E60 530i, czy 530d

15 Maj 2018, 11:47

Tu nie chodzi o cenę części, a o pakiet serwisowy i typowe bolączki które strasznie się ciągną... Ludzie się śmieją z Laguny 2, że elektryka ciągle siada, a takie E60 mogłoby przybić z nią piątkę... Tylko nie mów że E60 nie ma kłopotów elektrycznych, proszę. To nie E30, czy E38, E39 że jest pancerne i służy latami bez awarii. Te czasy minęły.

I nie, E60 to nie jest złe auto, tylko trzeba mieć świadomość kosztów i utrzymania. Jeśli ktoś to akceptuje - to śmiało.

Tak tylko zostawię... -

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Maj 2018, 11:58

galakty napisał(a):Ludzie się śmieją z Laguny 2, że elektryka ciągle siada, a takie E60 mogłoby przybić z nią piątkę...
rozśmieszyłeś :naughty: i to chyba nie tylko mnie, ja nie będę dyskutował, żyjcie sobie w tej świadomości a ludzie którzy kupili dobry egzemplarz cieszą się fajnym autem które nie zawodzi.
Zresztą o czym tu gadać na tym forum o BMW jak pewni użytkownicy twierdzą że Laguna 3 jest ładniejsza od e60 :mrgreen:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Maj 2018, 12:03

Kao co Ty pleciesz o jakiś alternatorach!? Alternator w e60 jest tylko mażeniem.
Więc serwisuje aktualnie 3,0d i zestaw usterek to: kolektor około 2k nie pamiętam bo zepsuł się przed moją kadencją, turbo ze sterowaniem vtg około 3,5k., konwerter 1k+robota, skrzynia biegów gm 3k, koło pasowe 1k, wahacze ciekawostka bo te tanie trwałość mają na poziomie 0 zalecane cena x2, ciekawostką jest sygnalizowanie wymiany ole w skrzynce po 50tyś.km.1k, był też problem olejowy dosyć tanio załatwiony coś koło 1,5k. Generalnie wszystkie w/w usterki są opisywane jako abcadło 3,o d.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Maj 2018, 12:07

Masz rację, nie warto dyskutować, jeśli ktoś za argument uważa własny gust... Oczywiście że E60 jest piękne, bo to BMW, ale do Passata i tak się nie umywa. Eh :)

Pierwsza strona w Google po wpisaniu magicznego hasła, jedziemy:

"E60 jest wprost naszpikowane elektroniką. Jej zawodność, to jeden z głównych mankamentów BMW serii 5, który zaważył na średniej opinii związanej z modelem. Awarie dotyczą silników poruszających lusterkami, podnośników szyb, radia, wyświetlacza komputera pokładowego oraz sterowania aktywnego układu kierowniczego. Do jakichkolwiek napraw czterokanałowej elektroniki wymagany jest specjalistyczny sprzęt diagnostyczny."

"Powszechna awaria w benzyniakach dotyczy cewek zapłonowych. Przypadłością jest również awaria separatora oleju. Większość silników benzynowych jest wyposażona w zmienną długość kolektora dolotowego, który także może się psuć."

"Sześciocylindrowa wersja 530d boryka się z uszkodzeniami koła pasowego. Nowy element kosztuje około 1000 złotych."

"WADY:
awarie skomplikowanej elektroniki
wysokie ceny części zamiennych oraz usług serwisowych"

Faktycznie, wzór motoryzacji i niemiecka technika... No ale jest takie piękne!
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Maj 2018, 12:10

Dobra, zejdzmy juz tego diesla. Tak nie dostane zadbanego z logicznym przebiegiem.
Benzyna chyba lepsza co?
Poza tym nie uwazam kosztu rzedu 1-3 tys za tragiczny przy jakims elemencie, ktory raz wymienie na 100-150 tys. To samo cewki, przeciez to nie jest tragiczny koszt, a co roku tego sie nie zmienia, pompa wody to samo. Ludzie, wiadomo, ze wapolczesne auta nie kosztuja rocznie 0 zl w serwisie.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

15 Maj 2018, 13:05

Tom88T napisał(a):Poza tym nie uwazam kosztu rzedu 1-3 tys za tragiczny przy jakims elemencie, ktory raz wymienie na 100-150 tys.


Ale tu chodzi o poziom skomplikowania - w autach z lat 90. takich elementów było ledwie kilka w aucie, a w e60 masz ich kilkanaście. Benzynka jest bezpieczniejsza, ale mało popularna w polskich ogłoszeniach. Ja bym jechał do DE i wziął coś stamtąd, tylko cena jest wtedy odpowiednio wyższa:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 2JZ-GTE - Toyota
    Trudno znaleźć silnik o większej rozpoznawalności wśród miłośników samochodów sportowych niż 2JZ. Historia tej 6-cylindrowej, 3-litrowej, rzędowej jednostki sięga początku lat 90., a motor jest najczęściej ...
    Pierwszy minivan od Lexusa - jak będzie cena?
    Niespełna rok temu Lexus pokazał światu swojego pierwszego minivana. Teraz Lexus LM trafia do sprzedaży na chińskim rynku, a jego cena imponuje. To jeden z najdroższych modeli Lexusa na świecie! Najdroższy Lexus na chińskim ...

15 Maj 2018, 18:46

Tom88T napisał(a):Poza tym nie uwazam kosztu rzedu 1-3 tys za tragiczny przy jakims elemencie, ktory raz wymienie na 100-150 tys.
i to jest kluczowa wypowiedz ale jak widać niektórzy tego nie rozumieją.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Maj 2018, 19:46

Rdza z lexusa im mózgi przeżarła. Kolektor za 2k gdzie ja to robiłem za 250zl masakra jak was kroją w tych warsztatach. Na e60 3.0d złego słowa nie powiem. Rewelacja auto tylko ma brzydki środek na tle 211 ale z zewnątrz o niebo młodziej wyglada i ma 6biegow automat. Nie wiem co tam za padliny kupujecie szybki z kolega ale moja skrzynia ma co tydzień strzały z lc i żyje:) pewnie macie padake 20letnia x5 na zdymanym gm i xdrive...masakra. 3.0d rewelacja. Pali bardzo mało i jest bardzo szybki. Ostatnio ls430 pogonilem na autostradzie tak ze forumowicz kierownice gryzł jak zobaczył z tylu literkę d :lol:
959rn
Początkujący
 
Posty: 87
Auto: Dieselek

15 Maj 2018, 20:26

Nie wiem, jakie tam macie przypadłości z tymi autami, ale patrząc nawet na rozpiskę kosztów aut z załączników na tym forum, to kwota, która widnieje przy E61 ~13 tys. zł nie jest dla mnie tragiczna.
Oczywiście byłaby tragiczna, gdybym wszystko w ciągu 3 miesięcy musiał porobić, co jest w zestawieniu...
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

15 Maj 2018, 21:29

Tom88T no to jak nie masz problemu wydać 13k + serwis na auto warte 30k to jest ok.nie zastanawiaj się i szukaj fajnej sztuki. Ja po prostu mając kilka aut i od jakiegoś czsu zajmując się motoryzacją uważam że są to za duże pieniądze w stosunku do tego co to auto realnie daje. Do tego niestety mój dzień rozpoczyna się o 6 rano i kończy się o 20 więc nie mam czasu na rozmyślanie o aucie w kategorii zwykłego wygodnego wozidła. Szanuje kasę i liczenie na szczęście przy zakupie auta średnio mnie interesuje.

P.s.
Kao akurat pan od 3,0d mając 2 osobową rodzine ma 3xbmw a przez chwilę miał 4szt więc uwierz mi że jest świadomym posiadaczem bmw natomiast drugi pan ten ortodoksyjny bmkowiec jest organizatorem wielu imprez dla bmw a i u niego cała rodzina jeździ tymi autami więc coś tam wie :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Maj 2018, 21:43

959rn napisał(a):Ostatnio ls430 pogonilem na autostradzie


1. LS jest ponad 300 kg cięższy. Pozdro dla pojedynku "fair play".
2. I tak LS430 jest szybszy, minimalnie, ale jest. Więc albo kierowca dał ciała, albo nie miał do końca sprawnej fury, albo miał gdzieś czy "beemiarz" go wyprzedzi ;)

A te małe spalanie jest bardzo ciekawe. Ile Tobie pali? 5 litrów w trasie? Taaaaa :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Maj 2018, 21:58

Galakty Ty jeszcze dyskutujesz z 959? Szkoda klawiatury. :lol: Chociaż zapinany lc.w śmitniku 959 mógłby być zjawiskowy :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Maj 2018, 18:34

szybki, a jakie proponujesz auta w podobnym budżecie, które nie pochłoną połowy wartości w serwisie? Autem planuję jeździć na pewno 3 kolejne lata.
Nie akceptuję stylistyki starych lexusów itp.
Odpadają modele:
Renault, Honda, Toyota, Audi, Citroen (tam jedynie diesle są), Volvo S40/S60, Skoda, Seat, Opel, VW, Mazda, Subaru, Ford, Fiat
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

16 Maj 2018, 18:49

Toć Ty prawie wszystkie marki odrzuciłeś :lol:

Może jakiś Saab z 2.0T?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Maj 2018, 19:04

galakty, o SAABie zapomniałem napisać, że też nie:D m. in. za słabe plastiki, spasowanie i trzeszczenie kokpitu - na tym punkcie jestem baaardzo wrażliwy

No jak widzicie większość marek odrzuciłem po długich przemyśleniach, analizach itp. (m.in. wygląd zewnętrzny/wewnętrzny, jak był fajny to jedynie diesle itp. itd.)
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014