Dziwny smar w silniku Audi A4 B6 3.0i

03 Sty 2013, 19:24

Witam mam pewien kłopot ze swoim autem. Od jakiegoś czasu posiadam audi A4 B6 3.0i. Kłopot polega na tym ze pojawił mi się dziwny smar w silniku,obecnie jest zalany olejem SHELL HELIX ULTRA 5W40 tak mi doradził mechanik .Poprzedni olej jaki był w tym aucie to SHELL HELIX ULTRA 10w 40. Ten smar pojawił się jeszcze na poprzednim olej . Zawory zaczeły głośniej pracować . Pojeżdziłem po mechanikach i twierdzą ze to nie dogrzany olej. Temperatura silnika to 90*i wszystko jest ok moim zdaniem z płynem chłodniczym,nie ubywa go też. Dostałem radę dy zmienić olej na valvoline MAX life tylko ie wiem na jaki konkretnie czy na 5w 40 czy na 10w40.Popadłem w błędne koło. Ten olej ma pomóc niby ale nie wiem jaką lepkość wybrać bo nie chcę też by wypłukał się silnik. Czy ten olej pasuje do mojego silnika 5w40 pasuje do VW ale 10w40 już nie, chodzi mi o olej valvoline MAX life. Czy muszę trzymać się oznaczeń? Czy da się w inny sposób usunąć ten smar? Czy zmiana oleju z 10w 40 na 5w40 nie wypłucze mi ślinika? Zrobiłem na tym oleju około 4tyś, przebieg auta to 227tyś. Proszę o pomoc
sławek85
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 02 02 2003
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: AUDI A4 B6
Silnik: 3.0 i 220KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

05 Sty 2013, 16:04

Jaki kolor ma ten smar i gdzie się osadza?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2013, 13:13

Jest koloru białego i osadza się na bagnecie a czasami i na korku wlewu oleju
sławek85
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 02 02 2003
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: AUDI A4 B6
Silnik: 3.0 i 220KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Sty 2013, 14:11

Masz na myśli majonez? To nawet o oleju nie myśl,tzn.że to jego wina.Jeśli nie masz przecieku płynu do oleju,to najprawdopodobniej jeździsz na niedogrzanym oleju,po prostu jeździsz na krótkich trasach.Masz jedno wyjście,częściej zmieniać olej.Nic tak nie powoduje zużycia gładzi i pierścieni,jak pieniący się olej(wymieszany z wodą)Lepiej żebyś kupował tańszy olej, a zmieniał go częściej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8482
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie obsługuj nawigacji w czasie jazdy!
    Nawigacja satelitarna ułatwia życie rzeszy kierowców, pozwalając bez problemu poruszać się po nieznanych rejonach. Z drugiej strony korzystanie z takiego sprzętu w czasie jazdy może być przyczyną zagrożenia na drodze. ...