Czy to objaw koła dwumasowego?

11 Mar 2010, 18:34

Witam.
Alhambra 98' 110

Gdy odpalam silnik wszystko normalnie pracuje żadnych odgłosów lub drgań nie ma.Nie trzęsie dudą i raczej w porządku.Biegi bez zarzutu wchodzą.Sprzegło raczej ciężko wchodzi.

Natomiast gdy wciskam sprzęgło to w pewnej odległości od-do pojawia się jakby trekotanie.Gdy wcisnę do końca tego nie ma.

Słyszałem że można tez zastąpić w silnikach AFN koło dwu masowe na jedno masowe.Słyszeliście o czymś takim?
SpoTNTan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: PL
  • 12 Mar 2010, 07:30

    bezproblemowo, a operacja nie jest tak kosztowna jak się wydaje, choć sprzęło do 2masy tez nie jest tragicznie drogie
    - potrzebujesz jedmasowe koło od poprzecznie postawionych 1Z (VW 028 105 269 B), początkowych AGR lub od benzyn ABF (2.0 16V Golf III GTI 150 KM), 9A (2.0 16V 136 KM), PG (G60) nr VW 037 105 273C,
    - łożysko wyciskowe kupujesz od silnika G60 albo innych wymienionych wyżej (to samo co w AFN :mrgreen: ) SKF VKC 2241,
    - tarcza sprzęgła może być od VR6 albo G60 228 mm 28 zębów,
    - docisk od G60,
    - potrzebujesz śruby do mocowania zamachu do wału korbowego (inne jak w AFN) i śrubki do mocowania docisku do koła zamachowego (koszt około 360PLN)
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    13 Mar 2010, 00:43

    Nie wiem jakoś do końca nie jestem przekonany jak większość o zmianie na to JM.Często zaraz dostaje skrzynia a dobra kosztuje używana 1000zł.+ robocizna.
    Dostałem kontakt do typa co się zajmuje tylko Alhambra Scharanem i Galaxy a przede wszystkim częściami. Naprawia też auta i to nie "głupie" wszystkie części posiada w razie czego.
    Sprawdziłem części ma jak nówki(powiedzmy) ale są używane np.: ktoś zrobił 20 tyś i wymienił DM sprzęgło co ciekawe większość są to oryginalne części po serwisowe.Po wyglądzie można określić dużo : za DM 400zł. oryginalny ,używany w b.dobrym stanie

    Tłumaczył że zwiększono moc z 90 do 110 musi się na czymś oprzeć(drgania itp.) i zrobili DM wiekszość wytrzymują średnio 40 tyś..

    ...co o tym sądzicie bo nie ma jak cicha praca diesla
    Ostatnio edytowany przez SpoTNTan, 13 Mar 2010, 00:59, edytowano w sumie 1 raz
    SpoTNTan
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: PL

    13 Mar 2010, 00:50

    diesel (zwłaszcza TDI) zawsze będzie pracował jak sieczkarnia :wink: tego nie wyeliminujesz taka uroda,
    a super hiper używki po kilku kilometrach nie wierze :evil:
    moje zdanie jest takie kto chce tanio to ma później drogo, nie podetrzesz dupy szkłem choć próbować wolno :mrgreen:
    jak bym miał zakładać używaną 2mase to chyba bym wolał przestrugać sobie na normalne koło zamachowe i zwykłe sprzęgło, które nie dość, że przeniesie mi prawie 200KM mocy to jeszcze pożyje co najmniej 200-300kkm :wink:
    albo założyć dobre nowe sprzęgło dedykowane
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    13 Mar 2010, 03:36

    pocieszny napisał(a):choć sprzęło do 2masy tez nie jest tragicznie drogie


    pocieszny napisał(a):albo założyć dobre nowe sprzęgło dedykowane


    ..sugerujesz że to tylko sprzęgło padło??
    Napisałem o możliwościach jakich się dowiedziałem...zgodzę sie z tym co napisałeś o używkach.Myślę też podobnie o modyfikacjach tego typu(nie znam nikogo kto by to zamontował)Czytałem że niektórzy chwalą niektórzy nie.

    1.Zamach z tego co rozumiem(raczej czytam po forach) używane?
    2.Twoim zdaniem jest to najtańszy sposób i trwały?Lepszy od tych Sachsów i Valeo?
    3.Jak ten zestaw ma się do skrzyni biegów?
    4.Przybliżony koszt całego zabiegu?



    .
    SpoTNTan
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: PL

    13 Mar 2010, 16:29

    wszystko zależy od tego co się stało u Ciebie, niestety bez rozebrania możemy sobie tylko wróżyć, jeśli samo sprzęgło to koszt powiedzmy 1400-1600pln za nowe,
    jeśli całość to już koszta lecą w ładne kilka tysi, i wtedy można rozważyć konwersje,
    tak koło zamachowe używane przetoczyć wyważyć zrobić na cacy, reszta jak napisałem jeśli kumaty gość to poradzi sobie z tym bez problemu, koszta może trochę niższe niż zakładanie nowej 2masy, ma to swoje plusy i minusy oczywiście ;)
    mam 2 kolegów którzy wymieniali 2mase właśnie na normalne sprzęgło, mają podkręcone silniki do 170/190kucy i takie sprzęgło spokojnie wydala przy takiej mocy 2 masa pada w zastraszjącym tempie :/
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    14 Mar 2010, 22:23

    ok to przy jedno masie jak powinniśmy jeździć ??? biegi na pewno wolniej zmieniać
    SpoTNTan
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: PL

    14 Mar 2010, 23:28

    bez różnicy, w zasadzie jedyny minus że może na wonych obrotach i przy starcie delikatnie telepać, przejedź się starym golfem TDI będziesz wiedział o czymmówie
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)