Ekonomiczny Diesel do 14000 zł.

07 Maj 2012, 19:45

Witam

Jestem szczęśliwym posiadaczem prawa jazdy od miesiąca i zastanawiam się nad ekonomicznym dieslem dieslem w hatchbacku. Interesuję się kilkoma autkami :

* Ford Focus - 1.8 TDDI
* Volkswagen Golf 4 1.9TDI 90 lub lub 109km
* Peugeot 307 - 1,6 HDI 109km

Wiem na pewno, że przy zakupie Focusa nie będzie problemów z eksploatacją

Nie wiem natomiast jak z Peugotem gdyż jego stylistyka bardziej mi odpowiada.

PS. BYć może macie jakieś swoje sugestie więc piszcie a na pewno sprawdzę :)
kooopec
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 06 04 2012

09 Maj 2012, 15:56

może jakieś podpowiedzi? :?
kooopec
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 06 04 2012

09 Maj 2012, 16:04

O ile się nie mylę kupując 307 1.6 hdi można mieć pecha i trafić na mokry filtr cząsteczek stałych FAP. Jest to g...o straszne, jak coś się stanie to trzeba płacić w tysiącach także tu bym nie ryzykował.
mazur93
Początkujący
 
Posty: 198
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 05 12 2011
Auto: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

09 Maj 2012, 16:10

Dziękuję bardzo że w końcu ktoś zainteresował się postem

A co sądzisz o Golfie lub Focusie w tych silnikach?
kooopec
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 06 04 2012

09 Maj 2012, 17:04

Peugeot z 1.6 HDI będzie palił ~ litra mniej niż pozostałe.
Tylko rzeczywiście lepiej zainteresować się wersją 1.6 HDI 90KM bez filtra cząstek stałych i turbiny ze zmienną geometrią.
Tylko czy za 14tys. zł kupisz 307 z tym silnikiem? mocno wątpię, dopłacić jednak warto ten silnik to już zdecydowanie inna epoka, cichszy, elastyczniejszy i z szerszym zakresem użytecznych obrotów,
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Maj 2012, 17:08

1.8 TDDi i 1.9 TDI szczególnie ten 90KM (zwykła pompa, a nie drogie w naprawie pompowtryskiwacze i nie wszystkie mają dwumasę) to trwałe i oszczędne silniki. Niestety ciężko jest znaleźć taki samochód z normlanym przebiegiem. Przeważnie jest on dzielony na 2 lub 3 i wtedy samochód idzie na sprzedaż. Wiadomo samochód z takim silnikiem nie jest kupowany po to żeby stać :D Ja bym jednak spróbował z Golfem lub Borą, ale nie z Niemiec tylko poszukałbym jakiegoś krajowego. Ewentualnie rozajrzałbym się za Astrą II z dieslem 1.7 dti trwała, oszczędna konstrukcja.
mazur93
Początkujący
 
Posty: 198
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 05 12 2011
Auto: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jeden model samochodu i dwie wersje zawieszenia
    Pewne, na pierwszy rzut oka identyczne modele samochodów prezentują różnice w konstrukcji zawieszenia, co wpływa nie tylko na ich osiągi drogowe, lecz także na koszty obsługi technicznej. Firma SKF skupia uwagę ...

09 Maj 2012, 19:38

Rowniez jak kolega wyzej polecalbym vw Golfa lub Bore w TDi. 1.9 TDi juz sprawdzona jednostka wsrod fanow nazywana legendarna, wiec raczej dobra.
i golf napewno bedzie lepszy od focusa czy astry. O pugu nic nie powiem bo nie mialem z nim do czynienia.
MaroLBN
Początkujący
 
Posty: 58
Prawo jazdy: 01 01 2001

09 Maj 2012, 19:57

witam. Moze pomoge :D otoz mam vw golfa 4 z 98r. 1.9 110 km - 90 i 110 to ponoc najmniej awaryjne jednostki - co moge o nim powiedziec ? generalnie spoko autko, dosyc mocy jest pod stopa- oczywiscie to nie jest wyscigowka, bo to oszczedny diesel, ale fajnie sie zbiera juz od 2000 obrotow. Spalanie ? ciezko jest przekroczyc w lecie 6,5 L jadac do 140km/h ( nie jak emeryt, ale tez nie caly czas na maxa do 4 tys obrotow ) , nie wiem czy mi sie kiedykolwiek zdarzylo przez rok ekploatacji.. ale smiesza mnie opinie ludzi na forach, jak niektorzy pisza ze pali 3,9 :mrgreen: smieszne, chyba przy wylaczonym silniku przez 30 km :mrgreen: realnie w lecie miasto na spokojnie okolo 6 L , trasa 5,5 do 6,5 przy szybkiej jezdzie. Autko generalnie fajne, nie mialem z nim zadnych problemow.. polecam jezeli komus nie przeszkadza ze co czwarty samochod jadacy z przeciwka to golf :wink:

focus ? ojciec mial focusa kombi 1.8 td z 99 r. - silnik nie do zajechania, ale blacha ? papier :oops: ja bym osobiscie nie kupil , nowszego owszem ale tego pierwszego focusa nie ..
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

09 Maj 2012, 20:57

coraz bardziej przekonuję się do golfa lub bory :D .
90 lub 110 km to moim zdaniem jak na pierwszy samochód i tak za dużo ale opór mam :)
Ford Focus czytałem że lubi właśnie mu tam klapa zerdzewieć i drzwi.

PS.Na Forda Focusa mk2 nie miałbym tyle pieniążków i awaryjniejsze silniczki TDCI a beznyniaki odpadają :wink:
kooopec
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 06 04 2012

09 Maj 2012, 21:07

Jak nie zależy Ci na mocy to można przemyśleć wersję 1.9 SDI. Nie do zajechania silnik. Możesz lać wszystko co przypomina olej i pojedzie :D Kolejna zaleta to brak turbiny, czyli nie ma co się psuć.
Wadą jest jest jednak dynamika porównywalna z rowerem :wink: i ciężko znaleźć z rozsądnym przebiegiem. No i po raz kolejny zaproponuje Astrę II 1.7 dti. Sam taką jeżdżę również prawko mam od niedawna i uważam że na pierwszy samochód nadaje się idealnie. :D
mazur93
Początkujący
 
Posty: 198
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 05 12 2011
Auto: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

10 Maj 2012, 06:37

szukaj golfa lub bory z 1.9 tdi ale 90koni , lopatki bez zmiennej geometrii oraz turbina nie do zajechania , znam samochody ktore maja grubo ponad 400tys a turbin anigdy nie byla ruszana , napierwszy samochod moc powinna starczyc a niewielkim kosztem pozniej jak sie znudzi mozna podniesc moc do 130koni bez wiekszych problemow
bioly21
Zaawansowany
 
Posty: 551
Miejscowość: malopolska
Prawo jazdy: 17 08 2002
Auto: Alfa159 , Civic VII

10 Maj 2012, 07:19

Jeszcze doradźcie mi na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie takiej bory lub golfa bo " polskiego " i z "małym przebiegiem " nie znajdę :wink:
kooopec
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 06 04 2012

10 Maj 2012, 07:31

bo z malym przebiegiem, oryginalnym nieznajdziesz. Tylko z kreconym bo auto juz swoje lata ma, do tego diesel, a diesla sie kupuje zeby jezdzic. Patrz czy odcienie sie bardzo nie roznia (rozne elementy) czy na pierwszy rzut oka nie ma duzej roznicy, zobacz czy silnik nie wydaje dziwnych dzwiekow, czy nie kopci mocno, czy nie rdzewieje karoseria...w sumie jak w kazdym innym aucie.. patrz na stan, nie na cyferki na blacie :)
ps
w Niemczech turasy tez kreca liczniki :)
MaroLBN
Początkujący
 
Posty: 58
Prawo jazdy: 01 01 2001

10 Maj 2012, 11:43

a co myślicie np o takim?

[link do oferty na Allegro wygasł]

lub

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Wybrałem je gdyż są nieopodal mojego zamieszkania :D
kooopec
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 06 04 2012

10 Maj 2012, 13:22

ten z pierwszego linku nie ma 150tys przebiegu, tylko jakies 300-400tys - zwroc uwage na wnetrzne, masakra.. nie dalbym za niego 9 tys - zlom

z drugiego linku ten srebrny - ciezko cokolwiek wywnioskowac, zdjecia niczego nie oddaja, sa nie wyrazne i robione z daleka - warto mu sie przyjzec na zywo
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie