Skoda Roomster w wersji I 1.4 TDI MT (80 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu minivan produkowany w latach od 2006 do 2010 roku. Model ten otrzymał trzycylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 1422 cm³ (1.4L) osiągający maksymalną moc 80 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 195 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 14.7 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 165 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 5.1 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 55 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 1078 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4205 mm, jest szerokie na 1684 mm, a wysokość jego jest równa 1607 mm. Rozstaw osi na poziomie 2617 mm występuje zazwyczaj w samochodach kompaktorych z segmentu C przeznaczonych glówne do jazdy po mieście.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Skoda
Model: Roomster
Generacja: I
Seria: Minivan 5-drzwi
Modyfikacja: 1.4 TDI MT (80 KM)
Rodzaj nadwozia: Minivan
Lata produkcji: 2006 - 2010
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4205 [mm]
Szerokość: 1684 [mm]
Wysokość: 1607 [mm]
Rozstaw osi: 2617 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1420 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1484 [mm]
Masa własna: 1305 [kg]
Prześwit: 140 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1555 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 450 [litr]
Ładowność: 455 [kg]
Masa całkowita: 1760 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 2960 [kg]
Średnica zawracania: 10.50 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 1422 [cm³]
Moc silnika: 59 [kW] | 80 [KM]
Maksymalne obroty: do 4 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 195 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk bezpośredni – wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 3
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 79.5 [mm]
Skok tłoka: 95.5 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 2
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 2 200 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 5
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 6.10 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 5.10 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 4.50 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 14.7 [s]
Zasięg: od 900 do 1 220 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO IV
Pojemność zbiornika paliwa: 55 [litr]
Prędkość maksymalna: 165 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Bębnowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Wahacze trójkątne
Zawieszenie tylne: Pół-niezależne, Wahacze wzdłużne, Poprzeczne drążki skrętne wałów