DOPUSZCZALNOŚCI ŚWIATEŁ PRZECIWMGŁOWYCH

02 Lut 2011, 00:39

Koledzy tak na serio!!!
Czy razi Cię ktoś jadący na przeciwmgłowych światłach?
wojtekg
wojtekg
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Trójmiasto

02 Lut 2011, 09:26

wszystko zależy od warunków drogowych, ustawienia świateł i rodzaju ;)
ogólnie jeśli p.mgłowe używane są zgodnie z przepisami nie powinny przeszkadzać
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

02 Lut 2011, 09:36

wojtekg napisał(a):Koledzy tak na serio!!!
Czy razi Cię ktoś jadący na przeciwmgłowych światłach?

Podczas mgły - nie. Gdy np. jezdnia jest mokra - światło odbija się od drogi i razi.

Używanie takich świateł, gdy nie ma mgły, jest zwykłą głupotą, bo nic nie daje kierowcy.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

02 Lut 2011, 11:06

Dokładnie jak napisał Dishman - jak droga jest sucha, to pół biedy. Ale jak jest mokro i ciemno, to tragedia. Jest się tak oślepionym, że praktycznie nic nie widać - odbijające się od asfaltu światlo świeci prosto w oczy. Ci co jeżdżą na przeciwmgielnych przednich lub nawet tylnych jak nie ma mgły, to są poprostu idiotami i chyba mają jakieś kompleksy i tym chcą zwrócić na siebie uwagę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Lut 2011, 12:08

Ale koledzy jeśli halogen jest ustawiony w kierunku ziemi jak może razić po oczach Mokry asfalt i wieczór to OK ale chyba nie w dzień i to nawet po deszczu

Dlaczego jestem za ??
Oszczędność żarówek i paliwa. Nie mówiąc o ekologii. Bezpieczeństwo jest zachowane.
wojtekg
wojtekg
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Trójmiasto

02 Lut 2011, 12:50

Ja jak widzę, że ktoś jedzie na przeciwmgielnych wieczorem bo lekko pada albo bo tak mu się podoba to mnie krew zalewa. Talkie zachowanie jest idiotyczne i bezsensowne.
wojtekg napisał(a):Ale koledzy jeśli halogen jest ustawiony w kierunku ziemi jak może razić po oczach Mokry asfalt i wieczór to OK ale chyba nie w dzień i to nawet po deszczu

W dzień nie jest to takie uciążliwe ale wieczorem i nocą to bym powystrzelał....
wojtekg napisał(a):Dlaczego jestem za ??
Oszczędność żarówek i paliwa. Nie mówiąc o ekologii. Bezpieczeństwo jest zachowane.

Jak już chcesz być taki super oszczędny to zainwestuj w porządne światła do jazdy dziennej a przeciwmgielnych używaj jak jest taka potrzeba.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Ampera, samochód elektryczny podbija Europę
    Ampera – rewolucyjny elektryczny model Opla – to zgodnie ze statystykami sprzedaży z maja 2012 najlepiej sprzedający się w Europie samochód elektryczny. Ten niezwykły pojazd – mający ponad 20-procentowy ...

02 Lut 2011, 13:01

panowie, podczas deszczu/śniegu przepisy dopuszczają używanie świateł p.mgielnych (opady atmosferyczne), znacząco to zwiększa bezpieczeństwo pieszych, a jeśli kogoś rażą to albo są źle ustawione, albo kierownik powinien udać się do okulisty :wink:
to samo na krętych drogach (jasno określają to znaki) też podnosi bezpieczeństwo jazdy doświetlając zakręty,
ze względu na oszczędność to w zasadzie oszczędność jest żadna bo halogeny mają taki sam pobór prądu jak zwykłe światła mijania,

BTW wpływ zapalonych świateł na bezpieczeństwo jazdy w dzień, ma się tak jak włączanie radia podczas jazdy na bezpieczeństwo współużytkowników drogi :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

02 Lut 2011, 13:15

BTW wpływ zapalonych świateł na bezpieczeństwo jazdy w dzień, ma się tak jak włączanie radia podczas jazdy na bezpieczeństwo współużytkowników drogi :mrgreen:


Pocieszny masz racje !!!
Tylko w Polsce tak może być bo to taki porąbany kraj.
wojtekg
wojtekg
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Trójmiasto

02 Lut 2011, 16:04

wojtekg napisał(a):Dlaczego jestem za ??
Oszczędność żarówek i paliwa. Nie mówiąc o ekologii. Bezpieczeństwo jest zachowane.


O jaką oszczędność ci chodzi? W przeciwmgłowych są żarówki 55W. Takie same jak w światłach mijania...Więc ten sam pobór prądu, ten sam pobór paliwa, a koszt samych żarówek podobny... Ja nie widzę żadnej oszczędności...

pocieszny napisał(a):panowie, podczas deszczu/śniegu przepisy dopuszczają używanie świateł p.mgielnych (opady atmosferyczne), znacząco to zwiększa bezpieczeństwo pieszych, a jeśli kogoś rażą to albo są źle ustawione, albo kierownik powinien udać się do okulisty


Tak, tylko że zapomniałeś dodać, "w warunkach zmniejszonej przejrzystości pwietrza".. to raz, a dwa co dają takie swiatła komuś, jak jedzie w dzień? I nawet jak pada deszcz czy śnieg? Przeciez one nic nie oświetlają, bo jest jasno.

pociesny napisał(a):...to samo na krętych drogach (jasno określają to znaki)...


Jakie to są znaki? Bo ja o takowycvh nie wiem nic.... Możesz podać jakie to znaki? Bo chyba coś ci się pomieszało :wink:

I powiedzmy sobie szczerze - światła przeciwmgłowe w dzień, nawet jak pada deszcz czy śnieg, nic nie dają. A jak jest dzień i jest pochmurno i pada deszcz, to te światła też nic nie dają, bo i tak nie oświetlają drogi. I nawet mimo tego, ze jest to dzień, to i tak mogą oślepiać, bo odbijają się od mokrego asfaltu.
Tak naprawdę, to te światła przydają sie tylko jak jest ciemno i jest mgła. A w dzień nic nie dają.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Lut 2011, 16:13

pocieszny napisał(a):panowie, podczas deszczu/śniegu przepisy dopuszczają używanie świateł p.mgielnych (opady atmosferyczne), znacząco to zwiększa bezpieczeństwo pieszych,

Jak mogą zwiększać bezpieczeństwo pieszych jak i tak szybciej się zobaczy pieszego przy włączonych światłach mijania bo dalej świecą.
pocieszny napisał(a):a jeśli kogoś rażą to albo są źle ustawione, albo kierownik powinien udać się do okulisty :wink:

To fakt z ustawieniami też bywa różnie i nikt na to nie zwraca uwagi przy przeglądzie.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

02 Lut 2011, 16:21

tak dla ułatwienia znak T-5

Post moderowano - usunięto treść nadającą się na pw.
Do autora - takie wypowiedzi proszę pisać na pw. I proszę pisać grzeczniej bez takich wybryków. I to do wszystkich forumowiczów - nie tylko w stosunku do mnie. MotoAlbercik.
Ostatnio edytowany przez pocieszny, 02 Lut 2011, 16:58, edytowano w sumie 1 raz
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

02 Lut 2011, 16:32

A koszt halogenów i Bixenonów jest talki sam???
Pierwsze słyszę!!!
wojtekg
wojtekg
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Trójmiasto

02 Lut 2011, 17:26

pocieszny napisał(a):tak dla ułatwienia znak T-5


T5 to nie znak, tylko tabliczka do znaku...
Odnosząc sie do aroganckiego postu kolegi pocieszny, który błyskotliwie stwierdził, że opady atmosferyczne zmniejszają przejrzystość powietrza ( czy tak jakoś to było, ale o to chodziło ), to padający deszcz w dzień absolutnie nie daje powodów do tego, by jechać na przeciwmgielnych, ponieważ nic one nie dają. Jedynie co, to tylko zwiększają pobór prądu, a co za tym idzie zwiększają zużycie paliwa. Tak samo w nocy, jak nie ma mgły i tylko pada deszcz - też nic one za bardzo nie dają - fakt - oświetlają pobocze, ale czy aż tak bardzo jest to konieczne by je włączać? I dodatkowo oślepiać? Wystarczy, że już i tak źle się jedzie z powodu włączonych świateł mijania, które w co drugim samochodzie są źle ustawione i zamiast świecić na drogę, to świecą albo w oczy albo w niebo. Zresztą światła mijania też oświetlają pobocze... Przeciwmgielne są dobre tylko jak jest mgła, bo rozpraszają ja od spodu ( taka jest rola tych świateł i dlatego są umiejscowione najniżej od wszystkich świateł ) oraz oświetlają pobocze przy samym przodzie pojazdu, co pozwala nie zjechać z drogi na pobocze lub wjechać na przeciwległy pas. Ale w deszczu? Po co one kumuś? Jednynie żeby oślepiać, Bo innego powodu ja nie widzę.
Owszem, przepisy pozwalaja, na włączenie ich jak jest zmniejszona przejrzystość powietrza spowodowana mgłą lub opadami atmosferycznymi. Ale czy np. mżawka lub normalny deszcz, powoduje aż tak bardzo zmniejszenie przejrzystości powietrza, że trzeba te światła włączać? I daltego w przepsiach napisano, ze podczas zmniejszonej przejrzystości powietrza należy włączyć światła mijania LUB przeciwmgłowe. To, że się ma prawo jazdy wcale nie zwalnia nikogo od tego, by za kierownicą myśleć.
Troszkę odejdę od tematu - teoretycznie żaden przepis nie zakazuje podczas postoju np. przed zamkniętym przejazdem kolejowym lub przed światłami używania hamulca roboczego, a co za tym idzie świecą się światła stopu. W dzień, to jeszcze nic, ale w nocy stojac za kimś, kto ma nogę na hamulcu roboczym i świeci w oczy światłami stopu temu, co za nim stoi, to nic przyjemnego. Czasami jak juz rusza i te światła się wyłączą, to człowiek jakby w innym świecie był. I niby żaden przepis tego nie reguluje. Ale jakby ten co trzyma tą nogę na hamulcy pomyślał, to już byłoby lepiej. No ale większość kierowców wychodzi z założenia - a co mnie to obchodzi, że ja mu świecę w oczy? Żaden przepis mi nie zabrania stać z nogą na hamulcu. Więc stoję, bo mogę. Tak samo ma się to do tych przeciwmgielnych jak jest jasno lub ciemno i pada deszcz. Mogę, to włączam. A że oślepiam, to co mnie to obchodzi?

wojtekg napisał(a):A koszt halogenów i Bixenonów jest talki sam???


Jeżeli ktoś ma ksenony czy biksenony, to wiadomo, że te palniki są droższe od żarówek halogenowych. Ale z tego nie wynika, że posiadacze ksenonów/biksenonów mogą jeździć w dzień na przeciwmgielnych. Poza tym i tak jest obowiązek jazdy na światłach mijania lub dziennych przez cały dzień. Tak więc jaka oszczędność? Dla mnie żadna, ponieważ oprócz zużywania ksenonów, zużywa się dodatkowo halogeny. I dodatkowo zużywa się wiecej paliwa, bo jest zapotrzebowanie na większą moc z alternatora na światła przeciwmgielne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Lut 2011, 16:34

pocieszny napisał(a):panowie, podczas deszczu/śniegu przepisy dopuszczają używanie świateł p.mgielnych (opady atmosferyczne), znacząco to zwiększa bezpieczeństwo pieszych, a jeśli kogoś rażą to albo są źle ustawione, albo kierownik powinien udać się do okulisty :wink:
to samo na krętych drogach (jasno określają to znaki) też podnosi bezpieczeństwo jazdy doświetlając zakręty,
ze względu na oszczędność to w zasadzie oszczędność jest żadna bo halogeny mają taki sam pobór prądu jak zwykłe światła mijania,

BTW wpływ zapalonych świateł na bezpieczeństwo jazdy w dzień, ma się tak jak włączanie radia podczas jazdy na bezpieczeństwo współużytkowników drogi :mrgreen:

Łukaszu - gwoli ścisłości:
- Wolno używać świateł p/m w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza - owszem, tak...
- Opady atmosferyczne zmniejszają przejrzystość powietrza - owszem, tak, masz rację...
- Ale ustawodawca określił dokładnie, kiedy "zmniejszona przejrzystość powietrza" uprawnia do włączenia świateł p/m - widoczność ograniczona do 50m!
- dodatkowo masz OBOWIĄZEK WYŁĄCZENIA świateł p/m przednich (i/lub tylnych), jeśli poprzedzający Cię (i/lub jadący za Tobą) pojazd znajduje się w odległości mniejszej niż 50m!

Co do jazdy z włączonymi światłami p/m po drogach krętych - zgadzam się z Tobą - jest to dozwolone i uzasadnione. Ale w czasie od zmierzchu do świtu. W porze widnej świadczy to o ograniczeniu niektórych funkcji kory mózgowej kierownika...

Wszystkim polecam bardzo interesującą lekturę: http://kodeks-drogowy.org/
I proszę przeczytać CAŁOŚĆ, a nie tylko przepisy, które Wam odpowiadają. Bo kodeksjest całością, a nie wyrwanymi paragrafami!


wojtekg napisał(a):(...)
Dlaczego jestem za ??
Oszczędność żarówek i paliwa. Nie mówiąc o ekologii. Bezpieczeństwo jest zachowane.

Chcesz być ekologiczny? - przesiądź się na rower...
A jeśli nie stać Cię na żarówki i paliwo, to nie jeździj autem - brutalnie proste.
Przepisy (i konieczność ich stosowania) nie są po to, żeby zrobić na złość Tobie (lub komukolwiek), ale po to, aby ruch drogowy był przewidywalny dla wszystkich użytkowników, a przez to - odbywał się w sposób bezpieczny dla wszystkich.

--------------

Światła w samochodzie nie są dla ozdoby, i nie są tylko dla kierującego. Światła w samochodzie mają za zadanie podnieść bezpieczeństwo w ruchu pojazdów.
Również używanie świateł zostało uregulowane w ten sposób, aby podnieść bezpieczeństwo, ale jednocześnie nie utrudniać jazdy innym użytkownikom drogi.

Jeśli ktoś używa "halogenów", żeby pokazać tym z przeciwka, ze jest "super ziom", to musi się liczyć z tym, ze czasem spod kół samochodów jadących z przeciwka może wystrzelić jakaś kamyk, cegła, czy co tam wkurzony kierowca znajdzie "pod ręką"...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

09 Lut 2011, 18:05

Bardzo trafnie kolega to ujął. Nic dodać nic ująć. Wiedziałem o tych 50 m ( dotyczy to chyba świateł p/m przednich i chyba jest 20m dla świateł p/m tylnych. Ale nie miałem czasu tego dokładnie szuakać, żeby potwierdzić to konkretnymi paragrafami.
Ale tu nawet o przepisy nie chodzi, tylko jak kolega wyżej potwierdził to co ja napisałem, że światła te są po to, aby ałużyły określonemu celowi, a nie żeby je włączać tylko po to, żeby wszystkim pokazać, że się je ma. W dzień jazda na takich światłach ( nawet po krętych drogach ) jest bez sensu. A używanie ich zamiast mojania, też mija się z celem i jest niedozwolone.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000