Drugi samochód do 25-30k ze skrajności w skrajność

17 Sie 2021, 08:17

Cześć wszystkim,
Jako młody gniewny chłopak zakupiłem swoje pierwsze auto (A3 8L 3d 1.8T AUM) i jeżdżę tak nim do dziś. Wraz z biegiem czasu i dojrzewania :no: Dojrzałem również do decyzji i szukam większego auta, przede wszystkim ze względu, że moje aktualne wozidło jest 3 drzwiowe co zaczyna mi przeszkadzać w codziennym użytkowaniu. Po czasie zrobiłem się też bardziej czepialski i tak chciałoby się auta większego (jestem dosyć "długim" człowiekiem), nowocześniejszego, lepiej wygłuszonego, lepiej nagłosnionego fabrycznie itd.

Aktualne auto mam jak to przystało na 1.8t po programie, z usuniętym katem (ekolodzy przepraszam), na LPG które generuje ~195 KM co przy lekkim aucie daje radę przy zachowaniu akceptowalnego spalania, świetnie jeździ mi się nim gdy potrzeba pojechać trochę szybciej.

Znalazłem kilka swoich typów, w totalnym rozstrzale zarówno silnikowym jak i rocznikowym/klasowym. Nadmienię, że robię 20-25tys. km rocznie (sporo dla samej przyjemności toczenia się). Fajnie gdyby auto posłużyło mi kilka kolejnych lat.

wymarzone cechy:
- bezawaryjny
- automat
- 200KM+
- nadwozie sedan/kombi (liftback i inne wchodza w gre)
- im mlodszy tym lepiej
- znoszący LPG lub wzglednie ekonomiczny diesel
(aktualnie auto pali mi 10-12L LPG i zawalidrogą zdecydowanie nie jestem).

Moje auto przy niskiej masie daje radę czy to w miescie czy na autostradzie, ale przejechałem się kilka razy dieslem i jako zwolennik LPG biorę go pod uwage - moment obrotowy robi robotę na codzień. Do tego ceny gazu szybują coraz wyżej więc oszczędności coraz mniejsze.
Jeżdżę głownie sam, badz w dwojke przewaznie dojazdy do pracy 12km w jedna strone autostradą.

Moje typy, kolejność losowa:
- Ford Mondeo MK4 2.5T (moze byc ciezko za tą kase, do tego manual) + zagazowac
- J/w 2.0 Tdci - nie wiem czy nie bedzie to za słabe auto dla mnie/przy tym paliwożerne. Podobnie jak dwa auta ponizej PSA
- Citroen C5/Peugeot 508 z 2.0HDI w automacie
- Renault Laguna 3 2.0T - chciałbym wersję z automatem ale jest słabsza i podobno automat zamula?
- Saab 9-3 2.0T + LPG

i inna klasa trochę czyli:
- A4 B8 2.0Tdi
- A4 B7 1.8T + LPG - silnik niby ten sam co u mnie ale buda dobrych kilkaset KG ciezsza.
- Mercedes E W211 (nie wiem czy PB czy ON) i opinie o automatach są rozne
- Volvo S80 2.5T (sytuacja jak z Fordem)
- BMW E90 320d/330d (330d jako ciekawostka bardziej, nie wiem czy utrzymam takie auto przy moich przebiegach, kusi moc i moment)
- może jakiś VW?...

Automat nie jest konieczny, fajnie jakby był. Budżet 30k, jakies propozycje sugestie? Czy kupowanie diesla w 2021r ma sens?
IceNuke
Nowicjusz
 
Posty: 7

17 Sie 2021, 09:44

IceNuke napisał(a):Ford Mondeo MK4 2.5T (moze byc ciezko za tą kase, do tego manual) + zagazowac


może być

IceNuke napisał(a):- J/w 2.0 Tdci - nie wiem czy nie bedzie to za słabe auto dla mnie/przy tym paliwożerne. Podobnie jak dwa auta ponizej PSA
- Citroen C5/Peugeot 508 z 2.0HDI w automacie


przejedź się i sprawdź, w serii na pewno będą sporo wolniejsze niż to a3

IceNuke napisał(a):- Renault Laguna 3 2.0T - chciałbym wersję z automatem ale jest słabsza i podobno automat zamula?


zamula, można próbować zmieniać program skrzyni, manual spoko

IceNuke napisał(a):Saab 9-3 2.0T + LPG


auto ciekawe ale na niskie koszty nie licz

IceNuke napisał(a):A4 B8 2.0Tdi


technicznie może byc a czy pasuje do wymagań to sam sobie odpowiedz

IceNuke napisał(a):Volvo S80 2.5T (sytuacja jak z Fordem)


że s80 II chciałbyś z benzyniakiem do 30k kupić i miałoby być bezawaryjne?

IceNuke napisał(a):- BMW E90 320d/330d (330d jako ciekawostka bardziej, nie wiem czy utrzymam takie auto przy moich przebiegach, kusi moc i moment)


IMO możesz pomyśleć o BMW ale raczej w kontekście e46/e39, które kupiłbyś w świetnym stanie z dobrym vin'em, mpakiem itd, jak zadbasz to nie straci dużo na wartości

Drugi pomysł to pójście w stronę volvo, łatwiej będzie kupić mocną wersję w dobrym stanie niż jakieś bmw czy audi. Tu celowałbym albo w S60 2.4T albo V50/S40 2.5T
franccc
Aktywny
 
Posty: 472
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Sie 2021, 10:00

Z tego co podałeś i zachowując jakąś tam zbliżoną dynamikę, to laguna i mondeo. Choć z tym 2 może być ciężko. Jako użytkownik diesla polecam kupić benzynę i zagazować. :D
quel
Zaawansowany
 
Posty: 565
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

17 Sie 2021, 10:08

Co z dieslami nie tak? Podoba mi się moment i użyteczność na codzien. Mondeo mało z tym silnikiem a 2.0 140km chyba przy tak dużym gabarytowo aucie chyba będzie za mało.

Jak wygląda skrzynia automatyczna w V50? (jest ich zdecydowanie więcej z tego co widzę niż S40) - jeździłem C30 i wydaje mi się być dosyć małym autem w środku a wnętrze chyba jest to samo.

BMW jaki silnik?
A co z Mercedesem? Klasa E/C ?

Silnikowo pasuje mi Laguna w wersji GT
Bo B7 z poczciwym 1.8t wydają się zbyt wyeksploatowane przez młodych własnie :roll:

Moze jakies inne propozycje? Tak czy tak dzieki! :)
IceNuke
Nowicjusz
 
Posty: 7

17 Sie 2021, 10:31

Ja bym poszukał A4 B7 ale nie 1,8T które ma zaledwie 160 koni, tylko 2,0TFSI 200 koni i zrobić program na te 250...
to będzie zapieprzać a nie jeździć.
jedyny minus brak opcji na lpg, tzn ona jest ale to nie będzie tania instalacja.
A inna opcja to może 2,0 TDI i program na 200 koni?

a co do Mondeo w dieslu 140 koni, to sam sobie odpowiedz, auto cięższe od A3 o 300 kg i mające 50 koni mniej..
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 919
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Sie 2021, 11:01

IceNuke napisał(a):Co z dieslami nie tak? Podoba mi się moment i użyteczność na codzien. Mondeo mało z tym silnikiem a 2.0 140km chyba przy tak dużym gabarytowo aucie chyba będzie za mało.


mondeo za 30k kupisz już młodsze, w wersji 163. Zresztą 2.2 też było. Diesel jak diesel, moment ma ale w stosunkowo wąskim zakresie obrotów, co kto lubi. Ja tam jeżdżę dieslami ale nie zależy mi na uj wie jak szybkim przemieszczaniu się tylko jeździe, gdzie nie muszę pałować w wysokich zakresach obrotów.

IceNuke napisał(a):Jak wygląda skrzynia automatyczna w V50? (jest ich zdecydowanie więcej z tego co widzę niż S40) - jeździłem C30 i wydaje mi się być dosyć małym autem w środku a wnętrze chyba jest to samo.


V50 to kompakt, nie będzie tak duży i wygodny jak mondeo. Będzie za to lżejszy, bardziej ekonomiczny a i naprawy w większości będą tańsze.
Automat to aisin af40, mega popularna skrzynia
franccc
Aktywny
 
Posty: 472
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak działa napęd AWD-i w hybrydach Toyoty?
    Elektryczny napędem na cztery koła AWD-i całkowicie różni się od tradycyjnych napędów 4x4 pod względem konstrukcji i zasady działania. Wyjaśniamy, jak AWD-i jest zbudowany, jakie daje korzyści i dlaczego pojawia ...
    Tatra – nietypowa czeska ciężarówka
    Tatra – czeski producent samochodów ciężarowych słynie z niekonwencjonalnych rozwiązań technicznych, a jego pojazdy są synonimem mobilności w najtrudniejszych warunkach terenowych. Korzystając z zaproszenia, ...

  • 17 Sie 2021, 11:04

    B7 1.8T chyba bardzo delikatnie przyjmują Stage1 przy okazji łykając LPG. Sama bena odpada w tak mocnym aucie, zje mnie z butami :D


    V50/S40 ciekawa opcja nie myślałem, że auta tak przystepne cenowo (2.5T)
    IceNuke
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    17 Sie 2021, 12:07

    W mondeo mk4 poliftowym z diesla 2.0 140KM program na 200KM mozna zrobic spokojnie, bo masz ten sam motor i podzespoly co w wersji 2.0 163.
    Jesli chodzi o 508 2.0 163 programem tez podciagniesz w okolice 195-200 i calkiem fajnie to jedzie i nadal spalanie jest na fajnym poziomie. U mnie z ostatnich 18 tys. km srednie spalanie 6.12 ON 90% drogi krajowe z jazda 90-100.
    Na pewno troche slabiej niz A3, ktore masz bo jest duzo ciezsze. Automat dosc zamula i trzeba by tez podlubac w sofcie, aby byl troche zwawszy.
    Na prwno odwdziecza sie bezawaryjna jazda i wzglednie tanim serwisem.
    Tom88T
    Początkujący
     
    Posty: 189
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: 508
    Silnik: 2.0 HDi 163KM
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    17 Sie 2021, 12:21

    IceNuke napisał(a):B7 1.8T chyba bardzo delikatnie przyjmują Stage1 przy okazji łykając LPG.
    ~200 koni

    IceNuke napisał(a):V50/S40 ciekawa opcja nie myślałem, że auta tak przystepne cenowo (2.5T)

    Raczej V50, bo S40 z 2,5T (prawie) nie występuje
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 919
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    19 Wrz 2021, 20:49

    Okej wrocilem z urlopu a wraz z nim temat auta.

    Jak z automatami volvo? Slyszalem rozne opinie.

    Moje typy na ta chwile:
    - Volvo V50/S40 2.5T
    - Laguna 3 2.0T (raczej manual, automat ew.)
    - A4 B6 1.8T(powinno zostac troche kasy)
    - A4 B7/Exeo 1.8T
    - Mondeo Mk4 2.5T
    - Saab 9-3 2.0T
    IceNuke
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    20 Wrz 2021, 07:24

    W tej cenie (albo jakbyś ciut dołożył) to masz Renault megane 3 2.0 tce 180km. Bez problemu zrobisz chip na 200+km i 350nm.
    Super auto, silnik bardzo prosty i świetnie jeździ pod lpg.

    Jedynym problemem jest ilość tych aut na rynku z tym silnikiem.
    Warto sprowadzić sobie samemu z DE.
    Bez problemu znajdziesz tam roczniki 2012,2013 z tym silnikiem (w lagunie do 2010 był tylko)

    Co do wielkości to auto w kombi jest ciut mniejsze tylko od laguny.

    IceNuke napisał(a):Moje typy na ta chwile:
    - Volvo V50/S40 2.5T
    - Laguna 3 2.0T (raczej manual, automat ew.)
    - A4 B6 1.8T(powinno zostac troche kasy)
    - A4 B7/Exeo 1.8T
    - Mondeo Mk4 2.5T
    - Saab 9-3 2.0T


    Automaty z volvo raczej nie są polecane. Manuale spoko.
    Nie wiem jak uważasz, ale według mnie Volvo s40/v50 wygląda w środku już trochę archaicznie - Wolałbym Mondeo z tych dwóch.
    Z tych co podałeś to tylko Laguna w automacie jest ok ale nie poczujesz tam mocy jeśli nie zmienisz sterownika w skrzyni biegów i nie zachipujesz motora.
    hoderi145
    Początkujący
     
    Posty: 171
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8 140km
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    21 Wrz 2021, 19:33

    Musisz mieć świadomość, że wszystkie automaty z tych które podałeś są takie sobie, to nie są dwusprzęgłówki, tylko staruszki. Mam Lagunę, skrzynia nie powala, ale 207ps wyszło po chipie i śmigam z lpg jak prawdziwy janusz.

    Dozbieraj kasę i kup octavie/suberba 2.0t
    specjalistaJD
    Nowicjusz
     
    Posty: 16

    21 Wrz 2021, 22:36

    Jak chcesz żwawy automat, to szukasz samochodu w złej dekadzie.
    azzurro
    Aktywny
     
    Posty: 338
    Auto: Jeansowe kombi

    23 Wrz 2021, 08:58

    Bardzo fajnie byłoby gdyby skrzynia byłaby szybsza ale zadowolilbym sie czymś pokroju skrzyn mercedesa.

    Priorytetem jest jednak silnik do LPG (kosztyy eksploatacji) 20-25kkm rocznie. Automat nie jest wymogiem koniecznym
    IceNuke
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    23 Wrz 2021, 15:03

    A może jak miałeś A3 8L to teraz nowsze A3 8P 3,2 VR6 250 z DSG?
    inna opcja to może jakiś Passat 2,0 TDI CR 170 z DSG? jak za mało mocy to program na te 220 koni... bo w sumie diesel raczej nie byłby tutaj głupią opcją w końcu autostrada i 30 km dziennie...
    lub wspomniane Mondeo ale nie 2,5T tylko 2,0 dieselek 163 + program?
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 919
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna