Dacia Logan

Dacia Logan

06 Lut 2011, 20:12

Witam,

Mysle o zakupie jakiegos malego, taniego w eksploatacji samochodu i zauwazylem ze mozna np. kupic za okolo 9tys zl, Dacie Logan 2006 z przebiegiem tylko 40-60tys KM.

Studiuje zaocznie + pracuje i potrzebuje jakiegos taniego, i taniego w eksploatacji samochodu. Dacia Logan jak na samochod 5-letni, na podzespolach Renault i co najwazniejsze z silnikiem Renault, to chyba bardzo atrakcyjna propozycja, tym bardziej ze mozna kupic nawet wersje z ABS i klimatyzacja, 50tys km to w sumie niewiele, a inne samochody w tej cenie to maja juz po 10lat i nawet po 200tys km zrobione.

Samochod jak juz kupie to na pare lat i zrobie nim conajmniej 50tys KM wiec montaz instalacji gazowej sie na pewno mi zwroci tutaj.

Tylko teraz moje pytanie jest takie, czy jest sens montowac gaz w Logan 1.4 16V 75KM? Samochod w sumie nie najmniejszy, troche wazy, silnik czasem nie jest za malej pojemnosci/mocy? Sa tez modele z 1.6 16V, ale dosc ciezko dostepne i zwykle sporo drozsze.

Dlatego rozwazam glownie 2 mozliwosci:
- 1.4 16V
- 1.5 DCI(tutaj gaz odpada),
co bedzie lepiej wybrac? Nie potrzebuje samochodu do wyprzedzania na 3-ciego, po prostu na dojazd do pracy/uczelni, zwykle bede jezdzil nim sam wiec az tak mocno silnik nie bedzie obciazony. Klimatyzacja w sumie tez mi nie jest potrzebna, przy inst. gazowej i 1.4 16V, chyba lepiej nie uzywac i tak.

Jezeli warto "gazowac" 1.4 16V to jaka instalacja wybrac? U mnie w miescie chyba tylko BRC zakladaja, znajomy gazowal ostatnio lanosa 1.5 16V, i zaplacil za sekwencyjna BRC 2500zł(jakas promocja jest teraz), taki koszt by mi odpowiadal nawet, zwroci mi sie to 2-krotnie bez problemu, tylko czy nie moge zwyklej instalacji zalozyc np? Musi to byc sekwencyjna? Zwykla to koszt kolo 1500zl, jakby nie patrzec 1000zl w kieszeni.
Albo moze lepiej kupic 1.6 16V i zalozyc zwykla instalacja?
Klimatyzacji jak juz pisalem nie potrzebuje na dobra sprawe, ABS/wspomaganie jak juz tylko.

Dodatkowo gaz ma wyzsza temp. spalania, co sie wiaze z wyzsza temp. silnika podczas pracy, nie bedzie to problemem przy duzych upalach? Dosc malo jest uzywanych Logan z LPG, to mnie martwi troche...

Dzieki za wszystkie sugestpie/porady, pozdrawiam.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: Dacia Logan

06 Lut 2011, 21:23

To czy zamontujesz gaz to tylko twoja decyzja i twoja kalkulacja. W silniku 1,4 po zamontowaniu gazu nie zauważysz różnicy po za tą na stacji benzynowej. Klimatyzacja nie ma tu żadnego znaczenia. Też kiedyś mi była nie potrzebna a teraz samochodu bez klimy bym nie kupił. Ten silnik to 16 zaworów - czyli wyżej osadzony moment obrotowy i plastikowy kolektor ssący - więc tylko sekwencja. Te silniki dobrze na gazie chodzą i dobrze go znoszą.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

Re: Dacia Logan

06 Lut 2011, 21:33

Wiem co to klima, ale majac do pracy 15 min, naprawde jest ona zbedna dla mnie, do szybkiego skoczenia do sklepu tak samo. Do szkoly moze i mam z 60km, ale jadac rano tez upalu nie odczuje, zreszta troche ponad rok mi zostalo.

Jak plastikowy kolektor? To jest element ktory jest bezposrednio przy silniku przeciez, to jaka on ma trwalosc? Tym bardzije przy gazie, gdy temp. silnika bedzie pewnei wyzsza o 10 stopni. :S
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: Dacia Logan

06 Lut 2011, 22:55

Czimi napisał(a):Jak plastikowy kolektor? To jest element ktory jest bezposrednio przy silniku przeciez, to jaka on ma trwalosc? Tym bardzije przy gazie, gdy temp. silnika bedzie pewnei wyzsza o 10 stopni. :S



a no teraz samochody robią księgowi , jest po prostu tańszy w produkcji , zdecydowana większość nowych aut ma taki :cool:
uxi916
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 29 Sty 2011, 08:20
Miejscowość: Miechów

Re: Dacia Logan

07 Lut 2011, 22:18

Nie chodzi o odporność temperaturową a odporność na tz. cofki zapłonowe czyli potocznie strzały które moga się zdarzyć na instalacji II generacji. Plastikowy kolektor ssący przy takiej cofce się rozpada.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [SUV-E] X5 3,0d e53 / ML 270CDI w163 / Touareg I 2,5TDI / XC90 2,4 D5 [SUV-E] X5 3,0d e53 / ML 270CDI w163 / Touareg I 2,5TDI / XC90 2,4 D5
    Podstawowe kryteria zestawienia: - SUV segmentu E - silnik diesla o mocy ok. 180KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2003 roku Wytypowane modele do zestawienia: - BMW X5 3,0d e53 - 184KM - Mercedes ML 270 ...
    Co daje aktywny mechanizm różnicowy? Co daje aktywny mechanizm różnicowy?
    Mechanizm różnicowy to nieodzowny elementem każdego samochodu. Jego zadaniem jest umożliwienie niezależnego obracania się kół osi napędzanej na zakrętach, kiedy każde z nich pokonuje inną drogę. W tej roli bardzo ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      Jaguar