Problem. Odpalanie Daewoo Matiz

28 Lis 2013, 19:52

Witam! Prosze Was o pomoc! Mam problem z Matizem, a odnosnie z odpaleniem, tzn w dni deszczowe, wilgotne. A teraz to juz calkiem jak jest zimno na dworze okolo 2 stopni (Mozliwe, ze z innego powodu nie odpala).
Przyszedl do mnie pod blok mechanik z 'czyms' wygladalo to jak jakas 'walizka' oczywiscie z klamrami (i Odpalil odrazu). Samochod stal kilka dni bez odpalania i nie dalo sie go uruchomic, z powodu ciaglego krecenia rozrusznikiem, choc i tak juz byl slaby aku przez te kilka dni na mrozie.
Czesto gdy krecilem go nie odpalal, to za godzinke odpalil za pierwszym razem :shock:. Teraz to baardzo ciezko go odpalic.

Mechanik mowil mi, ze to przez aku, choc jest on w miare nowy, pare miesiecy ma (Jaka jest teoretyczna mozliwosc, ze padl wlasnie Aku? I z jakiego powodu?).

Odpalanie wyglada tak, ze albo odpali odrazu za pierwszym razem bezproblemu, albo sie kreci i kreci i nic. Czytalem troche i wydaje mnie sie, ze to moze przez immo, a moze przez kable WN (Jeszcze sprawdze czy nie ma jakis "iskrzenia" pod maska). A moze rzeczywiscie to wina aku.. :no: , choc moze pomoglo by podladowanie go (Pewnie tak, czy to bylo by tylko dobre na chwile..?), bo czesto jezdze na krotkich odcinkach. Nie chce wszystkiego wymieniac odrazu tylko jakos dojsc do przyczyny dlaczego tak sie dzieje.

Zazwyczaj po kilku probach krecenia rozrusznikiem wyskakuje ponownie kontrolka ABS (przy kreceniu rozrusznikiem) lub czasem znika mi kontrolka cisnienia oleju, choc nie wiem czy ma to cos wspolnego z odpalaniem.

Tak w ogule to jakims cudem "zlapalem" na domiar zlego kapcia i wjechalem tak niefortunnie na chodnik ze odpadl tlumik przy uderzeniu o kraweznik :/... I innej rozne cuda pechowe sie dzialy, ale szkoda gadac...


Z gory Dziekuje wszystkim za jakakolwiek pomoc!
Btw, kupilem go niedawno i nie byl tani, i ciagle jakies z nim problemy sa :o
mariohhq
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 20 07 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Matiz
Paliwo: Benzyna

02 Gru 2013, 09:39

Zacznij od sprawdzenia, czy pod maską jak to ująłeś nie iskrzy - spryskaj przewody WN i świece wodą ( z rozpylacza oczywiście ) i najlepiej jak jest ciemno. Niech ktoś ci kręci rozrusznikiem, a ty patrz, czy gdzieś błyskawice nie przeskakują.
Skontroluj też sam akumulator - naładuj go do pełna i sprawdz gęstość elektrolitu ( jak są korki ). Nastęnie zamontuj go do auta i przed uruchomieniem silnika sprawdz, ile prądu pobiera cała instalacja przy wyłączonym silniku z tego aku.Prąd nie powinien przekroczyć 50 mA ( 0,05A ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Smartfon jak cegła
    Co zrobić, żeby nie nudzić się podczas długiej podróży samochodem? Ten problem dotyczy szczególnie rodziców z małymi dziećmi, które źle znoszą długie godziny spędzone bez ruchu w aucie. Wielu kierowców ...