E38, E39 czy coś innego do ok. 30000 zł?

29 Sty 2017, 14:11

Gosciu temat brzmi "e38, e39 CZY COŚ INNEGO do ok 30000zł" to Ci piszą uzasadnienia dlaczego lexus byłby lepszy. Rób jak chcesz twoja kasa ale ja bym nie był optymistą jeśli chodzi o koszta utrzymania. Napalony jesteś na BMW jak nastolatek na iphona. Ja jestem realista i stawiając się w twojej sytuacji wolałbym "egzotycznego" Lexusa i cieszyć się autem niż być zaszufladkowanym łysym dresem w BMW. Poza tym dla mnie rachunek jest prosty jak drut...jeśli dostaje za tą samą cenę coś lepszego to jaki sens jest tego nie robić. Ty już i tak zdecydowałeś więc jedyne co mogę poradzić to zbierz ewentualne usterki które uznawane są za powtarzalne w danym egzemplarzu następnie podlicz je i wyobraź sobie czy bez żałowania wykładałbyś kasę na naprawy. Jeśli to nie stanowi problemu to kupuj i nie truj tyłka.
Ja kupując dostawczaka też byłem optymistą co do napraw wtrysków. Myślałem co to tam wydać 5tyś na wtrychy i mieć spokój na 200tkm ale jak przyszło mi je robić nie było już mi tak optymistycznie...
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

29 Sty 2017, 14:22

Mam gdzieś stereotypy. Oprócz BMW, rozważałem także Mercedesa lub Audi. Niestety seria E z nowszych roczników, bez okrągłych świateł (te mi się nie podobają zupełnie) przekracza mój budżet i to znacznie. Inaczej, zapewne brałbym Merca. Audi po dłuższym przejrzeniu odpada. Co do kosztów Lexus vs BMX - w temacie jest już porównanie tych samochodów i BMW nie wypada niekorzystnie.

EDIT: z tym "coś innego" w temacie chodziło o inny model BMW - myślałem, że każdy zrozumie, ale okej, chętnie przyjrzę się innym markom, jednak tak jak mówię BMW i Mercedesy głównie biorę pod uwagę, choć z tych drugich nie mam zbyt dużego wyboru poza W211. Te lampy psują wszystko. Na W212 nie mam kasy, inaczej chętnie bym go kupił.
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam
0

29 Sty 2017, 15:34

Autotesto napisał(a):Zabawne jest jednak, że to nie fani BMW mnie tutaj zjechali.

No i widzisz marka Bmw jest w PL mega popularna,i teraz zastanów się dlaczego na tym forum dotyczących wszystkich marek świata prawie nikt nie ma tych aut :?: Dlaczego mój mechanik jeździ tylko Citroenami i renówkami,a mój sąsiad wybiera same Toyoty choć stać go na BMW czy Audi?
I możemy spierać się co jest lepsze czy Lexus czy Bmw,ale użytkownicy tego forum chcą pokazać,że nie należy wierzyć ślepo w stereotypy typu "Lexus jest drogi,kto mi go naprawi.Kupię sobie BMW bo to BMW czy Audi bo każdy to naprawi".
Chcemy tu również pokazać,że nie należy się bać takich wyborów jak Volvo,Saab,Lexus.

A teraz do autora tematu.
Z666 od prawie roku szukasz bezskutecznie swoich czterech kółek,jestem ciekaw czy oglądałeś jakiś egzemplarz? Więc życzę Ci kolejnego udanego roku poszukiwań może w końcu coś znajdziesz :ok:
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
1

29 Sty 2017, 15:39

velcapone napisał(a):Z666 od prawie roku szukasz bezskutecznie swoich czterech kółek
może tak tylko marzy :) a w zasadzie i tak go stać otrzymać jaką astrę
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

29 Sty 2017, 17:12

Autotesto jeszcze się wgryziez :ok: O ile doradzanie nt. zakupu na forach poszczególnych marek jest proste, ponieważ zakres potrzebnej wiedzy jest znacznie węższy to tutaj trzeba ogarniać nie dość, że każdą markę to jeszcze wady i zalety na tle konkurencji.

P.S. Robiłem zestawienie kosztów i na forum BMW, Mercedesa i Audi głównie jest tak "Lexusy to jedyna marka premium która ustrzegła się poważnych wpadek, szczególnie z zakresu elektroniki ale one są brzydkie i dla emerytów"
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

29 Sty 2017, 18:27

Z666 napisał(a):Co do kosztów Lexus vs BMX - w temacie jest już porównanie tych samochodów i BMW nie wypada niekorzystnie.


Na wstępie zaznaczam nie namawiam Cię na Lexa bo Ci się nie podoba :)
Lex vs BMX hmmm ten drugi wypada taniej chyba że może będzie jakiś wyczynowy :wink:
Co do tabelek dzida-y to musisz do tego podejść troszku inaczej bo one nie mają Ci udowodnić że jest dobrze albo źle one po prostu stwierdzają suche fakty które powinny ostudzić pęd pt. "tanio bo niemiecko". Więc wyczytałeś że lex wypada podobnie co BMW bo faktycznie tak jest jak nie użyjesz najtańszych syfów z allegro to wszystko jest w granicach tolerancji problem pojawi się jak przeczytasz listę usterek chociażby taka jak przedstawił Pan od auto kontroli. Bo wtedy co Ci po tym że części kosztują tak samo jak wykonujesz napraw x3...
Następna sprawa uważaj na koszty robocizny bo tu często różnice są kolosalne...

Dla mnie tylko istotne byłoby odpowiedzenie sobie na takie pytanie jak ja sobie często odpowiadam przy zmianie auta - czy koszty są adekwatne do tego co sobą reprezentuje dany model autka...???
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ustąp pierwszeństwa na przejściu dla pieszych
    Choć główną funkcją przejścia dla pieszych jest umożliwienie bezpiecznego przedostania się na drugą stronę ulicy, to właśnie na pasach ginie najwięcej pieszych – w 2018 r. w takich okolicznościach śmierć poniosło ...

29 Sty 2017, 21:56

Zrobiła się niepotrzebna pyskówka i wyzwiska...

Autotesto/Szybki przestańcie już strzępić swoje klawiatury, bo ta dyskusja do niczego nie prowadzi, a robi się jedynie bałagan.
Z666 moja rada jest taka - rusz zad sprzed komputera do wytypowanych sztuk e90/39/60/38 w Twojej okolicy, przejedź się, obejrzyj, potem prześpij się z tymi wrażeniami. Nikt Ci tutaj nie powie, że masz kupić ten czy inny model, bo niby skąd mamy wiedzieć czemu akurat ten będzie dla Ciebie najlepszy?
velcapone napisał(a):I możemy spierać się co jest lepsze czy Lexus czy Bmw,ale użytkownicy tego forum chcą pokazać,że nie należy wierzyć ślepo w stereotypy typu "Lexus jest drogi,kto mi go naprawi.Kupię sobie BMW bo to BMW czy Audi bo każdy to naprawi".
Chcemy tu również pokazać,że nie należy się bać takich wyborów jak Volvo,Saab,Lexus.
najlepsza puenta, brawo :ok: zagadam do admina czy nie dałoby rady dać na główną :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

31 Sty 2017, 12:17

@legler - spokojnie, w tym roku już muszę kupić, ostatnio jakoś temat ucichł, praktycznie nie używałem samochodu ;)

@velcapone - no właśnie sprawdzam, które warto zobaczyć. Widzisz, podoba mi się, np. E60 ale zdania są podzielone - jedni mówią, że nie ma opcji, żebym kupił w tej cenie dobry egzemplarz, inni, że spokojnie da radę. W przyszłym tygodniu muszę pojeździć i sobie je pooglądać. E38 piękny, ale raczej odpada ze względu na gabaryty, przy 3.0 to on się pewnie wlecze. Zdam raport, gdy tylko pooglądam kilka ;)
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam
0

31 Sty 2017, 14:58

3.0 spokojnie wystarczy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

31 Sty 2017, 16:52

Z666 napisał(a):jedni mówią, że nie ma opcji, żebym kupił w tej cenie dobry egzemplarz, inni, że spokojnie da radę

ale problem tego auta polega na tym, że nawet jak kupisz dobry egzemplarz to dalsze utrzymanie jest drogie. Często w tej cenie są takie auta, które nawet nie są bite ale niedoinwestowane tylko wsadzone byle tańsze części. Janusze często je kupują w podobnym budżecie jak Ty, a potem płaczą jakie to wszystko drogie (ale nie przyznają, że ich nie stać)...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
1

31 Sty 2017, 17:26

No jasne, poczytam jeszcze o tych E60.
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam
0

31 Sty 2017, 19:21

Każdy ma swój gust i w przypadku, gdy ktoś bierze taki silnik, jak Ty, to raczej ma on spore znaczenie.

Z666 zastanów się jeszcze jak duże auto Ci jest potrzebne. 3er jest relatywnie ciasny i długa trasa w 4 osoby nie będzie należała do najbardziej przyjemnych. e60 tutaj lepiej się sprawdzi, choć szczerze mówiąc, to tam też szału z miejscem na nogi nie ma, szczególnie jak masz fotele typu komfort, które są nieco bardziej masywne. To jednak możesz ocenić według swojego uznania podczas oględzin.

Bagażniki w BMW to lekka maniana - kształt nieco ogranicza pakowność, więc jakbyś chciał wozić pełnowymiarowy wózek, to raczej proponuję kombi.

Jeśli zinterpretujemy koszty utrzymania jako podstawowe elementy eksploatacyjne, to e90 tutaj będzie trochę tańszy. Przykładowo:
- zestaw przednich tarcz z klockami + czujnik zużycia firmy Textar (pierwszy montaż w wielu modelach BMW) do e90 masz w cenie 480zł. Do e60 jest 100zł drożej
- amortyzator tylny do e60 zwykły bez EDC firmy Sachs: ok.400zł; do e90 ok. 200zł
- pełny komplet wahaczy na przednią oś Lemfoerder (4szt.): ok. 1200zł (e60), 1000zł e90
- komplet sprzęgła LUK dla manuala 3,0 (oba modele): niecałe 700zł
- jeśli automat, to konwerter kompletnie nowy: 2900zł
- koszt wymiany oleju w skrzyni automatycznej z nową miską olejową i na oleju ZF 6HP: ok. 1000zł
- drążki kierownicze z końcówkami Lemfoerder: okolice 230zł/szt (e60, e90)
- przepływomierz (w każdym aucie z biegiem czasu padnie, bo jest narażony na brud): 460zł
- filtr powietrza (MANN): ok 50zł
- filtr kabinowy: ok. 80zł (średniej półki)
- filtr paliwa: ok. 100-150zł (średniej półki)

To oględne koszty na częściach absolutnie z górnej półki (oprócz filtrów, bo tam górna półka jest bardzo rozległa) i dostępne w internecie bez specjalnego wysilania się. Tanie części znajdziesz nawet za 1/4 podanych cen. Ceny w ASO są za to sporo droższe, co zresztą tyczy się prawie każdego auta. Plus jednak ASO jest taki, że jak pęknie coś drobnego niestandardowego (np. linka klapy), to przeważnie mają ją na miejscu.

Koszt naprawy dużych usterek nie będę specjalnie podawał, bo po co zaraz zakładać, że rypnie korbowód? W takich przypadkach jest masa części używanych.

Z kwotą, jaką masz przeznaczoną wszystko zależy od tego co się trafi. Pieniądze są jednak na tyle duże, że warto pojechać za autem gdzieś dalej.

Jeśli pytasz o "coś innego" ze śmigłem na masce, to zostaje jeszcze e65. Wbrew pozorom koszty są bardzo podobne, jak e60, chyba, że masz zawieszenie EDC lub Adapive Drive (poziomowanie w zakrętach), wtedy zamiennik amortyzatora tylnego to koszt 2400-3250zł/szt i ok. 2000zł kompressor. Oryginalne zawieszenie pneumatyczne jest jednak mega toporne i żeby je zniszczyć, to trzeba dobrze się przyłożyć. Z tym modelem, ze względu na wygląd, pasuje jednak powiedzenie "albo się je kocha albo nienawidzi".

Inną opcją jest też BMW 6, ale tutaj trzeba trafić, bo budżet jest na granicy.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam
0

31 Sty 2017, 20:56

Autotesto napisał(a):albo się je kocha albo nienawidzi
i to jest właśnie złota myśl. A ceny które podałeś wcale nie są straszne. We wcześniejszej wypowiedzi co do E39 cię trochę poniosło. Wracając do tematu jak dla mnie za E39 jakieś w dobrym stanie to max 20 tys więcej moim zdaniem nie warto płacić a co do e60 to tak z 5k dorzucić i poszukiwać. Silniki 3.0 w E39 i E60 są te same
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

01 Lut 2017, 16:34

Rzuciłem okiem na auta w okolicy. Ten Radom trochę przeraża ;) Z Ostrowi Mazowieckiej nie biorę pod uwagę - czytałem, żeby od razu olewać :)
Co powiecie? Warto czy od razu wiadomo, że szroty?

E65:

[link do oferty na Allegro wygasł]


E60:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Myślę, że wyżej utargowałbym do 30 000 zł. Jeden jest od handlarza.

E39:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

E38 (obawiam się, że za mała pojemność, choć ścigał się nie będę):

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

EDIT: jak widzicie szukam automatu (manual już mi się znudził), pojemność 2.8 - 3.0. Gdybyście trafili na dobrą ofertę ze świętokrzyskiego/mazowieckiego, dajcie proszę znać. Z tego co już się orientuję to za E60 można dać do 30000 zł, zaś E39 do 20000 zł ma sens. Podobnie zapewne jest z E38, a jak z E65? Obawiam się, że E65 odrzucę, bo mało ich. E60 zdaje się najpopularniejsze.
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam
0

01 Lut 2017, 17:34

Tobie się chyba nie podobają z wyglądu te auta tylko chcesz mieć koniecznie znaczek BMW (tj. znaczek sprawia, że Ci się podobają)
Kosmicznie droga pokraka jaką jest e65 w zestawieniu z klasycznymi e38 i e39 nijak mają się do gustów i guścików.

Koleś naczepiał znaczków M5 jakby chciał się dowartościować jeszcze bardziej. Był u mnie w mieście taki klient ale on co lepsze miał diesla pod maską. :lol:

Co do automatu szykuj 4000-5000zł na naprawę:
http://www.bmw-e60.eu/zakup/automat-czy-manual/

P.S. Wiesz, że jest takie powiedzenie (sprawdzone), że nie ma e65 bez błędów w komputerze?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0