E60 530i, czy 530d

24 Cze 2018, 11:15

Tom88T muszę Cię zmartwić to nie jest przypadek 1 na 1000 ...tak może było jak te auta były nowe na gwarancji ale teraz już można polemizować. Dam Ci prostą radę weź sobie kalkulator, wejdź na pierwszą stronę forum bmw i zobacz zestawienie typowych bolączek chociażby 3,0d uznanego za super konstrukcje i podlicz razem z robocizną.
Tak na szybko masz: konweter, skrzynia biegów (aut), klapki kolektora, turbo+vtg, koło pasowe...do tego dojdzie dieslowe abc-adło typu wtryski. To już na spokojnie masz około 12k. Do tego policz sobie zwykły serwis gdzie też możesz mieć zagwostki typu potrzeba wyjęcia silnika do gówna wartego 300zł.albo zawieszenie które na allegro kosztuje 160zł.po czym okazuje się że jest syf i normalna firma to koszt x2 ... I teraz pomyśl...kupujesz auto skierowane do delkatnie mówiąc raczej nie orłów naszej moto społeczności więc jakie masz prawdopodobieństwo że przy aucie za 30k ktoś usunął usterek za 10k.a do tego należycie je serwisował ???
Już nie wspomnę o tym co doświadcza teraz mój kolega od 3,0d bmw. Czyli padła skrzynka z konwerterem koszt około 4k., po 50 tyś.km.znowu coś pokazuje lampka awarii skrzynki wymieniono olej 1k, a lampka zgasła na chwilę i teraz znowu się pali a dotego jeden bieg coś szwankuje. I nawet jeżeli ktoś naprawi to po taniości no to ile b3dzie kosztować ponowne wyjęcie skrzynki, zalanie nowym olejem + usterka... więc Tom88T to nie są abstrakcje sewisowe które można uznąć za przypadek 1/1000. I żeby nie było że coś wyolbrzymiam bo koledze pomagam w zakupie części do jego bmw i sądzę że już nie dużo zostało do przekroczenia 15k.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Cze 2018, 13:41

jeden przykład bo jaka to frajda chwalić się, że kupiło się auto za 30 i włożono drugie tyle ? :) Większość osób woli zatrzymać to dla siebie
pejot
Początkujący
 
Posty: 93
Prawo jazdy: 18 03 2015
Przebieg/rok: 32tys. km
Auto: Honda Accord
Silnik: 2.0 i-VTEC 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Lis 2018, 12:51

Witam ponownie, nadal szukam czegoś i nie mogę się zdecydować? Jakieś jeszcze propozycje?
Budżet 35-45k max. Górna granica to już dla auta, które na prawdę musiałoby być w bdb stanie bez niespodzianek.
Ważne aby był automat, osiągi zbliżone do takiego E60 530i..
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Lis 2018, 13:33

Volvo S80 2.5T, 3.2, 4.4
Mercedes W211 E500
Opel Insignia 2.0T
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Lis 2018, 13:48

Dzieki za odp.
Jesli chodzi o propozycje, S80 jak na lekarstwo i wszystko praktycznie poza budzetem:/
Merc klasa E od zawsze mi sie podobal w wersji W211, jednak tez slyszalem o nieciekawych opinoach, ze auto sie sypie i czesto wita w serwisie. To jakies konkretne silniki sa takie awaryjne, czy jak to z nim jest?
Insignia odpada mjmo, ze wizualnie z zewnatrz ladna - w srodku jakos ciasnawo i srednie materialy wykonczenia wnetrza:/
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Lis 2018, 15:02

z takim podejściem to nic nie kupisz, chciałbyś prestiżowe premium z kosztami jak w Vagu z lat 90. Sory ale tak się nie da.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nitro, chłodnice i komputer - samochód do driftu
    Wybór odpowiedniego motoru to nie wszystko. By uzyskać mocny i odporny silnik, potrzebny jest też odpowiedni osprzęt. Driftingowe auto Pawła Treli w zależności od włączonej mapy doładowania wytwarza 640 lub nawet 860 ...
    W obszarze niezabudowanym bardziej niebezpiecznie
    Pomimo tego, że do większości wypadków dochodzi w obszarze zabudowanym (70%), to kiedy mają miejsce poza tym terenem, traci w nich życie więcej osób. W co piątym ginie człowiek, podczas gdy w wypadku w strefie ...

11 Lis 2018, 15:24

Nie zależy mi, żeby auto było premium, a tym bardziej, żeby premium serwisować.
Co to za premium w przypadku mercedesa jak trzeba ładować worek pieniędzy w durny serwis awaryjnego auta, gdzie tu premium?

A mazda 6 II 2.2 185km + jakiś program?
Citroen C5 III 2.2 204km lub 3.0 241km?
Peugeot 508 2.2 204km?
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Lis 2018, 15:49

Tom88T napisał(a):A mazda 6 II 2.2 185km + jakiś program?
Citroen C5 III 2.2 204km lub 3.0 241km?
Peugeot 508 2.2 204km?


Wysilone 4-cylindrowe diesle do których chcesz dołożyć jeszcze program. Jak myślisz, jak to się skończy? Poza tym te 2.2 od Mazdy i PSA to nie są jakieś super trwałe silniki. Jeśli chcesz diesla to lepszym wyborem będzie:
Volvo S60 I lub S80 z 2.4 D5
Mercedes W204 2.2 CDI lub W211 z 2.7/3.2 CDI (R6 nie 3.0 V6)
Honda Accord VII 2.2 CDTI
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Lis 2018, 17:19

Ossy napisał(a):2.2 od Mazdy i PSA to nie są jakieś super trwałe silniki.
co do Mazdy to fakt, zgodzę się, do tego ceny części z kosmosu. Ale 2.2 HDI? Zbiera bdb opinie, nawet lepsze od 2.0, jedynie co, to części droższe niż do mniejszego brata. Czyżby wszystko przez (dość znikomą) liczbę egzemplarzy?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14034
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Lis 2018, 18:31

Francuskie dobre ale do 200 tyś a dalej już ''sykuj duza kasa'' zresztą jaki współczesny silnik jest dobry? wszystko to śmiecie, Majki już tak nie zachwalaj tego HDI bo można długą listę częstych usterek ułożyć i '' innowacyjnych'' rozwiązań
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Lis 2018, 18:24

A tak zapytam jeszcze o ta Insignię, bo wgłębił mnie trochę jej temat dzisiaj.
Rozumiem, że polecany jest silnik 2.0T 220km tak?
Mam kilka pytań odnośnie tego auta i silnika.
Czy te 2.0T da rade jakoś podkręcić na 240-250km w miarę bezpiecznie? Jeśli sama modyfikacja map nie wystarczy, to jakie zmiany mechaniczne należałoby zrobić, aby podciągnąć do tych 250km/400Nm?
Jak wygląda kwestia w porównaniu do np. Mondeo mk4, Laguny III, AR159, E90, C5 III jeśli chodzi o wyciszenie kabiny, prowadzenie oraz jakość użytych materiałów (trzeszczenia i skrzypienia tapicerki itp.)
Pytanie może banalne, ale jakoś od początku gdy kiedyś chwilę poczytałem o Insigni były opinie, że ciasna, tandetne plastiki i ogólnie szkoda zawracać sobie nim głowę.
Może dzięki Wam ujrzę jakieś światełko :D
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

12 Lis 2018, 18:33

Tu masz test wnętrza Insignii:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Jeśli chodzi o przestronność wnętrza to jest ono mało przestronne jak na auto, które mierzy 4,83m, ale ogólnie i tak wypada dużo lepiej niż segment D premium (BMW E90 np.).

Silnik 2.0T w polifcie miał już 250KM, tylko te skrzynie automatyczne zabierają trochę osiągów. No i minus za dość wysokie spalanie.

Mondeo będzie przestronniejsze od Insignii, ale również nie ma szału jeśli chodzi o jakość wykończenia. Duży plus za silnik 2.5T od Volvo, z którego jeszcze trochę można wyciągnąć, ale już te seryjne 220KM i 320Nm w szerokim zakresie (1500-4800obr) daje radę.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

12 Lis 2018, 22:29

Chyba jednak Mondek brdzie lepszy. Szkoda, ze nie trzymaja serii te 2.5T no i ogloszen jak na lekarstwo...
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

13 Lis 2018, 07:20

Ciężko jest o mondeo 2.5T, bo sam przeglądałem z 4 miesiące i w sumie nic się nie trafiło, co by mnie zainteresowało, a jak ładne to miało chorą cenę.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Lis 2018, 09:47

Do 45 tysięcy znajdziesz S80 II z tym samym silnikiem 2.5T.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002