Diesel czy LPG

Diesel czy LPG

14 Maj 2013, 08:15

Dzień dobry!
Szukam ekonomicznego auta do codziennego użytku, najlepiej jakby nie było zbyt podatne na korozje i nie musiał korzystać z lawety jak elektronika unieruchomi mi auto ;) Pokonuję około 60-90 km od poniedziałku do piątku, rocznie jakieś 20000-25000km. 90% w trasie. Do wydania 25-30k PLN.
W tej chwili rozważam:
Mitsubishi Lancer 2006-07 1.6 98 KM + LPG
Ford Focus II 2008-09 1.6 Tdci 90 KM
Ford C-max 2007-08 1.6 Tdci 90 KM
Skoda Octavia 1.6 102 KM + LPG
tomek85fcb
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 11 Sie 2012, 17:09
Prawo jazdy od: 01 01 2003

Re: Diesel czy LPG

14 Maj 2013, 22:00

tomek85fcb napisał(a):Dzień dobry!
Szukam ekonomicznego auta do codziennego użytku, najlepiej jakby nie było zbyt podatne na korozje i nie musiał korzystać z lawety jak elektronika unieruchomi mi auto ;) Pokonuję około 60-90 km od poniedziałku do piątku, rocznie jakieś 20000-25000km. 90% w trasie. Do wydania 25-30k PLN.
W tej chwili rozważam:
Mitsubishi Lancer 2006-07 1.6 98 KM + LPG
Ford Focus II 2008-09 1.6 Tdci 90 KM
Ford C-max 2007-08 1.6 Tdci 90 KM
Skoda Octavia 1.6 102 KM + LPG


A jak szybko jeździsz po trasie? Bo 1.6 na trasie będzie ekonomiczny licząc, że będziesz jechał 70 km/h. Ja bym poszukał BMW w gazie. Za tą kwotę będzie: dość oszczędne w trasie, świetnie wyposażone, będzie miało zapas mocy, będzie bezawaryjne, tanie części, świetne prowadzenie, bardzo bezpieczne, bardzo wygodne i zwinne w ciasnych miejscach...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
Prawo jazdy od: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

Re: Diesel czy LPG

15 Maj 2013, 06:58

Na mojej codziennej trasie (dojazd do pracy po drodze krajowej) to rzadko mam okazje przekroczyć 100 km/h. Jaki silnik z bmw byłby dobry pod gaz i posiadał hydrauliczna regulacje luzu zaworowego ?
tomek85fcb
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 11 Sie 2012, 17:09
Prawo jazdy od: 01 01 2003

Re: Diesel czy LPG

15 Maj 2013, 11:37

Jak BMW to max E46 wiec musisz zejsc z rocznikiem minimum 5 lat. Nie oceniam na ile to sensowne bo kazdy ma inne priorytety jesli chodzi o samochody.

Podobnie jest z tematem LPG vs diesel.
Ja osobiscie stoje po stronie LPG - jesli diesel to max kilkuletni i z udokumentowanym przebiegiem najlepiej < 100 tys km (nielatwo znalezc ale sie da).
Przy 150 tys czesto zaczynaja sie sprezarki, dwumasy itd...

Mimo ze jestem po stronie LPG to polecilbym Ci Fiata Bravo 1,9 jtd 8v. Chyba najlepszy diesel jesli chodzi o koszty eksploatacji i bardzo trwaly.
Jesli LPG to na pewno dobrym wyborem bedzie 1,6 8v 102KM od VW taki jak w wymienionej octavii. Jednak Octavia swoje wazy wiec warto pomyslec tez nad Golfem czy Leonem w tym silniku.
Ale najlepiej bedzie sie zbierac Bravo w dieselu. Oprocz tego jest tez najladniejsze, a jak sie przejedziesz to bedziesz pozytywnie zaskoczony zawieszeniem.
Oczywiscie warunek to auto z PL i przebiegiem w okolicach 100K, najlepiej od pierwszego wlasciciela.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 395
Rejestracja: 27 Lut 2012, 16:44
Prawo jazdy od: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1,4 T-jet 120 KM LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2007

Re: Diesel czy LPG

15 Maj 2013, 14:21

tomek85fcb napisał(a):Na mojej codziennej trasie (dojazd do pracy po drodze krajowej) to rzadko mam okazje przekroczyć 100 km/h. Jaki silnik z bmw byłby dobry pod gaz i posiadał hydrauliczna regulacje luzu zaworowego ?


Każdy kolego, każdy.

Yankee napisał(a):Jak BMW to max E46 wiec musisz zejsc z rocznikiem minimum 5 lat. Nie oceniam na ile to sensowne bo kazdy ma inne priorytety jesli chodzi o samochody.

Podobnie jest z tematem LPG vs diesel.
Ja osobiscie stoje po stronie LPG - jesli diesel to max kilkuletni i z udokumentowanym przebiegiem najlepiej < 100 tys km (nielatwo znalezc ale sie da).
Przy 150 tys czesto zaczynaja sie sprezarki, dwumasy itd...

Mimo ze jestem po stronie LPG to polecilbym Ci Fiata Bravo 1,9 jtd 8v. Chyba najlepszy diesel jesli chodzi o koszty eksploatacji i bardzo trwaly.
Jesli LPG to na pewno dobrym wyborem bedzie 1,6 8v 102KM od VW taki jak w wymienionej octavii. Jednak Octavia swoje wazy wiec warto pomyslec tez nad Golfem czy Leonem w tym silniku.
Ale najlepiej bedzie sie zbierac Bravo w dieselu. Oprocz tego jest tez najladniejsze, a jak sie przejedziesz to bedziesz pozytywnie zaskoczony zawieszeniem.
Oczywiscie warunek to auto z PL i przebiegiem w okolicach 100K, najlepiej od pierwszego wlasciciela.


Fajna wypowiedź, daje kciuka w górę :D.
Wtedy mamy idealny budżet na wszystkie E46 (poza m-kami rzecz jasna). Oczywiście licząc, że bierzemy pod uwagę segment D. Czy aż 5 lat trzeba będzie zejść z rocznikiem to nie wiem bo nie znam rynku samochodów zawartych w pierwszym poście na tyle, a też autor rocznika nie podał. Ale nawet jeśli to uważam że zdecydowanie warto. Jak przejedziesz się E46 to również będziesz bardzo zachwycony ;) i to właściwie wszystkim. Poza tym rocznik i przebieg przy E46 nie robią na nich aż takiego wrażenia. Są w pewien sposób pancerne. A przy 100 km/h palą malutko, bo obroty bardzo niskie na 5. Zwłaszcza 3.0 potwory czy 2.8. Nie znam nikogo kto by narzekał na taki samochód. W trasę wg. mnie w sam raz. Wszystkie świetnie znoszą gaz i wszystkie mają hydropopychacze... Generalnie tak jak to w niemieckich silnikach...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
Prawo jazdy od: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

Re: Diesel czy LPG

16 Maj 2013, 13:28

Yankee super wypowiedz bo innego diesla niZ z przebieiem <100km i paro letnim tez bym sie bal wziasc hm
Ja jestem za dieslem ciekaw jestem o jaki rocznik chodzi autorowi bo mysle ze to istotne.

Jesli chodzi Ci typowo o Diesla to słuchaj moze cos starszego typu Mercedes 124? Puchacz tak zwaqny??
Bedzie ciezko znalezc z niskim przebiegiem i np klimą ale to świetna propozycja myśle bo samochód jest oszczędny i nie awaryjny,znam kogoś kto takim samochodem wlasnie przejechał 400 tyś i wymienił w nim jedynie klocki hamulcowe co jest wrecz nierealne ale prawdziwe:)
Bądz otwarty na krytke,nie wiesz wszystkiego o samochodach :)
rsstock
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Rejestracja: 07 Maj 2013, 14:46
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy od: 09 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Golf 3
Silnik: 1.8 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Summer Cars Party 2013 za nami! / relacja Summer Cars Party 2013 za nami! / relacja
    W tym roku w drugi weekend września odbyła się VII ecycja największej motoryzacyjnej imprezy Summer Cars Party. Tym razem pierwszy raz w historii SCP mieliśmy dwa dni na odwiedzanie imprezy na lotnisku "Muchowiec" w Katowicach. ...
    Włącz kierunkowskaz przed wyprzedzaniem lub skrętem Włącz kierunkowskaz przed wyprzedzaniem lub skrętem
    Według "Europejskiego barometru odpowiedzialnej jazdy 2015", aż 44% polskich kierowców zapomina włączyć kierunkowskaz przed wyprzedzaniem lub skrętem. Tymczasem to niezbędny element bezpiecznej jazdy, dzięki któremu ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009
      Jaguar