Czy warto kupić samochód z uszkodzonym silnikiem?

01 Sie 2014, 13:11

Witam, otóż sprawa wygląda następująco. Jestem zainteresowana kupnem pierwszego samochodu. Mimo wszystko zdecydowałam się na opla corsę. Po obejrzeniu jednego z potencjalnych samochodów gotowa byłabym na jego zakup. Problem polega w tym, że ma on uszkodzony silnik, który jak twierdzi właściciel jest do wymiany, a cena zakupu to 400-450 zł. Pozostałe podzespoły w bardzo dobrym stanie, a cena samochodu po niewielkich ustępstwach to 1 700 - 1 800 zł. Jednak nadal nie wiem co zrobić ze względu na ten silnik? Czy rzeczywiście koszty jego zakupu są tak niskie? Ile kosztowałoby mnie wstawienie nowego u mechanika? A może generalny remont? Nie znam się kompletnie na tych sprawach, dlatego prosiłabym o pomoc. Dodam jeszcze, że moc silnika to 60KM, pojemność - 1.4,na benzynę, a sam samochód z 1995r.
traine
Nowicjusz

Auto: Nie mam

02 Sie 2014, 10:23

Odpuść sobie. Nie warto. Za samochód zapłacisz 1800 zl. Silnik faktycznie kupisz za 500 zł spokojnie. Do tego włożenie nowego silnika to też kwota około 500 zl.
Do tego muszisz dokupić rozrząd( około 250 zł), płyny( chłodniczy, olej silnikowy, olej do skrzyni co daje koszta około 200 zl) simmeringi skrzyni, filtry, jakieś inne uszczelki, świece, kable WN co daje kolejne 200 zl. Do tego kupując używany silnik nikt nie da Ci na niego gwarancji.

Wg mnie za dużo zachodu. Za tę kwotę kupisz sprawny samochód.
grzegorzd92
Aktywny

Miejscowość: Małopolskie
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2 82
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Sie 2014, 14:47

Bez sensu zwłaszcza jak sam sobie tego nie zrobisz, tylko będziesz musiał wołać mechanika. za 2-3 tys kupisz autko na chodzie bez problemu.
rusinek
Nowicjusz

Auto: Dacia Duster
Silnik: 1.6 16V 105 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sie 2014, 19:15