Czy w benzynie słyszalna jest turbina?

12 Sie 2022, 23:08

Panowie mam takie filmik, auta nie widać ale słychać :)
Wiem że za wiele to nic nie wnosi do sprawy ale chodzi o ten świst na końcu tego szumu/dźwięku silnika jak auto się rozpędza, takie coś właśnie jest non-stop słyszalne, często głośniej, po prostu takie prze-gwizdy się pojawiają
Akurat tutaj nie mogłęm dalej jechać ostro bo droga się kończyła stąd ten taki chwilowy gwizd i nagle koniec, bo turbo zaczęło mocno ładować ale potem musiałem zwolnić.
Niestety z wnętrza nie udaje się tego nagrać bo za bardzo z okna wieje wiatr.
Przy czym weźcie pod uwagę że tu dopiero auto startuje i turbo zaczyna ładować a w sytuacji gdy wyprzedzam np na trasie i obroty idą do 5 tys to jest jeszcze bardziej słyszalne.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Pokemonik
Nowicjusz
 
Posty: 9
0

13 Sie 2022, 10:44

Jeden powie że do wymiany, drugi że OK.

Ja powiem tak. Auto ma moc? Nie bierze oleju? Nie wywala błędów? To zostawić i jeździć.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

13 Sie 2022, 15:38

A będą błędy że coś nie tak z turbiną? wg mnie nie, bo to jest mechanika czysta, jedynie błąd N75 itp
Tylko martwie się tym o czym pisał MotoAlbercik, żeby silnika szlag nie trafił.
Albo np dziurawy dolot i pół ciśnienia ucieka.
Pokemonik
Nowicjusz
 
Posty: 9
0

13 Sie 2022, 18:00

Że opiłki rozwalą silnik? Daj spokój, to stary pancerny blok, musiałbyś śrubek nawrzucać żeby coś uszkodzić.

Ile masz zamiar tym jeździć? 10, 20, 50 kkm? Niektórzy na gwiżdżacym turbo jeżdżą latami i się nic nie dzieje. To nie nówka TFSI z salonu żeby się przejmować, za dużo nerwów :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

14 Sie 2022, 00:35

No ale właśnie gdyby to było TFSI z salonu to bym olał temat bo by mi wymienili silnik na gwarancji :P a tutaj?
Gorzej jak auto generuje 20 koni mniej lub pracuje na ubogo/bogato bo zła praca turbiny zmienia stosunek paliwa i powietrza.
Blok może panerny ale raczej nie jest wieczny :)
Pokemonik
Nowicjusz
 
Posty: 9
0

14 Sie 2022, 10:20

To jedź na diagnostykę i się przekonasz, w tym czasie w którym wałkujesz temat już byś dawno znał wykres mocy i czy wtryski działają prawidłowo.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowa premiera Volkswagena cross up!
    Volkswagen rozszerza ofertę samochodów cross o nowego członka New Small Family, o cross up!. To miejskie auto pojawi się na rynku już latem i obok CrossPolo, CrossGolfa i CrossTourana będzie czwartym zindywidualizowanym ...

14 Sie 2022, 12:29

Najlepiej zrobić logi dynamiczne, wtryski to osobny temat, ale sama pracująca turbina no może stanowić problem jak jest coś nie w porządku.
Tylko że czy gwiżdżące turbo to zawsze jakiś jest problem? Niekoniecznie, poza tym tam to tego silnika nic nie wpadnie bo przecież turbo jest napędzane spalinami.
może być tak że jest "czip" i zamiast fabrycznego doładowania na poziomie 0,5 bara jest np 1 bar, do tego przelotowy wydech itd
Wiele turbin po regeneracji się odzywa, no tak to wygląda.
Pilnowanie stanu oleju to podstawowa sprawa, bo jeżeli faktycznie turbo kapeć to będą ubytki.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 838
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0

16 Sie 2022, 11:07

MotoAlbercik napisał(a):No ale tak naprawdę, to co to za mechanik, co się na turbosprężarkach nie zna...

galakty napisał(a):eee normalny? Sprawdzenie turbo to nie pomacanie wirnika na wszystkie strony, tym się zajmują specjalistyczne zakłady.

galakty napisał(a): A jak turbo jest na 100% wywalone to diagnozy nie potrzeba, bo widać że ma luzy, rzyga olejem i hałasuje.

No i o to mi chodziło - jak mechanik wyciągnie turbo, to będzie widział czy jest zawalone olejem, czy wirnik ma luzy, czy jest cały itd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

16 Sie 2022, 11:10

Ale turbo nie musi być wywalone na oko, żeby było niesprawne. Do tego dochodzi sterowanie turbo, różne parametry itp. Taka diagnoza jest połowiczna.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

17 Sie 2022, 14:40

MotoAlbercik napisał(a):No i o to mi chodziło - jak mechanik wyciągnie turbo, to będzie widział czy jest zawalone olejem, czy wirnik ma luzy, czy jest cały itd.

Ja bym tutaj dyskutował bo co lekkie luzy wirnika i już out turbina? niekoniecznie, popękane żeliwo jest w wielu sprężarkach. Nie wiem czy jakiś mechanik zdobędzie się na to żeby autorytatywnie ocenić stan sprężarki. Z resztą wątpie żeby sam z siebie proponował rozbiórkę turbiny bo to jest czas i koszty.
Niestety tutaj jest sporo roboty żeby wyciągnąć.
No chyba że na "oko" rozpiąć wydech i od strony ciepłej zerknąć na wirnik i żeliwo.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 838
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0

17 Sie 2022, 15:47

Trevor - więc co proponujesz? Bo sama dyskusja auta nie naprawi....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

18 Sie 2022, 15:08

Zacząłbym od diagnostyki czyli parametry pracy silnika pod obciążeniem, ile podaje turbo i czy wymagane ciśnienie jest takie samo jak osiągane. Do tego można też zweryfikować +/- moc auta
Owszem można też rozpiąć wydech popatrzeć na zamontowanej turbinie jak to wygląda - wirnik, dotkąć, poruszać ale absolutnie nie demontowałbym turbiny w całości od razu.
No chyba że autor sam to ogarnia, ale wątpie.
A jak już to znaleźć dobry warsztat który zajmie się demontażem i sprawdzeniem turbiny, a w razie czego porządną regeneracją, chociaż nie wiem czy bym nie wolał nówki tam władować i mieć spokój, nowy olej, filtry i tyle.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 838
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0

18 Sie 2022, 15:27

Można i na hamownię jechać + poprosić o diagnostykę, powinni się zgodzić bez problemu i będzie znana kondycja silnika przy okazji.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

18 Sie 2022, 19:28

Trevor napisał(a):A jak już to znaleźć dobry warsztat który zajmie się demontażem i sprawdzeniem turbiny, a w razie czego porządną regeneracją,

A o czym pisałem wcześniej?
I kolejne pytanko - czy opiłki mogą zniszczyć silnik? Tzn czy mogą porysować gładż cylindra? A jeżeli mogą, to to się wówczas stanie z silnikiem?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

18 Sie 2022, 23:20

Nie, nie mają jak porysować, generalnie spaliny napędzają turbo, jedynie może zatkać się wydech, uszkodzić katalizator itp.
Jazda natomiast z taką sprężarką spowoduje że to już po całości bedzie śmietnik.
Są różne typu silników turbo-benzynowych, tutaj uwalona turbina wielkich szkód nie wyrządzi.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 838
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0