Dziwny problem którego już nie ma.

08 Paź 2020, 19:36

Mitasubiszi Grandis z vagowskim 2.0 tdi. Wymieniałem wahacze z przodu(bez rozpinania półosi?) po czym napotkałem dziwny dźwięk wydobywający się mniej więcej z prawej strony. Dźwięk który przypominał ocierający się bieżnik o jakąś ostrą krawędź, ciekawe jest to że dźwięk występował tylko przy odpuszczonym gazie, gdy dodawałem gazu lub hamowałem to dźwięk znikał. Zrobiłem tak ok 40 km, kilka razy zaglądałem czy nic nie obciera ale to "tarcie" było czuć delikatnie na karoserii i kierownicy. Nie miało znaczenia prędkość, bieg czy promień skrętu. Wjechałem na podnośnik by sprawdzic co jest nie tak i nic podejrzanego nie zauważyłem, odpaliłem wrzuciłem bieg i już tego dźwięku nie było, zjechałem z podnośnika i cisza, zrobiłem kilkadziesiąt km i już taka sytuacja się nie przydarzyła. Wcześniej też nigdy taka sytuacja nie wystąpiła. Dodaje krótki film z tym "tarciem" było dość głośne bo w korkach każdy patrzył na moje auto. Jakieś pomysły?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11653
Zdjęcia: 67
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

09 Paź 2020, 07:49

Wiesz co dziwna sprawa. generalnie ten dźwięk to bardzie taki stłumione wycie jak by coś wpadało w jakiś rezonans. Ciężko powiedzieć co to mogło być. Dla mnie to trochę jak łożysko.

Ciekaw jestem czy po wymianie wahaczy jak opuściłeś samochód i ponownie byś go podniósł i opuścił czy problem by wystąpił. Może coś tam się ułożyło po takim zabiegu.

Patrzyłeś może na osłony metalowe tarcz hamulcowych? Czy nie są luźno lub gdzieś nie są zagięte?
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 5

09 Paź 2020, 09:00

Mnie się wydaje, że to łożysko. I to raczej w skrzyni.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16822
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2020, 11:29

Po obejrzeniu wszystkiego mi też w głowie zostało tylko coś w skrzyni ale gdzie żeby taka różnica. Przed wymiana problemu nie było, po wymianie głośne huczenie/tarcie, wystarczyło podnieść auto i opuścić i znowu problemu nie ma, dziwne.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11653
Zdjęcia: 67
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

10 Paź 2020, 08:57

Może któryś z przegubów jest luźny? Jak podniesiesz auto i opuścisz, to inaczej się ustawi? Dziwna sprawa...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16822
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Paź 2020, 09:29

Sprawdzałem, poza tym jeden z przegubów byl wymieniany przed moja naprawa ale sprawdzałem 2 czy dokręcone wszystko
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11653
Zdjęcia: 67
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Adaptacyjne reflektory LED
    Dzięki zastosowaniu diod LED, reflektory mogą być o wiele mniejsze i mieć praktycznie dowolny kształt. Ze względu na niski pobór mocy, niższe jest również zużycie paliwa. W zależności od zastosowanych rozwiązań, ...
    Nowe wyścigowe Mitsubishi MiEV Evolution II na PPIHC
    Podczas 91. edycji słynnego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) nowe wyścigowe Mitsubishi MiEV Evolution II zajęły drugie i trzecie miejsce w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym. Pojazdy poprowadzili ...

  • 10 Paź 2020, 18:10

    No i właśnie otrzymalem telefon że sytuacja się powtórzyła. Jak dostanę auto to nagram to jeszcze raz może ktoś z was wpadnie na pomysł co to.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11653
    Zdjęcia: 67
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    11 Paź 2020, 10:15

    Można zrobić tak, że jak klient przyjedzie, to podnieś auto z jednej strony i włącz trójkę albo nawet piątkę i niech to koło się kręci. Dodawaj gazu, aż to usłyszysz. A najlepiej ktoś żeby dawał gazu, a ty przy kole i słuchaj. Dobrze by było, żebyś wyczaił, czy prędkość ma znaczenie, czy dzieje się to niezależnie od prędkości.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16822
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    11 Paź 2020, 11:41

    MotoAlbercik napisał(a):to podnieś auto z jednej strony i włącz trójkę albo nawet piątkę i niech to koło się kręci. Dodawaj gazu, aż to usłyszysz
    już to sprawdzałem i nic ale kolejna sprawa na podnośniku obcina moc kontrola trakcji teraz odłączę czujnik absu i tak zrobię

    Prędkość nie ma znaczenia à dźwięk narasta równo z obrotami koła
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11653
    Zdjęcia: 67
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    11 Paź 2020, 12:30

    Być może znaczenie ma obciążenie kół. A wtedy wychodziłoby że to albo łożysko w kole, albo jakiś przegub.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16822
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    11 Paź 2020, 12:49

    No właśnie jest odwrotnie, przy dodawaniu gazu cichnie, przy hamowaniu cichnie, tylko przy puszczaniu gazu to występuje. Przegub prawy był wymieniany przed moją robotą ale sprawdziłem i jest dokręcony. Jedyne co mi się nie podoba to luzy na półosi prawej. Ogram to
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11653
    Zdjęcia: 67
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    12 Paź 2020, 18:09

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    Czy wam to wyglada na rozsypany przegub zewnętrzny?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11653
    Zdjęcia: 67
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    27 Paź 2020, 07:33

    Problem zostal rozwiązany, rozwiązanie śmieszne ale prawdziwe, za słabo były dokręcone koła. Ja dokręcam koła ręcznie tak z umiarem aby ew dało radę je odkręcić na ulicy, znajomy wpadł popatrzył sam mówi że nie dokręcony przegub, nie wierzył mi na słowo to sam zaczął sprawdzać, ok dokręcony sprawdził też koła i tu podokrecal trochę ale długim kluczem i mocno także teraz powodzenia na ulicy ale problem znikł.
    Taka głupota a już 80% ludzi mówiło że skrzynia :naughty:
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11653
    Zdjęcia: 67
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    06 Lis 2020, 16:34

    Nie dziwię się,że tyle osób wskazywało na łożyska,miałem kiedyś podobny dżwięk,praktycznie identyczny,pojawił się podczas jazdy ,trwał chwilę,ucichł,już się nie pojawił przez jakiś czas,do czasu gdy zrobiło ,,zgrzyt,, i auto zaczęło delikatnie pływać,strzeliło wewnętrzne łożysko z tyłu.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7914
    Miejscowość: Z prawdy :)