Delikatne falowanie obrotów po uruchomieniu

21 Lut 2020, 21:29

Hey:)

Moze dla niektorych temat moze sie wydac smieszny, zwlaszcza ze nigdy na to nie zwracalem jakos szczegolnie uwagi, az do dzisiaj :) - stad tez nie wiem czy od zawsze tak mialem, czy "to cos" co pojawilo dopiero teraz...ale do rzeczy:)

Autko to 2,5 letnia Corolla (manual, 133km) - za kazdym razem jak uruchamiam, bez wzgledu czy zimny czy cieply, czy zgasze i uruchomie znow, to jest:

- rozruch, wszystko sie zapala, wskaznik obrotów sie wychyla na moment na 2 - 2,5 tys.
- wszystko sie "reguluje" i staje na wychyleniu 0,9 tys.
- po czym znow na moment (sekunda) dostaje "skok" na 1,2 tys.
- ponownie wraca do poziomu 0,9 tys.

I wlasnie o ile przy zapłonie wiem ze silnik dostaje kopa, to o tyle to nastepne "falowanie" mnie martwi....

Podpowie ktos czy bzdura, czy jednak glebszy temat? :)

Dzieki z gory
michaladm
Nowicjusz
 
Posty: 15
  • 22 Lut 2020, 09:56

    nic nie zrozumiałem z tego co napisałeś, co to według Ciebie wirowanie? nie wiem. Najlepiej nagraj film i wrzuć.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10554
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
    Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

    22 Lut 2020, 21:19

    Wybacz...faktycznie w pospiechu pisalem post i nawet nie wymienilem slowa "klucz", iz chodzi rzecz jasna o obroty silnika.

    Ponizej film - wlaczam samochod (silnik juz rozgrzany, po jezdzie) - chodzi mi konkretnie o ten "skok" wskazowki, tuz po tym jak opada, to znow wskakuje mi na nieco wyzsze obroty i dopiero sie stabilizuje.

    [Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    Drugi film z kolei jest tutaj:

    Zachowanie to samo, jedyna roznica, ze obserwuje to takze nie tylko po zaplonie, ale np. gdy tylko wrzucam na "luz", dojezdzajac do skrzyzowania itd.

    [Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    michaladm
    Nowicjusz
     
    Posty: 15

    13 Mar 2020, 12:40

    Wiesz co to wygląda na stabilizację wolnych obrotów. Czyli spadają najpierw za nisko po czym wracają do odpowiedniego poziomu. Tu trzeba by było sprawdzić silnik krokowy ale u ciebie chyba wolnymi obrotami będzie sterowała przepustnica więc warto do niej zajrzeć wyczyścić tak samo warto wyczyścić przepływomierz powietrza. Pomóc może jeszcze adaptacji przepustnicy.

    Zobacz też czy jak wyłączysz klimatyzację to czy jest tak samo.

    Jedna uwaga podczas jazdy nie wrzucamy na luz.

    Napisz jeszcze jaki masz tam silnik bo napisałeś 133KM czy to jest 1.6 Valvematic?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5105
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MORPHOZ - łączność i sztuczna inteligencja MORPHOZ - łączność i sztuczna inteligencja
    Na kierowcę i pasażerów Renault MORPHOZ czeka komfortowe i przestronne wnętrze LIVINGSPACE, przypominające prawdziwy salon. Siedząc wygodnie, każdy w swoim fotelu, kierowca i pasażerowie są dopieszczani przez sztuczną ...
    YUKÕ program car-sharingowy w Europie oferujący wyłącznie hybrydy YUKÕ program car-sharingowy w Europie oferujący wyłącznie hybrydy
    YUKÕ to nowy program car-sharingowy Toyoty, którego flota składa się wyłącznie z samochodów z napędem hybrydowym. Jego pilotażowe wersje zostały uruchomione w Dublinie w Irlandii oraz w Forli we Włoszech. ...

  •  
    • Warto przeczytać