Dynamiczny liftback/kombii z LPG

02 Kwi 2019, 20:00

Cześć. Miałem poprzedni temat w tamtym roku, ale to już przeszłość, ponieważ mój budżet zmniejszył się i jest to teraz maksymalnie 15tys. Mam już kilka swoich typów, ale może z Waszą pomocą znajdę lub wyeliminuję coś co błędnie wybrałem lub . Auto będzie służyć mi głównie 50/50 trasa/miasto. Celuję tylko w modele z LPG ponieważ nie mam niestety czasu na samodzielne zlecenie i oczekiwanie na montaż. Przede wszystkim liczyć się będzie dla mnie przyjemność z jazdy (wcześniej zrobiłem ponad 65tys km Almerą N16 1.5, która przyspieszała jakieś 17s do 100km/h więc emocje sięgały zenitu jak możecie podejrzewać :) ) przestrzeń w aucie dla mnie i pasażerów oraz zadowalający bagażnik. Krótko chciałbym auto przestronne, fajnie jakby miało chociaż pół-skóry, było bezpieczne, pakowne i najlepiej jak najmniej awaryjne i w manualu (*dla śmieszków, nie, nie dlatego, że "chcę mieć lepszą kontrolę", to świadomy wybór ze względu na ew. koszty napraw automatu ;) )
Szukam auta w pobliżu Poznania - ale oczywiście to nie jest ograniczenie i mogę jechać wszędzie.
moje typy:
Vectra C GTS/Signum 2.0T 175KM
Octavia I 1.8t 150KM
Laguna 2 fl 170KM
Volvo S60(podoba mi się bryła, ale słyszałem, że z miejscem słabo)/V70II 2.4 140/170KM (jeśli są jeszcze jakieś warte uwagi pod LPG to liczę na podpowiedzi)

Nie mam doświadczenia w szukaniu aut przez portale, dlatego bardzo będę wdzięczny za wszelkie wskazówki jakie ogłoszenie jest warte uwagi, a jakie od razu skreślać i nie zawracać sobie nim głowy i zamieszczanie linków w temacie
Dzięki wielkie za to z góry

moje pierwsze typy:
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
Ostatnio edytowany przez beast89 02 Kwi 2019, 21:11, edytowano w sumie 2 razy
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

02 Kwi 2019, 21:03

Tutaj masz Octavię kombi prawie 200 koni, także różnica w mocy szalona i od razu lpg jest na pokładzie - troszkę dalej niż Poznań ale może warto :)

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

02 Kwi 2019, 21:34

Tutaj masz Octavię kombi prawie 200 koni, także różnica w mocy szalona i od razu lpg jest na pokładzie - troszkę dalej niż Poznań ale może warto [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... d983ebad9c
Czytaj więcej: dynamiczny-liftback-kombii-z-lpg-vt114630.htm#postingbox

Nawet fajna, zdecydowanie duża butla na plus, choć w tej cenie widywałem też już 4x4 i w skórze
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

02 Kwi 2019, 23:13

Tylko pytanie po co Tobie 4x4 i to jeszcze dołączane?
Zamierzasz się przeprowadzić do Laponii? :) Wg mnie bezsensu, straty mocy, większa waga i dodatkowa rzecz do serwisowania.
A tym bardziej że mieszkasz w Poznaniu czy tam okolicach? gdzie śnieg występuje 2x w roku i topnieje po 15 min, a latem masz 35 stopni i jest płaski teren...bo Wrocław, Poznań itp to najcieplejsze miasta w PL, to nie Suwałki.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

02 Kwi 2019, 23:23

Tylko pytanie po co Tobie 4x4 i to jeszcze dołączane? Zamierzasz się przeprowadzić do Laponii? Wg mnie bezsensu, straty mocy, większa waga i dodatkowa rzecz do serwisowania. A tym bardziej że mieszkasz w Poznaniu czy tam okolicach? gdzie śnieg występuje 2x w roku i topnieje po 15 min, a latem masz 35 stopni i jest płaski teren...bo Wrocław, Poznań itp to najcieplejsze miasta w PL, to nie Suwałki.
Czytaj więcej: dynamiczny-liftback-kombii-z-lpg-vt114630.htm#postingbox

Bardziej chodziło mi o to, że ośka jest w cenie 4x4, które teoretycznie bywa droższe w zakupie w tym modelu. W sumie nie powiedziałem, że będę użytkować auto tylko w Poznaniu, rocznie robię min 30tys km rocznie, a i w góry zimą też lubię pojechać, ale w takie typowe odludzia, więc niczego nie wykluczam ;)
a co sądzisz o tych?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
w tym zastanawia mnie liczba odsłon: [link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

03 Kwi 2019, 05:29

1. Jak będziesz zaznaczał opcję "bezwypadkowy" na otomoto ... to nagle nie będzie żadnego wyniku.

2. Aut ze Szwajcarii i z USA się nie kupuje.

3. Za 15k nie kupisz super pewnego i super sprawnego auta, dlatego ocena masy ogłoszeń, które wrzucasz jest bez sensu, bo takie samochody trzeba zweryfikować na miejscu, a nie po zdjęciach.
tomekdk
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akumulator w naszym samochodzie
    W tym temacie nie dyskutujemy o problemach z akumulatorami i ładowaniem. Jak odłączać/podłączać akumulator? Przy odłączaniu klem od akumulatora najpierw należy odłączyć przewód minusowy – pozwoli to uniknąć zwarcia ...

03 Kwi 2019, 07:18

Pionek napisał(a):Tylko pytanie po co Tobie 4x4 i to jeszcze dołączane?
Zamierzasz się przeprowadzić do Laponii? Wg mnie bezsensu, straty mocy, większa waga i dodatkowa rzecz do serwisowania.
A tym bardziej że mieszkasz w Poznaniu czy tam okolicach? gdzie śnieg występuje 2x w roku i topnieje po 15 min, a latem masz 35 stopni i jest płaski teren...bo Wrocław, Poznań itp to najcieplejsze miasta w PL, to nie Suwałki.

Mam kolejne dwa pytania Pionek:
1. Jeździłeś kiedyś jakimś mocniejszym fwd (powyżej 200 km)?
2. Jeździłeś kiedyś takim samym modelem auta z fwd, a następnie z 4x4?

Ad. 1: Jeździłem np cuprą 1p porobioną na 300 km. Auto po prostu było nerwowe w prowadzeniu, przy depnięciu w podłogę chciało wyrwać kierownicę z rąk, trzeba ją było mocno trzymać. Na mokrym brak jakiejkolwiek trakcji, po redukcji wyprzedzać wtedy na trasie było masakrą. Na suchym rwało przyczepność na 1 i 2 biegu, dopiero na 3 dobrze.
Ad. 2: Jeździłem np a4 i a6 zarówno w ośce, jak i w Q. Posiadanie torsena w tym aucie kompletnie zmienia jego prowadzenie. A4/a6 w fwd prowadzi się jak passat czy octavia, czyli wóz z węglem, zero różnić na plus, taki mistrz prostej. W Q te auta są zwinniejsze, zwrotniejsze, lepiej pokonują zakręty, tam gdzie w ośce w zakręcie jechałeś 70 km/h, w Q jedziesz 90 km/h bez problemu. Wiadomo, że nie zrobią z auta bolidu, ale różnica jest bardzo odczuwalna.
W związku z powyższym skończ z powielaniem zasłyszanych czy przeczytanych bzdur, że 4x4 przydaje się w Laponii, albo tylko w kopiastym śniegu, bo tak nie jest. Ma też inne zalety. Nie twierdzę, że autor ma kupować octavie z 4x4, tym bardziej, że tam jest haldex, a nie torsen i moc poniżej 200 km. Natomiast już w jednym temacie, gdzie była mowa o większych mocach (sporo powyżej 200 km) pisałeś głupoty, że fwd jest lepsze. Jeździłem wieloma autami w życiu i fwd już więcej nie kupię, bo to najgorszy napęd. Only awd lub rwd (które też polecam, ale nie o nim mowa w tym temacie).
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

03 Kwi 2019, 07:55

1. Jak będziesz zaznaczał opcję "bezwypadkowy" na otomoto ... to nagle nie będzie żadnego wyniku. 2. Aut ze Szwajcarii i z USA się nie kupuje. 3. Za 15k nie kupisz super pewnego i super sprawnego auta, dlatego ocena masy ogłoszeń, które wrzucasz jest bez sensu, bo takie samochody trzeba zweryfikować na miejscu, a nie po zdjęciach.
Czytaj więcej: dynamiczny-liftback-kombii-z-lpg-vt114630.htm#postingbox

ale wiesz, że po zdjęciach jeśli się ktoś zna to już może dostrzec kilka niepokojących znaków i odrzucić auto z listy tych do "sprawdzenia"? ile już takich podpowiedzi na forum widziałem...
aut ze Szwajcarii i USA się nie kupuje? proszę Cię, nie udzielaj się już w moim temacie :)
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

03 Kwi 2019, 08:40

tomekdk napisał(a):Aut ze Szwajcarii i z USA się nie kupuje.


Mam prośbę zajmij się autami z dk oraz dopiską "bezwypadkowy" a nie głoś jakiś farmazonów o których nie masz bladego pojęcia...bo auta z ch mają swojw wady ale też zalety więc równie dobrze możesz trafić rozjebka z dk jak i z ch.

P.s.

Jak dzwoni do mnie klient od dopiski bezwypadek" to wiem że będzie Janusz typowy sebix który tyle wie co zje :D
Tylko ja mam auta z ch w zaje stanie a są handlarze co jadą po oporach i wtedy mają używkę pt."bezwypadkowy"+story+przebieg. A sebix się cieszy bo ma to co chce na forum przeczyta a potem d..a szczypie. Tyle z tych dopisek, śledztw i ogólników skąd sprowadzać auta...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Kwi 2019, 12:22

duzy90 napisał(a):Mam kolejne dwa pytania Pionek: 1. Jeździłeś kiedyś jakimś mocniejszym fwd (powyżej 200 km)? 2. Jeździłeś kiedyś takim samym modelem auta z fwd, a następnie z 4x4? Ad. 1: Jeździłem np cuprą 1p porobioną na 300 km. Auto po prostu było nerwowe w prowadzeniu, przy depnięciu w podłogę chciało wyrwać kierownicę z rąk, trzeba ją było mocno trzymać. Na mokrym brak jakiejkolwiek trakcji, po redukcji wyprzedzać wtedy na trasie było masakrą. Na suchym rwało przyczepność na 1 i 2 biegu, dopiero na 3 dobrze. Ad. 2: Jeździłem np a4 i a6 zarówno w ośce, jak i w Q. Posiadanie torsena w tym aucie kompletnie zmienia jego prowadzenie. A4/a6 w fwd prowadzi się jak passat czy octavia, czyli wóz z węglem, zero różnić na plus, taki mistrz prostej. W Q te auta są zwinniejsze, zwrotniejsze, lepiej pokonują zakręty, tam gdzie w ośce w zakręcie jechałeś 70 km/h, w Q jedziesz 90 km/h bez problemu. Wiadomo, że nie zrobią z auta bolidu, ale różnica jest bardzo odczuwalna. W związku z powyższym skończ z powielaniem zasłyszanych czy przeczytanych bzdur, że 4x4 przydaje się w Laponii, albo tylko w kopiastym śniegu, bo tak nie jest. Ma też inne zalety. Nie twierdzę, że autor ma kupować octavie z 4x4, tym bardziej, że tam jest haldex, a nie torsen i moc poniżej 200 km. Natomiast już w jednym temacie, gdzie była mowa o większych mocach (sporo powyżej 200 km) pisałeś głupoty, że fwd jest lepsze. Jeździłem wieloma autami w życiu i fwd już więcej nie kupię, bo to najgorszy napęd. Only awd lub rwd (które też polecam, ale nie o nim mowa w tym temacie).


Duży90, doczytaj temat bo chyba nie rozumiesz tekstu pisanego, gdzie autor pisał o 300 koniach, o jakiś wyścigach 1/4 mili czy torze? :roll:
Poza tym nie każdy tak jak Ty ma 30 lat i musi się popisać 300 konnymi autami.
Poza tym tak uważasz ze 4x4 to super opcja? szkoda tylko że taki Golf V GTI DSG nic wolniejszy w serii nie jest niż S3 8L 225 i na co komu 4x4? chyba żeby mieć starty mocy, większą wagę itd..
Przy FWD wystarczy dobra guma i tyle w temacie.
Jakoś widzisz Cupra nie miała 4x4, Astra H OPC też nie ma 4x4, Megane RS też nie także bezsensu te opowiadania, a autor szuka czegoś innego.

Więc wróćmy do tematu..Octavia RS 1,8T nie mieli nawet na dwójce a co tu mówić o trójce, a prowadzi się nerwowo bo to płyta Golfa IV która ryje przodem i tyle napęd tu nie ma znaczenia.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

03 Kwi 2019, 12:49

Pionek napisał(a):Poza tym tak uważasz ze 4x4 to super opcja? szkoda tylko że taki Golf V GTI DSG nic wolniejszy w serii nie jest niż S3 8L 225 i na co komu 4x4? chyba żeby mieć starty mocy, większą wagę itd..
Przy FWD wystarczy dobra guma i tyle w temacie.
Jakoś widzisz Cupra nie miała 4x4, Astra H OPC też nie ma 4x4, Megane RS też nie także bezsensu te opowiadania, a autor szuka czegoś innego.

1. http://www.zeperfs.com/en/duel67-1256.htm
Porównaj czasy od przyspieszeń od 0 gdzie liczy się trakcja. W ealstyczności tylko jest lepsze bo ma inne przełożenia, a ponadto 1.8t trzeba wyżej kręcić.
Porób oba (golfa i s3) nawet na 260 km to zobaczysz jeszcze większą różnicę.
2. Przy fwd na mokrym dobra guma wystarcza do 200 km, potem już nie pomoże, tyle w tym temacie.
3. Tak samo bez sensu są Twoje dywagacje, że 4x4 tylko do Laponii albo śniegu, a także w innym temacie gdzie ktoś pytał o mocniejsze auta (dlatego o tym mówiłem, a nie stricte przypadku autora).
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

03 Kwi 2019, 13:02

wróćmy do tematu.
co sądzicie?
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

03 Kwi 2019, 14:24

duzy90 napisał(a):2. Przy fwd na mokrym dobra guma wystarcza do 200 km, potem już nie pomoże, tyle w tym temacie.


serio..no to zobacz to..s3 8l po sofcie obawiam się że pojedzie gorzej i po co komu 4x4 pytam się po raz kolejny? Po prostu chcesz mieć bo myślisz że jest lepsze... niż FWD :yes:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



przy dragu Golf V GTI DSG vs s3 8l też golf będzie z przodu z takich przyczyn jak...majtanie lewarkiem w S3 8L + opcja że Ci bieg nie wejdzie, większa waga, inna charakterystyka silnika i do tego np sytuacja że wypadniesz z "boosta", Golf V GTI DSG strzał z LC i pozamiatane.

Jeszcze raz podkreślam dobra guma i tyle, chyba że powódz jak w 1997 albo śnieżyca jak w Stanach ale wtedy to nie wiem czy nawet 4x4 pomoże.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

03 Kwi 2019, 14:34

serio musicie uprawiać tu prywatę?
pogadajcie sobie na priv
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

03 Kwi 2019, 16:45

szybki napisał(a):Mam prośbę zajmij się autami z dk oraz dopiską "bezwypadkowy" a nie głoś jakiś farmazonów o których nie masz bladego pojęcia...bo auta z ch mają swojw wady ale też zalety więc równie dobrze możesz trafić rozjebka z dk jak i z ch.


Szkopuł jest w tym, że w przypadku aut z Danii czy Niemiec nie płacisz dodatkowo podatku VAT i cła (w przypadku aut wyprodukowanych poza UE).
Druga sprawa - wpisz sobie w google "Auta ze Szwajcarii" i "Auta z Danii", jeśli chodzi o te ze Szwajcarii to pierwsze 2 linki są do rozbitków / akcji z rozbitkami, jeśli chodzi o auta z Danii - to linki są nt. jak sprawdzić przebieg takiego auta, jego bezwypadkowość.
Poza tym zamiast podyskutować ... to się obrażasz jak małe dziecko i walisz personalne komentarze.

A propos "bezwypadkowy" - zawsze zaznaczałem tę opcję, jeśli sprzedawałem bezwypadkowe auto, często z fabrycznym lakierem, a Ty nie zaznaczasz ... bo wiesz, że coś z autem się działo. Do tego później swoją teorię przekładasz na cały rynek, a prawda jest taka, że jest powód dla którego jej nie zaznaczasz.
Poza tym weryfikowałem setki aut ... i te bez opcji "bezwypadkowy" praktycznie zawsze miały przygody, oczywiście te z opcją "bezwypadkowy" nie są z automatu bezwypadkowe, ale te bez tej opcji ... podnoszą ryzyko ogromnie.

beast89 - ależ oczywiście, że nie będę wchodził tutaj z Tobą w jakieś głębsze dyskusje, bo widzę, że dla Ciebie najważniejsze jest kupno 4-kółek, a czy po wypadku, czy zostawia 2 czy 4 ślady, to widzę, że Cię to jakoś mało interesuje. Ja mam całkiem inne podejście, auta przeważnie kupuję od 1-go właściciela, obecne mamy z fabrycznym lakierem, przebieg oryginalny w granicach 100k, a w C4 mamy Webasto zainstalowane przez 1-go właściciela, auta jeżdżą jak nowe ... dlatego jak widać, mamy całkiem inne podejścia do zakupu używanego samochodu, także nic tu po mnie.
Tylko przypomnę Twoje słowa:
beast89 napisał(a):Nie mam doświadczenia w szukaniu aut przez portale

także powodzenia.
tomekdk