Kombi LPG/Diesel 20-25 tys. LPG 70% trasa 30% miasto

Kombi LPG/Diesel 20-25 tys. LPG 70% trasa 30% miasto

22 Lis 2016, 14:08

Cześć,
Ponieważ straciłem już cierpliwość do swojej Laguny, postanowiłem zmienić auto i potrzebuję porady, co kupić.
Budżet: 20.000 – 25.000 PLN
Roczny przebieg: ok. 25 tys. km
Tryb: trasa 70% miasto 30%
Preferowany napęd: LPG / diesel
Preferowany rodzaj nadwozia: kombi (dwie osoby dorosłe + dużo bagażu, w niedalekim czasie będzie potrzeba fotelika/dwóch na tył)
Rocznik: 2006+
Przebieg: ważny jest stan techniczny
Region: kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie, pomorskie

Najważniejsze dla mnie w aucie są w kolejności:
- niezawodność (od Laguny chyba wszystko jest lepsze :evil: )
- ekonomiczne spalanie
- tanie części
- komfort wewnątrz
Jeśli chodzi o spalanie to moja Lala pali ok. 6,1 litra ropy / 100 km, co daje jakieś 27 PLN / 100 km. Ekonomiczne spalanie dla mnie byłoby na takim samym albo niższym poziomie. Codziennie robię po 50 km do pracy, z czego jakieś 30 km w trasie. Raz lub dwa razy w miesiącu trasa po 200 km w jedną stronę.
Jeśli chodzi o rocznik, to nie jestem jakimś fanatykiem daty, ale chciałbym uniknąć wymiany starzejących się podzespołów w ciągu roku/dwóch od zakupu.


Moje dotychczasowe typy to:
Ford Mondeo Mk IV 2.0 TDCi 140 KM
Kia Cee’d I 1.6 123 KM + LPG
Opel Astra H 1.8 125 KM (Z18XE) + LPG
Skoda Octavia II 1.6 MPI 102 KM + LPG

Czy jest jeszcze coś wartego zobaczenia? Czy te modele mają jakieś wadz, ze względu na które lepiej się nimi nie interesować?
barnes77
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 22 Lis 2016, 13:28
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Laguna II
Silnik: 1.9 dci 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Kombi LPG/Diesel 20-25 tys. LPG 70% trasa 30% miasto

22 Lis 2016, 14:48

Laguny II po FL wypadają duuuużo lepiej:mrgreen: Jeżeli profil aktualny to niezłego kombosa sobie sprawiłeś
Kupując diesla musisz liczyć się z kosztownymi naprawami. Te auta nie są nowe, normalne jest, że się zużyły.
Twoje typy są generalnie dobre, ale nie wiadomo czy w końcu szukasz segmentu niżej od laguny (czyli "c" - ceed, astra, octavia) czy zostajesz w tym samym ("d", mondeo). Wyrzuciłbym z zestawienia octavię ze względu na silnik, stara konstrukcja, zamula i sporo pali jak na swoje możliwości.
Jeśli ma być segment C i diesel to popatrz na volvo v50/focusa mk2, bliźniacze konstrukcje, silniki prawie te same.
Przy segmencie D i benzyniaku szukałbym accorda VII (wygląd kombii to kwestia gustu :naughty: ). Jeśli diesel to bliżej górnej granicy budżetu (a najbezpieczniej dołożyć ~2-3k) Laguna mk3, Citroen C5, AR 159.
Insignia ST, 2.0DTH/170, '17
Focus 2, 1.6tdci/90, '10
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3562
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus 2, Insignia ST
Silnik: 1.6tdci, 2.0dth
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Kombi LPG/Diesel 20-25 tys. LPG 70% trasa 30% miasto

22 Lis 2016, 16:07

Jeśli chodzi o aktualne auto - tak, Królowa Lawet. Zapłaciłem frycowe - teraz chcę dokonać bardziej przemyślanego zakupu.

Wolałbym auto z segmentu D (komfort/przestrzeń wewnątrz), ale z tego, co się orientuję, to części do aut z D są droższe, więc raczej interesują mnie modele z C.

Accord VII niestety mnie odrzuca... :no:

Volvo V50 / Ford Focus Mk II - jaka wersja silnikowa w dieslu?
Czy z segmentu C jest jeszcze coś godnego polecenia pod LPG?
barnes77
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 22 Lis 2016, 13:28
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Laguna II
Silnik: 1.9 dci 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Kombi LPG/Diesel 20-25 tys. LPG 70% trasa 30% miasto

22 Lis 2016, 16:49

W podwieszonych, na górze działu masz opracowane zestawienia kosztów różnych modeli. Możesz sobie porównać klasy itd, różnice nie są duże.
Osobiście postawiłbym na D (kupujesz 10 letnie auto, prawdopodobnie nie będziesz go serwisował w ASO, koszty zabójcze nie będą - oczywiście pomijając kwestie zarezerwowane dla diesli).

Jeśli chodzi o diesle w volvo/focusie:
2.4 (tylko w volvo, szwedzka, niezniszczalna konstrukcja, koszty wyższe ze względu na ilość cylindrów) > 2.0 > 1.6 (wersja 90 konna w focusie nie ma dpf, dwumasy i turba ze zmienną geometrią, czyli generalnie najtańsza opcja w serwisowaniu)

Możesz popatrzeć na vectrę c, niby "d", ale serwis dość tani. Benzyniak pod LPG 1.8/122, 2.0T, diesel 1.9cdti to konstrukcja fiata/AR 1.9JTD, również warty polecenia
Insignia ST, 2.0DTH/170, '17
Focus 2, 1.6tdci/90, '10
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3562
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus 2, Insignia ST
Silnik: 1.6tdci, 2.0dth
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Kombi LPG/Diesel 20-25 tys. LPG 70% trasa 30% miasto

22 Lis 2016, 17:06

barnes77 napisał(a):Volvo V50 / Ford Focus Mk II - jaka wersja silnikowa w dieslu?
2.0d
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11421
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Kombi LPG/Diesel 20-25 tys. LPG 70% trasa 30% miasto

27 Lis 2016, 00:55

V50 1.6D trochę za słaby i awaryjny, na dodatek skrzynia tylko 5 biegów.
2.0D jest jak najbardziej odpowiednie, duży moment i 6 biegów fajnie odpycha auto, trwały i nie drogi w serwisowaniu silnik, mój pyknął bez problemu 250kkm ;)
2.4D to słynne volvowskie pięciocylindrowe D5, mocny silnik, trwały i mało awaryjny, bardzo dobry silnik ale mocno upchany w V50.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1152
Rejestracja: 20 Lut 2012, 02:03
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy od: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kultowe japońskie samochody sportowe Kultowe japońskie samochody sportowe
    Japońscy producenci nie bez powodu słyną z konstruowania zgrabnych roadsterów i wyjątkowych sportowych samochodów. Wiele modeli stworzonych w Kraju Kwitnącej Wiśni na stałe wpisało się w historię motoryzacji ...
    System zdalnego parkowania na parkingach wielopoziomowych System zdalnego parkowania na parkingach wielopoziomowych
    Audi otrzymuje w USA dwie nagrody za system zdalnego parkowania. Rozwiązania techniczne, które Audi stworzyło z myślą o tzw. zdalnym, bez ingerencji kierowcy parkowaniu, znalazły duże uznanie także u amerykańskich ...

  •  
    • Mitsubishi Lancer Evolution
      Volkswagen Multivan Alltrack, wnętrze, deska rozdzielcza
      Volkswagen Passat, tuning i dziewcznyny
      Grout New home runabout, 1899 rok, samochód parowy