Czy można skracać przewody zapłonowe?

05 Mar 2019, 19:43

Witam wszystkich. Mam problem ponieważ wymieniałem przewody zapłonowe w BMW E34 535i ponieważ poprzednie były już stare ale musiałem rozmontować jeden z przewodów (ten od cewki zapłonowej do rozdzielacza zapłonu) ze względu na konieczność przełożenia takiej gumowej osłony cewki, która chroni przed wilgocią i niestety uszkodził się konektor. Kupiłem nowy ale musiałem obciąć ok. 12 mm przewodu żeby założyć nowy konektor. Moje pytanie brzmi czy skrócenie oryginalnego przewodu o ok. 1 cm może negatywnie wpłynąć na silnik albo żywotność świec/cewki? Pytam bo znajomy mechanik stwierdził, że jak będę jeździł z takim przewodem to w najlepszym przypadku spalę cewkę, a w najgorszym silnik się uszkodzi bo niby długość przewodu WN ma ogromne znaczenie w przypadku rozdzielacza zapłonu bo krótszy przewód będzie szybciej przesyłał impulsy elektryczne i zmieni się praca silnika przez przyspieszenie zapłonu. Trochę nie chce mi się w to wierzyć dlatego proszę o wypowiedź kogoś kto się na tym zna. Pozdrawiam.
Marcin535a
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 07 08 1987
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: BMW E34 535i
Silnik: M30B35 3430 cm3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1989

05 Mar 2019, 20:52

Jeżeli zarobisz końcówkę tak jak była w oryginale to powinno być ok, ale wątpię czy tak ci się uda zrobić. Najlepiej jak byś zmierzył po takiej operacji opór kabla i porównał go z innym o podobnej długości. druga sprawa to czy jak zarobisz końcówkę to będzie tak wytrzymała jak zrobiona oryginalnie?

Krótkie kable mają w granicach 6-7,5 Ohm, średnie 7,5-9 Ohm, a długie 8-11 Ohm.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

05 Mar 2019, 21:52

Końcówkę zacisnąłem zaciskarką do konektorów. Myślę, że jest ok bo końcówka po zarobieniu wygląda tak samo jak inne oryginalnie założone. Co do oporności to mogłem zmierzyć przed obcięciem ale wydawało mi się, że ten 1 cm nie będzie miał znaczenia w pracy przewodu.
Marcin535a
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 07 08 1987
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: BMW E34 535i
Silnik: M30B35 3430 cm3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1989
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Test Volvo V90 2018r. D4 190KM Inscription
    Udostępniono mi, w celu przetestowania, Volvo V90 z 2018 r. Samochód ten był w bogatej wersji wyposażenia Inscription oraz posiadał kilka istotnych dodatków. Atutem był dwulitrowy, czterocylindrowy silnik diesla, ...