Dylemat! 15tyś na starszy klasyk czy młodszy hit?

20 Wrz 2012, 17:30

Witam wszystkich!

Chciałbym zmienić swoją Primerkę 2.0 SLX (97r.) na samochód większy, wygodniejszy i przy okazji mocniejszy. Mam na to max 15 tyśi.

Wyjątkowo podoba mi się Mercedesie E 220 Class Limuzyna (2000r. + ) najlepiej 2.0D. Chciałbym dowiedzieć się czy w tej kwocie jestem w stanie w ogóle znaleźć Mercedesa który nie będzie zajechany? (nastawiam się na szukanie za granicą).

Nie ukrywam, że zamiast starszego mercedesa wszyscy doradzają mi kupno młodszego ( mniejszego :( ) Passata, Vectre czy Fordzika Mondeo,Focus "powiedzmy" w tych samych pieniądzach.
Opinie tych młodszych są przeróżne i tutaj wysuwa mi się pytanie....

Lepszy Starszy Mercedes pod względem awaryjności, ekonomi, karoserii czy młodsze modele samochodów powszechnych na naszych drogach :) :?: ??

Nie jestem znawcą motoryzacji więc wszelkie opinie zbliżą mnie do podjęcia rozsądnej decyzji za które z góry dziękuję! :yes:
Fated
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 15 04 2001
Auto: Nissan Primera

20 Wrz 2012, 19:23

Za 15 tysięcy ja bym poszukał jakiegoś Passata 1.9TDi. Audi A4 też z silnikiem 1.9TDi no i ewentualnie Mercedes-a w210
MotoPrzemo
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 23 09 2002
Auto: VW Passat B5 FL
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

20 Wrz 2012, 19:30

Polecam PAssata 1,9 TDi 110Km przynajmniej lub Vectre C 19 CDTI 150 KM
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

22 Wrz 2012, 14:26

Więc widzę że tak jak wszyscy moi znajomi doradzacie mi WV lub Opla. Jestem nastawiony na kupno czegoś większego pokroju A6, Superba czy właśnie Mercedesa E class bo tylko on w takich pieniądzach wydaje mi się osiągalny.

Proszę o opinie na temat takiego właśnie modelu Mercedesa. Na co zwrócić uwagę przy zakupie, co jest na plus w nim a co na minus
Fated
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 15 04 2001
Auto: Nissan Primera

22 Wrz 2012, 14:48

Powiedzmy sobie szczerze, że VW i Opel to samochody z niższej półki niż E-klasa.
Komfort, jakość ogólna i trwałość zdecydowanie na plus.
Poza tym E-klasa kosztowała i kosztuje 2 razy tyle co Passat i Vectra nie bez powodu.
2.0 D nie dostaniesz w W210, najsłabszy diesel to 2.2D z pompą Lucas która jest dość awaryjna i droga i to właściwie jedyna niegodna polecenia w nim jednostka.
Przy E200CDI lub E220CDI uważaj na czarne i srebrne egzemplarze, szczególnie z MB-tex i ogrzewaniem postojowym to najpewniej była taksówka, można się nimi zainteresować ale żądanie za nie ceny rynkowej to zdzierstwo.
Zawieszenie jest odporne na nasze drogi a silniki CDI wytrzymują ogromne przebiegi a jeśli np. wtryskiwacz odmówi posłuszeństwa to bez problemu można je regenerować za 400zł od sztuki.
Największy problem to korozja, o ile zewnętrzna to estetyka ale zwróć uwagę na podłogę i progi bo to elementy nośne a niestety w okularze także one lubią się z rudą.
Można jednak znaleźć niezgnitego okulara i jeśli się uda to najlepiej od razu po zakupie zabezpieczyć go dodatkowo przed korozją.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Wrz 2012, 15:37

Suberba nie kupisz za 15 tysięcy
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

23 Wrz 2012, 12:30

Jasiek90 napisał(a):Powiedzmy sobie szczerze, że VW i Opel to samochody z niższej półki niż E-klasa.
Komfort, jakość ogólna i trwałość zdecydowanie na plus.
Poza tym E-klasa kosztowała i kosztuje 2 razy tyle co Passat i Vectra nie bez powodu.
2.0 D nie dostaniesz w W210, najsłabszy diesel to 2.2D z pompą Lucas która jest dość awaryjna i droga i to właściwie jedyna niegodna polecenia w nim jednostka.
Przy E200CDI lub E220CDI uważaj na czarne i srebrne egzemplarze, szczególnie z MB-tex i ogrzewaniem postojowym to najpewniej była taksówka, można się nimi zainteresować ale żądanie za nie ceny rynkowej to zdzierstwo.
Zawieszenie jest odporne na nasze drogi a silniki CDI wytrzymują ogromne przebiegi a jeśli np. wtryskiwacz odmówi posłuszeństwa to bez problemu można je regenerować za 400zł od sztuki.
Największy problem to korozja, o ile zewnętrzna to estetyka ale zwróć uwagę na podłogę i progi bo to elementy nośne a niestety w okularze także one lubią się z rudą.
Można jednak znaleźć niezgnitego okulara i jeśli się uda to najlepiej od razu po zakupie zabezpieczyć go dodatkowo przed korozją.


Dziękuję za opinie!

Prawdopodobnie nie będzie łatwo znaleźć okulara którego rudy jeszcze się nie czepił ale poszukam. Obawiam się że jeśli już znajdę to fakt że pod moim domem będzie stał niegarażowany przyśpieszy rdzewienie w nim blach no ale ....... to chyba nieuniknione także w innym markach ( niestety ) :sly:

Dziękuję i pozdrawiam
Fated
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 15 04 2001
Auto: Nissan Primera