Felerne paliwo - brak mocy

10 Paź 2013, 19:14

Prawdopodobnie zatankowałem jakieś felerne paliwo. W zasadzie to dotankowałem do pełna 15 litrów. PB95. Auto od razu po ruszeniu ze stacji zaczęło szarpać na niskich obrotach przy gwałtowniejszym przyśpieszaniu. A na drodze troszkę pod górkę, na 4 biegu moc się kończyła na 80km/h. Więc i szarpie i ma mało mocy.
Zostało mi jeszcze prawie pół baku.
Gdy już to wypalę to może lepiej zatankować PB98 zamiast 95? Ktoś mi doradził żeby już teraz dotankować 98. Tylko jednak chyba wolę już do końca to wypalić i wtedy zatankować. Tylko czy to ma jakieś znaczenie czy 95 czy 98. Zawsze tankowałem 95. Auto generalnie jest słabe 50KM, auto jest też moim zdaniem zbyt duże na tak mały silnik. No ale żeby tak muliło jak teraz to nigdy mi się nie zdarzyło. Może jeszcze filtr paliwa wymienić? (no ale wymieniałem z pół roku temu)
hehe
Początkujący
 
Posty: 104
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.0 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

11 Paź 2013, 05:58

Wlej 50-100 ml denaturatu.. Może jakaś woda była w tym paliwie ?? A może syf z dna zassało..
Potem jak zatankujesz możesz wlać do baku preparat do wtrysków.. Nie zaszkodzi..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

11 Paź 2013, 08:57

No jak miałem pełny bak z tym paliwem to wlałem jakiś preparat STP do wiązania wody. Niewiele pomogło. Potem wlałem jeszcze też STP do czyszczenia wtrysków - i tutaj zauważyłem poprawę - szarpie dużo dużo mniej. Ale mocy mu dalej brakowało.
Obojętnie czy zatankuję teraz 95 czy 98?
hehe
Początkujący
 
Posty: 104
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.0 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Paź 2013, 05:41

hehe napisał(a):Obojętnie czy zatankuję teraz 95 czy 98?

Obojętnie, ważne żeby było dobre..
Postaraj się maksymalnie wyjeździć to dziadostwo..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

01 Gru 2013, 18:39

Ja bym pomyślał o jakieś odżywce do paliwa.
beemwica123
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: BMW E36

02 Gru 2013, 08:28

A ja mam na to od wieków sprawdzony sposób - jak chcesz mieć spokój, to jak masz korek w baku to spuść całe to paliwo, a jak nie masz, to je wypompuj pompką. No chyba, że się pokusisz na zdemontowanie zbiornika. Od razu możesz go wyczyścić, bo w środku mogą być jakieś brudy.
Jak już bak będzie pusty, to nalej góra 10 litrów paliwa zatankowanego najlepiej na jakiejś markowej stacji ( Orlen, BP, Schell itp ), a nie na żadnej przydrożnej stacji. Zanim jednak uruchomisz silnik, wymień też filtr paliwa - nie wiadomo co w nim jest. Do tych 10 litrów paliwa nalej też jakiś preparat do czyszczenia wtrysków - może być ten STP ( to dość dobra firma ). Paliwo oczywiście 95, a nie żadne 98 czy jakieś premium. Jak wyjeździsz te 10 litrów, to dotankuj już normalnie. Pilnuj jednak, żeby nie wyjeździć tych 10 litrów do końca, bo może ci pompa paliwa się spalić.
No i napisz gdzie tankowałeś to ferelne paliwo i po ile, żeby inni wiedzieli, że mają tą stację omijać z daleka.
Możesz też zrobić troszkę dymu i złożyć reklamację i poinformować odpowiednie organy zajmujące się kontrolą stacji.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Pierwszy hybrydowy SUV na świecie
    22 marca 2005 roku debiutowała Toyota Harrier Hybrid, poza Japonią znana jako Lexus RX 400h – pierwszy na świecie seryjnie produkowany SUV z napędem hybrydowym. W ciągu zaledwie kilku dni amerykańscy dealerzy zebrali ...