Daewoo Matiz - auto zjeżdża na prawo

16 Sty 2013, 22:10

Witam, od pół roku mam matiza.
Od wczoraj pojawił się problem: tylne prawe koło zjeżdża mi w bok, nawet na prostej drodze (wtedy lekko), a najgorzej jest kiedy skręcam w lewo. Mam wtedy wrażenie, że samochód dosłownie sunie po ulicy w poprzek.. Nie rozwijam wielkich prędkości.
Byłam dziś w warsztacie, gdzie po przeglądzie mechanik wykrył, że łożyska kół przednich są do wymiany.. Tylko jak mają się łożyska kół przednich do kół tylnych, które według mnie źle jadą?
Kiedy zapytałam o to mechanika wzruszył ramionami i powiedział, że on nie wie dlaczego mi auto źle jeździ. A koszt takiej naprawy to ponad 500zł :(
Biorąc pod uwagę pogodę, która teraz jest w Polsce to myślałam, że może autko ślizga mi się tylko na nieodśnieżonych drogach, gdzie przyczepność jest zbyt mała.. ale dziś jechałam po drogach w pełni odśnieżonych, wilgotnych. Sprawa wyglądała tak samo..
Zupełnie nie znam się na tych samochodowych częściach, nie wiem co do czego służy..
Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć co mam zrobić? Jechać do kolejnego warsztatu, żeby upewnić się, że z tylnym kołem wszystko gra? Czy to faktycznie może być wina tych przednich łożysk..
Będę wdzięczna za pomoc!
Pozdrawiam,
Doti
doti
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Daewoo Matiz
Silnik: 0.8

19 Sty 2013, 11:21

Samochód zjeżdża cały czas czy tylko podczas naciskania na hamulec?
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

19 Sty 2013, 11:30

doti napisał(a):Jechać do kolejnego warsztatu, żeby upewnić się, że z tylnym kołem wszystko gra?


Nie do warsztatu - podjedź na diagnostykę, na szarpaki.. Może w wahaczu jest wyrobiona jakaś tuleja - tam powinno wyjść..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG