DUCATO 2.8 JTD - nieregularna praca silnika

DUCATO 2.8 JTD - nieregularna praca silnika

23 Lut 2011, 21:58

Witam,

Właściwie nie wiem czy to jest problem, ale lepiej dmuchać na zimne. Moje Ducato wariuje na obrotach. Widać to najbardziej na biegu jałowym. Obroty zmieniają się w zakresie 700-900obr/min. Nie tylko widać tą nieregularność na obrotomierzu, ale także słychać i czuć (dość silne wibracje). Aczkolwiek nie jest tak zawsze. Czasami silnik chodzi elegancko, a do tego wrzucając go na obroty słychać czyściutki dźwięk pracy silnika.

Myślałem, że to wina wtrysków, jednak zostały poddane regeneracji po czym zostały raz jeszcze sprawdzone w innej firmie i rzekomo są w bardzo dobrym stanie. Ktoś mi podpowiedział, że winny może być regulator ciśnienia paliwa. Da radę jakoś to sprawdzić? Może ktoś z Was spotkał się z takim czymś i wie czym to jest spowodowane.

Jeśli to coś pomoże to powiem, że ten samochód dość mocno kopci na czarno przy wrzuceniu na obroty (na obrotach już nie, tylko jeśli gwałtownie wdepnie się pedał gazu). Podobno to jest normalne dla tego silnika, jednak znajomemu, który posiada takie same auto już tak nie dymi. Nie są to kosmiczne ilości dymu, ale zawsze...

Pozdrawiam
bejronix
Nowicjusz
 
Posty: 23
Rejestracja: 03 Sty 2008, 19:13

Re: DUCATO 2.8 JTD - nieregularna praca silnika

23 Lut 2011, 22:59

Regulator ciśnienia lub czujnik ciśnienia. W domowych warunkach można podmienić ze sprawnego auta.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19

Re: DUCATO 2.8 JTD - nieregularna praca silnika

08 Lip 2011, 01:32

Witam,

Podpinam się ponownie pod ten wątek. W kwietniu był przeprowadzony remont tego silnika, był wypalony tłok i lał jeden wtrysk i to wszystko było powodem problemu. Znikł on jednak na około miesiąc, teraz znów występują te objawy, jednak z tego co zauważyłem występują one tylko przy zimnym silniku, jak już trochę pochodzi do pracuje normalnie. Niestety nie spotkałem jeszcze mechanika, który wiedziałby czym to wszystko jest spowodowane, a chciałbym uniknąć ponownego wypalenia tłoka i remontu silnika...

Czy ktoś spotkał się z czymś takim lub przypuszcza co może być winne? Czy ten regulator ciśnienia naprawdę może być temu wszystkiemu winny? Ktoś coś mówił mi, że świeca płomieniowa może powodować takie objawy, jednak nie wiem kompletnie do czego to się może odnosić.
bejronix
Nowicjusz
 
Posty: 23
Rejestracja: 03 Sty 2008, 19:13
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Night Power Grand Prix 2012 - Olsztyn Night Power Grand Prix 2012 - Olsztyn
    W Sobotę 26 maja Olsztyn zamienił się w nocną stolicę streetracingu. Kilkadziesiąt aut z kilkusetkonnymi silnikami ścigało się na ulicy Lubelskiej w Olsztynie obok Makro. Na NIGHT POWER Grand Prix chyba nikt się nie nudził. ...
    Samochód z napędem alternatywnym - Hyundai IONIQ Samochód z napędem alternatywnym - Hyundai IONIQ
    Hyundai IONIQ został zwycięzcą Plebiscytu Fleet Awards Polska 2017 w kategorii "Samochód z napędem alternatywnym". To kolejna w Europie nagroda dla unikatowego modelu IONIQ, który jako jedyny samochód ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Monster Truck Rock Star, 11
      Infiniti Q50
      S2020005