigdy nie kojarzyło mi się dobrze ;)

Przy okazji. Gadałem z dwoma właścicielami C4 i opinie są istnie skrajne. Jednemu się dobrze auto sprawuje, nic przy nim nie robi, fajnie jeździ i powodów do narzekań nie ma a drugi o ile na samo auto nie narzeka to ma straszne problemy z elektryką. Mówi że co jedną rzecz uda się mu naprawić to jakaś inna wyskakuje. Podał przykład że włączała mu się wycieraczka tylna gdy otwierał drzwi, albo klakson przestawał działać. Takie różne uprzykrzające życie problemy. Tyle że mówił mi że ma diesla i silnik był myty bo mu nawet uszczelki chemia zeżarła, więc wysnułem taką teorię że ktoś walił wodą po całym przodzie i kable zamokły przez co pogorszyła się jakość połączeń i teraz wszystko wariuje. Niejako na potwierdzenie mówił że wymienił ostatnio jakąś wiązkę i póki co się nic nie pojawiło. Jak myślicie? problem auta czy egzemplarza?
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

24 Sty 2016, 08:06

Niewiele osób wie, ale c4 ma układ elektryczny z Peugeota 307, także może być hehehe gorąco :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Sty 2016, 14:19

mike1735 napisał(a):Niewiele osób wie, ale c4 ma układ elektryczny z Peugeota 307

na szczęście ten lepszy z polifta :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Sty 2016, 14:03

Jeszcze nie słyszałem o płonących C4 także jest ok :P
Znalazłem takiego Golfa:
[link do oferty na Olx wygasł]
Taki rocznik by mi odpowiadał, przebieg też tylko że dość drogie są te Golfy :/
Gdyby jeszcze był wart swojej ceny a pewnie nie jest
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

26 Sty 2016, 16:49

Problemem tego Golfa jest to, że pali więcej niż 1,8 Hondy, a jedzie jak 1,4 także po co się męczyć. Wystawiający nie wie co to małe spalanie, bo pewnie jeździł tylko wolnossącymi VW. Na plus, że to jedyny benzyniak w Golfie VI, który nie będzie się psuł.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Sty 2016, 18:23

1.6 8V to silnik z Golfa III i do tamtego auta pasował.

Za 26 tysięcy będziesz miał np. takie Bravo:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Sty 2016, 18:40

Jak najbardziej Bravo może być, ładne auto, tylko właśnie niewiele o nim wiem, wyżej jeden twierdzi że jest udany. A jak z LPG?
Nadal zachęcam do podawania kolejnych pomysłów z różnych marek, bo na razie mam tylko VW i Citroena, no, ew. Fiaty.

Co do 1.6 z Golfa - jestem świadom jego wad, jeżdżę czasem jako pasażer w Golfie 4 z tym silnikiem i zdążyłem już zauważyć że potwór to nie jest, wręcz zachowuje się jak 1.4 (tak jak napisał kolega, pali też więcej niż powinien). Ale jest praktycznie niezniszczalny i świetnie pracuje na LPG a to dla mnie ważne. I tak będzie szybszy niż obecny ;)
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

26 Sty 2016, 18:48

Fiat 1.4T był sprzedawany nowy z LPG. Inne auta do 25 tysięcy:
Opel Astra H 1.8 125KM
Mazda 3 2.0
Toyota Corolla E12 1.6
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

27 Sty 2016, 21:58

Odbyłem ciekawą rozmowę z właścicielem zakładu który się zajmuje montażem LPG i uchodzi za najlepszy w województwie.
Facet stwierdził że dla niego nie istnieją auta które się nie nadają do gazu. Najważniejsza kwestia to regulacja luzów zaworowych. Jeśli jest hydrauliczna - problem z głowy, jeśli inna to wystarczy dobrze zestrojona instalacja i sprawdzenie co jakiś czas, ewentualnie nastaw i można śmigać. Ważne żeby mieszanka nie była zbyt uboga bo to niszczy gniazda. I żadnych lubryfikatorów. W każdym razie sam robił mnóstwo Hond, robił już Toyoty, Kie, mówi że Hyundai i20 tyra jako "elka" 200kkm bez kłopotu.
Co do Corolli to owszem - wymaga przynajmniej sprawdzenia i jak czytam w sieci, wymiany szklanek co jakiś czas ale tak powiedział że przy dobrej instalacji to na pewno nie jest internetowe 30kkm. Można zakładać.
Co do C4 to ogólnie nie ma zastrzeżeń. Kolega ma 6-letnie z salonu i jeździ wzorowo, większość na LPG bez kłopotu. Mówi że 1.6 jest bardzo dobrym silnikiem. Problemów z elektryką jego znajomy nie ma.
Jeśli chodzi o Ople to silniki z hydrauliczną regulacją i można się bujać z LPG. Mi się ta Astra H średnio podoba ale jeśli spełnia moje wymagania (tzn nie gnije i nie psuje się jak stare Astry) to może być.
Fiatów nie poleca. Zarówno blachy jak i rozwiązania konstrukcyjne w Bravo nie budzą w nim zaufania.
Ceed 1.6 według niego jest ok.

Najbardziej mnie interesuje temat tej Corolli. Auto świetne ale mimo wszystko coś przy tych zaworach trzeba robić.
Póki co zostaję przy C4, przewaga głosów ZA :)
Co o tym myślicie?
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005