Czy w benzynie słyszalna jest turbina?

18 Sie 2022, 22:25

:shock: ciekawych tematów można się naczytać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

19 Sie 2022, 10:40

Czyli podsumowując, przy uszkodzonych elementach turbosprężarki, nie ma najmniejszej możliwości, żeby opiłki mogły uszkodzić silnik? Opiłki nie mają możliwości dostać się żadną drogą do cylindra i go uszkodzić? W takim razie ok. Przepraszam za moją niewiedzę w temacie. Coś musiało mi się pomieszać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

19 Sie 2022, 11:10

Te opiłki to Ci się chyba śnią po nocach ;)

Ludzie jeżdżą ze zużytymi filtrami powietrza, często z nieszczelnościami, więc drobinki piasku się dostają i nic się nie dzieje... A drobinki piasku są twardsze niż jakies tam opiłki z turbo.

BTW. Miałem crossa którym jeździłem w zapylonym powietrzu i jakoś przetrwał.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

19 Sie 2022, 13:06

Panowie, jestem trochę rozgoryczony dzwoniłem do gościa co stroi auta w moim mieście, nawet ostatnio Octavię RS ale wiadomo nowszą, powiedział tylko że może mi zmierzyć na hamowni moc za 150 zł przód napęd, ale diagnozuje i naprawia tylko auta max 15 letnie, szkoda czasu i pieniędzy przy takich starych wozach.
Powiedział że nie wszystko da się od razu sprawdzić, trzeba rozbierać, warto sprawdzić gruszkę jak pracuje ale wtedy turbinę trzeba targać, a to się ukręcą szpilki, albo coś wyłamie, potem litania rzeczy do wymiany.
Pokemonik
Nowicjusz
 
Posty: 9
0

19 Sie 2022, 16:25

Najlepiej samodzielnie zrobić przejazdy i laptopem sprawdzić parametry albo "nagrać" i wrzucić do oceny na grupach, forach itp.
Gość pewnie woli zrobić program w 1,6 tdi i mieć spokój a kasa się będzie zgadzać.

Tak myślę, że warto też zweryfikować czy czasami nie jest wydmuchana uszczelka turbo-kolektor też będą przedmuchy i gwizdy.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 681
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna
0

19 Sie 2022, 17:55

Pokemonik napisał(a):Panowie, jestem trochę rozgoryczony


Widocznie miał już kilka przypadków gdzie dołożył do interesu i więcej nie chce tego robić. Zrozumiałe.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

19 Sie 2022, 19:20

Trevor napisał(a):Najlepiej samodzielnie zrobić przejazdy i laptopem sprawdzić parametry albo "nagrać" i wrzucić do oceny na grupach, forach itp.


Tia już to widzę, "logi" bo turbina jest słyszalna :ok:

Trevor napisał(a):Gość pewnie woli zrobić program w 1,6 tdi i mieć spokój a kasa się będzie zgadzać

Zawsze możesz dołożyć kaski czemu on ma to robić ?
Pokemonik napisał(a):Panowie, jestem trochę rozgoryczony dzwoniłem do gościa co stroi auta w moim mieście, nawet ostatnio Octavię RS ale wiadomo nowszą, powiedział tylko że może mi zmierzyć na hamowni moc za 150 zł przód napęd, ale diagnozuje i naprawia tylko auta max 15 letnie, szkoda czasu i pieniędzy przy takich starych wozach.


Czym jesteś rozgoryczony ?

galakty napisał(a):Widocznie miał już kilka przypadków gdzie dołożył do interesu i więcej nie chce tego robić. Zrozumiałe.

+1 :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

19 Sie 2022, 20:20

szybki napisał(a):Tia już to widzę, "logi" bo turbina jest słyszalna

To co proponujesz w takim razie?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 681
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna
0

19 Sie 2022, 20:33

Trevor napisał(a):co proponujesz w takim razie?

Jak komuś świszcze turbina a jest szczelnie ma hamkę na miejscu jechać na nią albo jechać do mechanika i targać turbinę co pewnie skończy się regeneracja. Jedna oipcja 150zł + naprawa druga opcja tylko naprawa.

Nad czym tu filozofować ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

19 Sie 2022, 20:37

W końcu się zgadzam z szybkim, tu nie ma co filozofować, jak mu nie pasuje i widzi problem to wymienić turbo.

Ja byłem u tunera, powiedział że zrobił tyle i tyle niuta, więcej nie chce bo turbo już słuchać i może za jakiś czas być do wymiany. A do tego czasu jeździć i korzystać.

To stare strucle, a dywagacje jakby mieli wsadzić 50k w mody do V8 biturbo xD
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

19 Sie 2022, 20:51

galakty napisał(a):W końcu się zgadzam z szybkim

Jak to w końcu ? :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

19 Sie 2022, 20:53

szybki napisał(a):Jak komuś świszcze turbina a jest szczelnie ma hamkę na miejscu jechać na nią albo jechać do mechanika i targać turbinę co pewnie skończy się regeneracja. Jedna oipcja 150zł + naprawa druga opcja tylko naprawa.

Nad czym tu filozofować ?

Regeneracja turbo już miała miejsce i efekty jak widać...

i dewagować nie ma co zgadzam się, po prostu niech się pozbędzie auta i będzie spokój.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 681
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna
0

19 Sie 2022, 21:09

Trevor napisał(a):Regeneracja turbo już miała miejsce i efekty jak widać...


Tak było wymienione za 1k i 3lata temu ...jak jedna chwila, prawie wczoraj :D
Teraz 1k hmmm a może był wymieniony wkład na jakiś badziewny chinol bez wyważenia a może coś innego się przytrafiło no ale w końcu turbo świszczące za 1k po 3latach jest wielkim zaskoczeniem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :ok:

Chłopie ochłoń :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

19 Sie 2022, 21:16

Ok to podaj adres gdzie ma jechać gdzie mu zregenerują nie na hinolu i na długie lata
Regeneracja za 1k to normalna sprawa, bo za 2 to się kupuje nowe turbiny, bo to nie jest 3,0 T6 Polestar

i rzeczywiście 1,8T robiące może max 15 tys rocznie po 3 latach - 45 tys km i turbo śmietnik.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 681
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna
0

19 Sie 2022, 21:35

Trevor napisał(a):Ok to podaj adres gdzie ma jechać gdzie mu zregenerują nie na hinolu i na długie lata

Spoko jak autor będzie chciał to czemu nie.
Trevor napisał(a):Regeneracja za 1k to normalna sprawa

Też normalne jest uszkodzenie turbiny bez winy turbiny a np. kierowcy/mechanika/oleju :D
Wierzysz komuś na słowo ?
Trevor napisał(a):bo to nie jest 3,0 T6 Polestar

Skąd takie skomplikowane słowo w Twoim słownik u ? :D
Trevor napisał(a):i rzeczywiście 1,8T robiące może max 15 tys rocznie po 3 latach - 45 tys km i turbo śmietnik.

A skąd wiesz że śmietnik ... :?:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0