Fiat bravo Akumulator "pada"

14 Paź 2007, 20:43

Panowie mam problem z wyładowującym się akumulatorem... sprawa wyglada nastepująco: gdy samochód postoi kilka dni i sie nim nie jeździ akumulator pada (zimą szybciej, latem trochę dłużej musi postać). Nie jest to wina słabego akumulatora bo wymieniłem już 3 ( najpierw autopart, teraz centra ). W warsztacie sprawdzili mi alternator i jest OK. Brat sprawdził mi opory na kablach i żadnego zwarcia nie mia. I teraz nie wiem co to może być ? Myślałem nad rozrusznikiem ale ja sie ta tym nie znam, wiec wyrokowac sam nie chce. Jeśli akumulator jest naładowany silnik pali od razu, rozrusznik nie kręci długo, po prostu cyck cyk i zapalony. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to prosze o rade.

Bravo 98 - 1.4 12V

Dzięki
ghost41
Nowicjusz
 
Posty: 17
  • 15 Paź 2007, 09:14

    Coś tu jest nie tak.Skoro akumulator jest sprawny,ładowanie jest sprawne,to musi być wszystko ok.Chyba,że pokonujesz bardzo krótkie trasy - uruchamisz silnik,jedziesz 3 km,gasisz.Po jakims czasie znowu uruchamiasz silnik i po 3,5 km gasisz i i tak w kółko.Wówczas faktycznie nawet nowy akumulator siądzie,bo jest niedoładowany.Żeby akumulator doładował się to tego stanu,ajki był przed uruchomieniem silnika,silnik musi być uruchomiony około 15 minut podczas normalnej jazdy,czyli obroty silnika powinny sięgac około 2500 rpm.
    Jest jeszcze jedna możliwość - któryś odbiornik pobiera za duży prąd z akumulatora na postoju.Zmierz na wyłączonym silniku pobór prądu.Bez radia nie powinien przekraczać max. 0,15 - 0,02A.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    16 Paź 2007, 17:03

    Radio całkiem odłączyć ?
    ghost41
    Nowicjusz
     
    Posty: 17

    16 Paź 2007, 19:10

    Najlepiej postaraj się o amperomierz lub miernik uniwersalny.Musisz zmierzyć pobor prądu na wyłączonym zapłonie.Jeżeli miernik pokaże prąd powyżej 0,1A to aby dojść ktory obwod go pobiera należy w czasie pomiaru wyciągać bezpieczniki i obserwować miernik.Amperomierz włączamy szeregowo (musimy ściągnąć klemę z akumulatora) pomiędzy biegun akumulatora a ściągniętą klemę.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    16 Paź 2007, 19:51

    andrzej_124 napisał(a):.Jeżeli miernik pokaże prąd powyżej 0,1A to aby dojść ktory obwod go pobiera należy w czasie pomiaru wyciągać bezpieczniki i obserwować miernik.Amperomierz włączamy szeregowo (musimy ściągnąć klemę z akumulatora) pomiędzy biegun akumulatora a ściągniętą klemę.

    czy radio gdy jest wyłączone i wyświetla tylko godzinę pobiera coś pradu ?

    i czy wystarczy ściągnąć tylko jedną klemę czy dwie ?
    ghost41
    Nowicjusz
     
    Posty: 17

    16 Paź 2007, 23:20

    Oczywiście że pobiera prąd.Ale nie powinien on być na tyle duży,by wyładować akumulator w tak krótkim czasie.Akumulatora nie rozłączaj.Rozłącz tylko samo radio i mierz.Jak to nic nie pomoże to rób jak pisał kolega Andrzej_124.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Hybrydy na tory (i OS-y)!
      Samochody hybrydowe kojarzą się głównie z oszczędnością i ekologią. Ale ich dominacja w legendarnym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans doskonale pokazuje, że spalinowo-elektryczny napęd to nie tylko niższe zużycie paliwa, ...