E38, E39 czy coś innego do ok. 30000 zł?

24 Sty 2017, 15:09

Po rozmyślaniu nad Audi vs Mercedes vs BMW, zdecydowałem się na tą ostatnią markę. Teraz pytanie - który model wybrać?
Budżet to ok. 30 000 zł. Koniecznie sedan, wygodny, taki, który ma moc i żeby nie przeraził mnie kosztami utrzymania.
Wiem, że ludzie z moim budżetem rzucali się na E60, a potem okazywało się, że ich na ten samochód nie stać - takiego rozczarowania chcę uniknąć ;)

Tylko benzyna! Jeżdżę mało, 95% po mieście. Najważniejsza jest bezawaryjność, wygoda (185 cm wzrostu) i brak rdzy. Czytałem już, że E38 i E39 są w ocynku :)
Silnik ponad 4 litry jest zdecydowanie za duży, choć rozejrzę się za samochodem z dobrą instalacją gazową, to i tak wydaje mi się za duży. Myślę, że 3.0 będzie idealny, czy 7-ka na takim się wlecze? To ciężkie samochody.

Proszę o rady użytkowników tych oraz innych modeli i ew. przeniesienie tematu do odpowiedniego działu.
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam
0

24 Sty 2017, 16:01

Ode mnie Lexus gs 300.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
0

24 Sty 2017, 16:03

Okej, tylko Lexusa nie biorę pod uwagę. Pytam o BMW.
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam
1

24 Sty 2017, 16:11

Szkoda bo to dobry wóz.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
0

24 Sty 2017, 16:14

Ale nie denerwuj się.
Należy zacząć od tego, czego od nas oczekujesz? Bo masz już wytypowane auta, silniki, jesteś świadom kosztów. Wśród mnóstwa niepotrzebnych informacji zadałeś jedno pytanie, na które odpowiedzieć można pytaniem - po co Ci mocny silnik, skoro jeździsz w sumie tylko po mieście?
Na forum są też zestawienia (przewidywanych) kosztów eksploatacji tych aut.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
1

24 Sty 2017, 16:27

Z jednej strony poleciłbym BMW E38 z 4.4 286KM (bez VANOSa), bo takie auto jest najwięcej warte. Za (kilka)naście lat takie egzemplarze będą bardzo poszukiwane.
Z drugiej strony obawiasz się kosztów utrzymania - co raczej skreśla BMW E38. Na pewno taniej w utrzymaniu wyjdzie Lexus.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    NISSAN NV200 LONDON TAXI
    Nissan przedstawił śmiałą, przyszłościową wizję londyńskiej taksówki - model NV200 London Taxi - skierowaną do 300 tysięcy codziennych użytkowników tego środka transportu. NV200 London Taxi emituje zdecydowaniem ...
    Sprawne i mocne podwozie z ESP w samochodach Opel ADAM
    Śmiały kształt modelu ADAM jest dodatkowo podkreślony przez zastosowanie dużego rozstawu kół (przednich: 1485 mm; tylnych: 1478 mm). Podwozie z rozstawem osi wynoszą-cym 2311 mm zapewnia maksymalny komfort i poziom ...

25 Sty 2017, 08:09

Jak dla mnie to V8 pod maską i w zależności czego oczekujesz od auta (komfort, czy zwinność) to bierz mniejszy lub większy. Osobiście brałbym E39 w m-pakiecie... ale bardziej Lexusa GS 430 jak reszta, który zjada BMW kosztami i znacznie niższym spalaniem przy V8 :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

25 Sty 2017, 12:50

Co w z tym leksusem, jak jemu nie podchodzi to nie wciskajcie mu na sile. Ze swojej strony polece Ci 2.8 e39. E38 to juz V i dlatego koszta wyzsze. A 2.8 stara dobra jednostka. Spalanie srednio kolo 13 litrow
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
1

25 Sty 2017, 14:33

Powiem tak - BMW siadają mi najbardziej, jednak chciałbym poznać, np. porównanie serwisu/wymian itd w przypadku E38/E39 vs Lexus GS 430. Rzuciłem okiem i Lexus wcale nie jest taki brzydki :) Elegancki samochód.
Przeraża mnie tylko silnik 4.3 (chyba, że spalanie w porównaniu do 3.0 wychodzi tylko ciut większe) oraz to, że to bardzo mało znana marka, przynajmniej w moich okolicach. Nie wiem jak będzie z serwisem tego auta i czy ceny też nie okażą się "egzotyczne".

@Kao - znalazłem takie BMW:
[link do oferty na Allegro wygasł]

Cena wydaje mi się przesadzona, ale jeśli to rzeczywisty przebieg to może warto, pewnie zejdzie do tych 30k. Co do silników - czytałem, że pojemność 3.0 to najlepszy stosunek moc/spalanie, są najmniej awaryjne i dobrze się gazują.

EDIT: jeśli macie chwilę to polećcie jakieś ciekawe modele w rozsądnej cenie. Trafiłem jeszcze na takie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

1) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

2) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

3) [link do oferty na Allegro wygasł]

4) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

5) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

6) [link do oferty na Allegro wygasł]

7) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ciężko o te silniki 2.8. Najwięcej 2.5 jest, a już 3.5 raczej odpuszczę, bo to 8 garów to i koszty idą do góry.
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam
0

25 Sty 2017, 14:49

Z666 napisał(a):jednak chciałbym poznać, np. porównanie serwisu/wymian itd w przypadku E38/E39 vs Lexus GS 430

mówisz masz choć to GS 300:
audi-a6-c5-2-8-bmw-e39-528i-lexus-gs-300-mk2-merc-e280-w210-vt95844.htm

i reszta:
podsumowanie-i-spis-modeli-koszty-utrzymania-vt96514.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

25 Sty 2017, 14:58

Patrząc na tę rozpiskę, to jednak nie ciągnie mnie w stronę Lexusa, niestety. Wygląd E39/E38 dla mnie 100% lepszy, no i nie wychodzi dużo drożej, o ile brać pod uwagę "typowe" usterki. Wiadomo, że wszystko się może zdarzyć - kwestia egzemplarza.
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam
0

25 Sty 2017, 17:00

Ja e39 przerobilem 4 sztuki auto ma cos w sobie. Wysoką ocenę i popularnosc ma nie bez powodu. szukaj 2.8 to jest stosunkowo najlepszy silnik. 3.0 lubia juz podbierac sporo oleju i wiecej uwagi wymagaja
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

25 Sty 2017, 17:10

Z666 napisał(a):Przeraża mnie tylko silnik 4.3 (chyba, że spalanie w porównaniu do 3.0 wychodzi tylko ciut większe) oraz to, że to bardzo mało znana marka, przynajmniej w moich okolicach. Nie wiem jak będzie z serwisem tego auta i czy ceny też nie okażą się "egzotyczne".

Akurat uderzyłeś w temat który przy tym V8 jest bajką czyli spalanie takie jak w r6 3,0 a w trasie sądzę że mniejsze. Więc osiągnięcie w mieście (Warszawa) 12,5l pb. bez korków jest w 100% osiągalne. Serwis hmmm wszystkie części pasują od zwykłego gs300 i tak właściwie nie spotkałem się z czymś nie do zdobycia z dnia na dzień... (chociaż raz czekałem 3dni :) )

Teraz BMW ma swoje zalety podstawową jest dostępność wielu wersji + V8 w manualu, BMW wygrywa detalami takimi jak np: urwiesz lusterko to wersja EU będzie tańsza od wersji EU Lexa, większą masz ilość ofert na rynku biorąc pod uwagę wszystkie opcje silnikowe.

Lex GS ma zalety takie jak : 441Nm przy 3400rpm (sprawdź tą wartość w innych autach gdzie często 200rpm jest już bardzo mocno odczuwalne), super doznania z VVTi (odpowiednik Vanosów tylko działający), trwały automat, komfort dla e39 nie osiągalny, możliwośc dokupienia ori LSD, nagłośnienie z oddzielnym sub. bardzo często Marka Levinsona, dobra jakość wnętrza... no i brak utraty wartości więc można mieć okazję korzystania z V8 bez stresu ze spalaniem no i stratą kasy z tyt.użytkowania.

Co do tematu to polecam Ci BMW ale całkowicie z innego powodu niż to że jest fajniejszy od Lexa :D
Ogólnie jestem realistą i wiem że każdy ma inny gust :ok: .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

25 Sty 2017, 19:25

Hmm, skoro 2.8 to najlepszy silnik, to takiego szukam. Niestety szkoda, bo mało ofert jest. Rocznika poniżej 2000 raczej nie chcę. Właśnie - które roczniki są najlepsze? Wszystkie E39 są w ocynku?

EDIT: jak z automatami w tych modelach?
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam
0

25 Sty 2017, 20:18

Nie było nieudanych roczników w E39 czy to będzie 96 czy 2002 konstrukcja jest ta sama. Nie chcesz przed 2000 bo???? Bo ma lampy inne???? W tych autach rocznik jest mało ważny moim zdaniem, to i tak szybko nie traci na wartości. A z automatu będziesz tak samo zadowolony jak z manuala, wybierasz według swojego uznania. Ja bym nie powiedział że BMW ma ocynk, a jak ma to nie można tego tak nazwać. A wystrzegaj się ofert z szyberdachem ( zgjity prawy próg to podstawa)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
1